Tartutin taudin kumppaniin, mitä tehdä?
Ollaan siis erottu nyt. Kun aloimme tapailemaan ja seksi alkoi tulla aiheelliseksi, kerroin hänelle taudistani ja hän oli toki järkyttynyt. Puhuimme asiasta paljon ja hän halusi silti jatkaa kanssani. Itse vielä varmistelin, että käytetään kondomia vaikka mulla toinenkin ehkäisy käytössä, jotta tartuntariski olisi pienempi. Kysyin häneltä myös, että jos me eroaisimme joskus niin kaduttaisiko häntä päätöksensä olla kanssani ja pyysin häntä oikeasti harkitsemaan asiaa. Otin tämän puheeksi, koska itsellä olisi hyvin korkea kynnys hypätä sänkyyn jonkun kanssa kenellä on tauti. Hän vakuutti että ei hätää, hän haluaa olla kanssani ja piste. Seksiä koitettiin aluksi kondomin kanssa, mutta mies ei halunnut sitä käyttää, lopulta oltiin sitten ilman hänen tahdostaan.
Nyt sitten on erottu parin vuoden suhteen jälkeen ja mies raivoaa kuinka pilasin hänen elämänsä ikuisiksi ajoiksi ja hän aikoo kertoa kaikille millainen tautinen l utka olen. Hän syyllistää minua siitä kuinka olen hänet huijannut suhteeseen kanssaan ja pilasin hänen elämänsä. Suhteen aikana hänellä ei näkynyt minkäänlaisia oireita taudista, mutta nyt erottuamme kuulemma on "jonkunlaisia" oireita, en tiedä mitä.
Olen aivan loppu tähän. Koen huonoa omaatuntoa asiasta enkä tiedä miten jatkaa eteenpäin. Sinällään järjellä ymmärrän, että en ole miestä pakottanut kanssani sänkyyn tai pimittänyt häneltä asiaa, mutta olisiko minun täytynyt tajuta perääntyä ja pakottaa käyttämään kondomia? En uskalla enää harrastaa seksiä kenenkään kanssa, koska en halua kokea tätä huonoa omaatuntoa ja pilata muiden elämää.
Voiko joku jakaa mielipiteitään asiaan? Minä olen tehnyt väärin tartuttaessani taudin häneen, mutta tarkoittaako taudin saaminen sitä, että seksiä ei voi enää harrastaa ikinä? Tunnen oloni niin huonoksi asian takia ja huomaan eristäytyneeni muista. En uskalla puhua tästä kenellekään, sillä häpeän itseäni.
Kommentit (35)
Onko sinulla hiv? Miehen oma vikahan tuo on.
Hiv, herpes tms? Kerroit miehelle ja hän otti tietoisesti riskin, hänen itsensä vika se silloin on. Oli tauti sitten mikä vaan.
Juu, eri asia jos olisit pimittänyt tautia tai painostanut.
Huolestuttaako sua nyt se, että se kertoo kaikille sun henk koht asioista?
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaako sua nyt se, että se kertoo kaikille sun henk koht asioista?
Kyllä, sillä hän on lähetellyt outoja viestejä minulle ja uhkaillut tällä asialla. Hän lähetteli viestejä muodossa, jossa syytti minua taudin pimityksestä ja että olisi saanut tietää siitä vasta suhteen lopussa ja kertoisi tämän kaikille. Ilmoitti myös haastavansa minut oikeuteen, koska on rikos levittää tauteja toisen tietämättä. Luulen, että yritti viesteillä saada "todistusaineistoa" tarinalleen.
Ja kyllä pelottaa sekin, että jakaisi noin henkilökohtaista tietoa minusta kaikille, varsinkin kun taudista tietää vain pari hyvää ystävääni. Ja jos lisäksi levittää tuota sepitettyä tarinaansa niin pelkään "maineeni" puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaako sua nyt se, että se kertoo kaikille sun henk koht asioista?Kyllä, sillä hän on lähetellyt outoja viestejä minulle ja uhkaillut tällä asialla. Hän lähetteli viestejä muodossa, jossa syytti minua taudin pimityksestä ja että olisi saanut tietää siitä vasta suhteen lopussa ja kertoisi tämän kaikille. Ilmoitti myös haastavansa minut oikeuteen, koska on rikos levittää tauteja toisen tietämättä. Luulen, että yritti viesteillä saada "todistusaineistoa" tarinalleen.
Ja kyllä pelottaa sekin, että jakaisi noin henkilökohtaista tietoa minusta kaikille, varsinkin kun taudista tietää vain pari hyvää ystävääni. Ja jos lisäksi levittää tuota sepitettyä tarinaansa niin pelkään "maineeni" puolesta.
Onko mitään todustusaineistoa siitä, että mitä olitte puhuneet aiemmin? En usko, että mies pystyy helposti vakuuttamaan ketään siitä, että hän ei olisi taudista kuullut aiemmin. Toisen mustamaalaaminen on myös kunnianloukkaus ja jos mies kertoo valheellista tarinaa, että tahallaan tartutit häntä, niin se voi olla jopa laitonta, kunnianloukkaus (tuskin kannattaa haastaa, mutta silti).
Sinuna soittaisin huomenna johonkin lakipalvelunumeroon ja kysyisin tilanteesta. Ne maksaa muutaman euron puhelu, mutta tuskin tuohon monta minuuttia menee. Älä vastaa miehen häiriköinteihin ja yritä rauhoittua.
Sellainenkin rikosnimike on olemassa kuin yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen. Jos mies levittelee tietoa sairaudestasi, hän syyllistyy tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaako sua nyt se, että se kertoo kaikille sun henk koht asioista?Kyllä, sillä hän on lähetellyt outoja viestejä minulle ja uhkaillut tällä asialla. Hän lähetteli viestejä muodossa, jossa syytti minua taudin pimityksestä ja että olisi saanut tietää siitä vasta suhteen lopussa ja kertoisi tämän kaikille. Ilmoitti myös haastavansa minut oikeuteen, koska on rikos levittää tauteja toisen tietämättä. Luulen, että yritti viesteillä saada "todistusaineistoa" tarinalleen.
Onko mitään todustusaineistoa siitä, että mitä olitte puhuneet aiemmin? En usko, että mies pystyy helposti vakuuttamaan ketään siitä, että hän ei olisi taudista kuullut aiemmin. Toisen mustamaalaaminen on myös kunnianloukkaus ja jos mies kertoo valheellista tarinaa, että tahallaan tartutit häntä, niin se voi olla jopa laitonta, kunnianloukkaus (tuskin kannattaa haastaa, mutta silti).
Sinuna soittaisin huomenna johonkin lakipalvelunumeroon ja kysyisin tilanteesta. Ne maksaa muutaman euron puhelu, mutta tuskin tuohon monta minuuttia menee. Älä vastaa miehen häiriköinteihin ja yritä rauhoittua.
Ei ole todistusaineistoa, mutta noihin syytteleviin viesteihin vastasin totuudenmukaisesti, että en ole pimittänyt vaan ennen seksielämän aloitusta aiheesta keskusteltiin eikä hän näihin viesteihin vastannut muuta kuin ikävä mua ja eikö voitais yrittää uudestaan jne. Eli en usko niistäkään viesteistä mitään oikeusjuttua syntyvän.
Estin miehen numeron ja päätin unohtaa asian. Jos hän aikoo levittää sepustustaan niin mietin sitten mitä teen. Tämä on ollut vain todella kuluttavaa ja sitä alkaa uskomaan kun toinen syyllistää ja haukkuu, että itse on juuri niin huono ihminen mitä hän sanookin.
Kiitos mukavista viesteistä, oli hyvä kuulla muiden mielipiteitä ja ymmärtää, että en ole vastuussa toisen päätöksistä.
Perus mies.
Otetaan vaikka taudit tai raskaus, kunhan pääsee panemaan paljaalla! Idiootti.
Siis haluaako se sua nyt vielä takaisin? :D
Tuollaisia ne miehet ovat. Ota rennosti ja anna kaiken mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Jos hän haluaa alentua niin idiootiksi, että levittää sinun yksityisasioitasi ja vieläpä valehtelee, niin et asialle hirveästi voi, vaikka kamalallehan se tuntuu. Hyvin mahdollista on, että vain uhkailee.
Vastuu loppupeleissä miehellä , mutta moraalin näkökulmasta en olisi harrastanut seksiä tuossa tilanteessa, vaikka kuinka toinen olisi suostunut ilman kumia. Vähän riippuu, miten asian näkee. Älä syytä kuitenkaan itseäsi! Tsemppiä!
Joo nyt jo vähän naurattaa tämä koko tilanne. Ja kyllä siis haluaa takaisin, ensin uhkailee ja haukkuu, sitten itkee ja haluaa että jatkaisimme yhdessä. Luulen, että käyttää tätä tautia uhkailuun kun ei hänellä ei ole mitään muuta pahaa sanottavaa minusta.
Mies itse siis petti minua ja lopetin suhteen kun tämän sain selville. Sen jälkeen on ollut tätä sekavaa käytöstä hänen suunnaltaan. Nyt vasta tajuan, kuinka hölmö olen ollut kun olen kokenut huonoa omaatuntoa ja syyllistänyt itseäni tästä kaikesta.
Olisikin pitänyt kysyä, käyttikö hän ehkäisyä toisen naisen kanssa ja kertoiko taudista.
Ilman todistusaineistoa olet kyllä liemessä todella pahasti. Hanki ihmeessä lakiapua kiireesti.
Vierailija kirjoitti:
Joo nyt jo vähän naurattaa tämä koko tilanne. Ja kyllä siis haluaa takaisin, ensin uhkailee ja haukkuu, sitten itkee ja haluaa että jatkaisimme yhdessä. Luulen, että käyttää tätä tautia uhkailuun kun ei hänellä ei ole mitään muuta pahaa sanottavaa minusta.
Mies itse siis petti minua ja lopetin suhteen kun tämän sain selville. Sen jälkeen on ollut tätä sekavaa käytöstä hänen suunnaltaan. Nyt vasta tajuan, kuinka hölmö olen ollut kun olen kokenut huonoa omaatuntoa ja syyllistänyt itseäni tästä kaikesta.
Olisikin pitänyt kysyä, käyttikö hän ehkäisyä toisen naisen kanssa ja kertoiko taudista.
Oli nyt niin tai näin niin sun täytyy hankkia itsellesi oikeusapua. Nämä tilanteet ovat ovat vähän hankalia siinä mielessä, jos sulla ei ole mitään millä todistat asiaa. Oikeasti. Toimi nopeasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli nyt niin tai näin niin sun täytyy hankkia itsellesi oikeusapua. Nämä tilanteet ovat ovat vähän hankalia siinä mielessä, jos sulla ei ole mitään millä todistat asiaa. Oikeasti. Toimi nopeasti!
Okei, katselen huomenna minne voisin soittaa ja kysyä asiasta. Jotenkin ajattelin, että tuo miehen halu palata yhteen kertoisi jo sen, että en ole häntä asian suhteen huijannut. Voisin ottaa myös yhteyttä naiseen jonka kanssa petti jotta hän voisi kertoa miten mies käyttäytyi hänen kanssaan. Jos ei ole kertonut riskistä niin aiheuttaisi vain itselleen hallaa syyttämällä minua?
En oikein ymmärrä, miksi mies suostui seksiin ilman kumia? Luulisi, että siinä vaiheessa hälytyskellot sinullakin soisi .
Ikävä homma. Mutta jos tosiaan olet kertonut SELVÄSTI toiselle mikä tauti sinulla on ja silti haluaa harrastaa seksiä ilman suojausta, niin kyllähän se on ihan oma vikansa.
Sellainenkin rikosnimike on kuin perätön ilmianto. Mutta ilman todistusaineistoa voit olla aika pulassa. Oletko puhut ystävillesi, jotka sairaudesta tietävät, tästä suhteesta ennen eroa? Entä oletko lääkärissä esim. gynekologin vastaanotolla puhunut ehkäisystä?
Idiootti mies, kun syyttää sinua vaikka itse täysin tietoisesti otti riskin taudin tarttumisesta. Et sinä ole tehnyt yhtään mitään väärää. Joku herpeskö se on kun ei ilmeisesti voi hoitaa pois?