Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan pensasmustikat = HUIJAUSTA

Vierailija
10.03.2019 |

Olen useita kertoja ostanut pensasmustikoita koska pidän niistä. Joka helvetin kerta näistä mustikoista on ainakin puolet täysin syöväkelvottomia, pehmenneitä ja lähes mätiä jota ei kuitenkaan muovirasian päältä päin näe. Olen avannut pakkaukset ostopäivinä. Enpä ikinä missään muussa tuotteessa ole tälläiseen törmännyt, että kalliilla hinnalla myydään mätää tavaraa kun ei näy ulospäin. Nyt sai olla viimeinen kerta kun ostin, sillä koko luomupensasmustikka paketissa oli ehkä alle 10 syömäkelpaista marjaa :O Todella röyhkeää.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, itse ostan noita usein ja hyvin harvoin on ollut pilaantuneita marjoja rasiassa yhtään. Itse asiassa olen usein miettinyt, että kuinkahan kovilla myrkyillä ne mustikat käsitellään, kun on kuljetettu ties mistä kaukaa ja silti näyttävät kuin juuri puskasta poimituilta.

Vierailija
2/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä olen taas hämmästellyt lähinnä asian toista puolta. Todella hyvä kuntoisia marjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä ero on sitten siinä kun ostan itse luomu pensasmustikoita.

Vierailija
4/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat myös aivan mauttomia. Niissä on kai jotakin säilöntäainetta, jolla pysyvät tosi kauan tuoreen näköisinä, vaikka haisevat ihan mädiltä. On harhaanjohtavaa että on edes nimetty mustikaksi.

Vierailija
5/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pensasmustikat on oikeastaan turhia. Niissä ei ole ollenkaan samalla tavalla vitamiineja ja antioksidantteja, kuin metsämustikoissa. Johonkin kakkuun ovat hyviä koristeita, mutta ennemmin pakkasesta mustikkaa ja tuoreosastolla sit keskittyy kauden hedelmiin.

Vierailija
6/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos poimisi itse mustikoita? Ihan järjettömän hintaisia tuollaiset ja huonoja ja muovia kuluu. Ihmettelen aina kuka tuolaisia ostaa

Vierailija
7/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ero on sitten siinä kun ostan itse luomu pensasmustikoita.

Joo ne toki pilaantuvat herkemmin kun ei ole suoja-aineita pinnassa. Lisäksi jos siinä kaupassa missä käyt, luomuhyllyn kierto on vähän hitaanpuoleista, siellä voi olla aika vanhojakin rasioita hyllyssä. 

Noiden laadussa on kyllä kaupoittain ihan kauheasti eroa, riippuen esim. hevi-osaston hoitajan tarmokkuudesta tarkastaa hyllyssä olevien tuotteiden laatu riittävän usein, tavaran kiertonopeudesta, siitäkin miltä toimittajalta ne luomumustikat tulee. Esim. mun lähi-Alepassa on yleensä ihan paskoja nuo talviset tuoremarjat, mutta sitten lähimmissä Prismassa ja Citymarketissa usein ok. Tai Prismassa on luomut joskus huonoja, tavikset ei, Cittarissa luomutkin hyviä.

Vierailija
8/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat myös aivan mauttomia. Niissä on kai jotakin säilöntäainetta, jolla pysyvät tosi kauan tuoreen näköisinä, vaikka haisevat ihan mädiltä. On harhaanjohtavaa että on edes nimetty mustikaksi.

Miten se on harhaanjohtavaa? Ne on mustikoita, lajike vain eri mitä Suomen luonnossa kasvaa.

Vierailija
9/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tulisi mieleenkään ostaa ulkomailta roudattuja pensasmustikoita.

Vierailija
10/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pensasmustikat on oikeastaan turhia. Niissä ei ole ollenkaan samalla tavalla vitamiineja ja antioksidantteja, kuin metsämustikoissa. Johonkin kakkuun ovat hyviä koristeita, mutta ennemmin pakkasesta mustikkaa ja tuoreosastolla sit keskittyy kauden hedelmiin.

Ei ne ravitsemuksellisesti ole ollenkaan täysin turhia, vaikkei tosiaan ihan luonnonmustikkaa siinä mielessä vastaakaan. 

Itse syön noita paljon, kun inhoan kaikkia pakastemarjoja. Ne on vaan minusta kirpeitä ja pahoja kaikki.

Vierailija
11/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, ostaako joku oikeasti niitä kalliita, mauttomia ja kemikaaleilla kyllästettyjä kusella kasteltuja myrkkymarjoja jotka on viljelty jossakin Afrikassa/Israelissa? Hyi helvettui.

Vierailija
12/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ravitsemuksellisesti ole ollenkaan täysin turhia, vaikkei tosiaan ihan luonnonmustikkaa siinä mielessä vastaakaan. 

Itse syön noita paljon, kun inhoan kaikkia pakastemarjoja. Ne on vaan minusta kirpeitä ja pahoja kaikki.

No okei, ei ihan täysin turhia. Ennemmi pensasmustikka ku joku proteiinipatukka. Mä ennemmi syön kauden kasviksia ja hedelmiä, mustikat eivät ole nyt kausikalenterin mukaan sesongissa. Hintaki on pensasmustikoissa älytön kun vertaa ravitsemukselliseen laatuun.

Mut nyt alottaja voi olla onnellinen, ettei tarvii enää tuhlata rahaa tommoseen.

Vierailija
13/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko noi marjat oikeasti turvallisia? Eikö niistä saa mitään Kalikiviruksia tai muita. En uskaltaisi syödä.

Vierailija
14/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, ostaako joku oikeasti niitä kalliita, mauttomia ja kemikaaleilla kyllästettyjä kusella kasteltuja myrkkymarjoja jotka on viljelty jossakin Afrikassa/Israelissa? Hyi helvettui.

Kalleus on minulle yhdentekevää, olen hyvätuloinen sinkku. Mutta noita "epämääräisistä paikoista" tulevia en itse osta juuri siksi kun en luota että käytetään vain sellaisia torjunta-aineita mitkä oikeasti on tutkittuja ja hyväksyttyjä ohjeidne mukaan, ja tosiaan että kasteluvesi on vapaata viruksista tai bakteereista jotka voi aiheuttaa tauteja tai loistartuntoja. Kuitenkin lähikaupoistani saa myös Hollannissa ja Espanjassa viljeltyjä pensasmustikoita usein ja niitä kyllä uskallan ostaa. Sen sijaan jos joskus näkyy joku Afrikan tai Etelä-Amerikan maa tuottajamaana niin jätän turvallisuussyistä väliin.

Vierailija
15/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko noi marjat oikeasti turvallisia? Eikö niistä saa mitään Kalikiviruksia tai muita. En uskaltaisi syödä.

Ainakin ne Euroopassa kasvatetut tuotetaan kasvihuoneissa ja kastellaan juomakelpoisella vedellä.  Eli niitä kyllä uskaltaa syödä. Sen sijaan esim. eilen näin lähikaupassani pensasmustikoita joissa lähdemaa Ecuador. Enpä taitaisi uskaltaa ostaa, jo ihan siksikin että varmaan tarvii aika kovat myrkyt pintaan että mustikka kestää hyvänä sellaisen rahtaamisen.

Vierailija
16/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijausta ovat myös nämä aca ja goji marjat. Tullit ohjelmassa sanottiin että nimenomaan näissä ulkomailta tuoduissa marjoissa on niin paljon kemikaaleja että osa joudutaan kieltämään maahantuontia koska ylittävät turvalliset raja-arvot todella usein. Että se siitä terveellisestä superfoodista. Suomessa kasvaa monin verroin vitamiinipitoisempia marjoja.

Vierailija
17/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vältellä. Pakastettu tavallinen mustikka on monin verroin terveellisempi kuin tuo iso feikki mustikka.

Vierailija
18/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaherukat, mustikat ja puolukat ovat ainoita joita ostan pakasteina talvisaikaan. Hyviä smooteissa. Kotimaisten mustikoiden kilohinta sama kuin kesällä torilta, eikä tarvitse pakastinta täyttää näillä, kun ostaa pussin kun tarvitsee.

Pensasmustikat ovat mielestäni mauttomia, eikä ravintoarvoltaankaan kovinkaan hyviä. Turha tuote kaukaa rahdattuna.

Vierailija
19/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun toisessa maassa ja syömme joka aamu pakastettuja pensasmustikoita. Niin hyviä ja eivät sotke! 

Täälläkin kaupoissa joskus näkee noita ei-pakastettuja, mutta en osta koskaan.

Vierailija
20/26 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen, kuka edes ostaa maaliskuussa kaupasta pensasmustikkaa, joka kuljetetaan tuhansien kilometrien päästä ja näin erittäin pitkä hiilijalanjälki ja kuormittaa ympäristöä, kun pensasmustikan ravintoarvo ei ole kummoinen.

Pensasmustikka on täysin korvattavissa suomalaisella pakastemustikoilla, joiden ravintoarvo on moninkertainen, myös maukkaampi ja metsästä poimittu, ilman säilöntäaineita ja hyönteismyrkkyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan