Onko mahdollista, että odotin kaksosia?
Voiko kaksosraskaudessa toinen tulla kesken ja toinen jäädä kohtuun? Raskausviikolla 10 tunsin kuinka nestettä pulpahti alushousuihin ja menin vessaan. Housut olivat veressä ja lähdin sairaalaan. Ajattelin keskenmenon tulleen. Sairaalassa kuitenkin ultrattiin ja sikiö oli kohdussa, mutta kätilö sanoi veren vuotavan istukan vierestä.
En tuolloin osannut nuorena tyttönä sen enempää asiaa miettiä tai kysellä, mutta näin jälkeen päin tuli mieleen, että onko mahdollista, että menetin toisen kaksosista. Tietääkö joku, jolla on varmaa tietoa, ei mutu-tuntumaa?
Kommentit (9)
2 Ok, eli kaksosraskaudesta voi toinen tulla ennen aikojaan pois. Minä muistan sen päivän kuin eilisen, kun itselleni tuo tapahtui. Oli todella kuuma hellepäivä ja jyrkkää ylämäkeä työnsin esikoistani vaunuissa, kun olin vanhempieni luo menossa. Saikohan se mahdollisesti aikaan keskenmenon toiselle sikiöistä. En sitten tiedä voiko verenvuoto johtua jostain muusta seikasta. En tosiaan tuolloin parikymppisenä tajunnut kysyä sitä kätilöltä sairaalassa ollessani. Nyt lapsi on pian 18. ap
Keskenmenoa ei voi saada aikaan noilla viikoilla itse, ellet sitten tee omatoimiaborttia. Keskenmenossa on myös kovat kivut. Alkuraskauden vuodot ovat tavallisia, usein syynä on hematooma kohdussa.
4 Mikä se hematooma kohdussa on? Mulla se verenvuoto oli yht´äkkistä ja hyytymiä tuli myös. Kipuja ei ollut. Voikohan sairaalasta vielä liki näin kahdenkymmenen vuoden jälkeen nähdä papereista tietoja?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:12"]
Keskenmenoa ei voi saada aikaan noilla viikoilla itse, ellet sitten tee omatoimiaborttia. Keskenmenossa on myös kovat kivut. Alkuraskauden vuodot ovat tavallisia, usein syynä on hematooma kohdussa.
[/quote]
Alkuraskauden keskenmeno ei välttämättä ole kivulias lainkaan.
Minä olin tuolloin yön ylitse sairaalassa. Liekö tahtoneet seurata tuleeko toinen kesken myös. Jos se olisi ollut tuo hematooma, niin muistaisin kyllä jos lääkäri olisi siitä sanonut. Sanoi vain, että istukan vierestä verta vuotaa. Olisiko siitä voinut irrota toinen alkio samasta istukasta tai sitten ollut istukat vierekkäin. ap
Tämä on hyvin yleistä, minulla ja sisarellani on menneet kaksosten toinen puolisko kesken.Minulla tuli rv9 ja selvästi oli kaksi ruskuaispussia ja alkiota joista toinen oli surkastunut.
Tämä on hyvin yleistä, minulla ja sisarellani on menneet kaksosten toinen puolisko kesken.Minulla tuli rv9 ja selvästi oli kaksi ruskuaispussia ja alkiota joista toinen oli surkastunut.
No mulla alkoi verenvuoto viikolla 7+.. ja tuli ihan hyytymiä mukana. Olin varma että toinen keskenmeno peräkkäin vaikka kivut puuttuivat. Kävin yksityisellä ultrassa ja ruskuaispussi oli paikallaan.. varattiin uusi aika viikon päähän ja sitten jo sydämen syke näkyi ja nyt tämä "keskenmeno" on 2,5v.
Lääkäri sanoi että on mahdollista että siellä olisi 2 ollut alkujaan.