Nyyh, pojalle tuli puolustusvoimilta kutsu
Kutsunnat syksyllä, armeija kutsuu jossain vaiheessa, ensin opiskelu.
Vastahan se oli pieni tipu päiväkodin näytelmässä :)
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 21:09"]
Helpolla sieltä pois pääsee.
Sanoo kutsunnoissa muutaman valitun sanan niin homma oli siinä.
[/quote]
Miten tämä liittyy ap:n tunnelmiin siitä, että pieni poika on kasvanut "yhäkkiä" kutsuntaikäiseksi? Onko joka viestiin pakko vastata, jos ei ole mitään sanottavaa?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 21:09"]
[/quote]
Miten tämä liittyy ap:n tunnelmiin siitä, että pieni poika on kasvanut "yhäkkiä" kutsuntaikäiseksi? Onko joka viestiin pakko vastata, jos ei ole mitään sanottavaa?
[/quote]
Ihan tasan yhtä paljon kuin oma määkimisesi, kulta pieni....
Meillä poika meni heti yo-kirjoitusten jälkeen, palasi kotiin tammikuussa ja opiskelupaikka odottaa syksyllä. Katsoi parhaaksi tehdä näin päin, jotta se armeija ei kutsu kesken opintojen.
Tiedän tunteen.
Meillä pojalla nyt yo-kirjoitukset ja heinäkuussa menee inttiin. Tammikuussa kun pääsee pois niin alkaa opiskelut.
Kiitos kommenteista, toihan on järkevää noin, tekee varmaan just noin että käy sen alta pois.
yo-kirjoitukset vuoden kuluttua.
AP
Niin meidänkin esikoiselle tuli, mutta kaikkea muuta kuin nyyh. Poika on innoissaan, ja äiti ylpeä.
Tänään oli terveystarkastus: A-luokkaa ja 82 kg. Lukion hoitaa ensin pois, ja sitten laivastoon.
Paitsi että sinne inttiin ei välttämättä pääse heti heinäkuussa yo-kirjoitusten jälkeen vaan vasta tammikuussa. Jos oikein huonosti käy, voi keväällä ylioppilalakin saava lähteä inttiin vasta tammikuussa, on siellä vuoden ja palaa seuraavassa tammikuussa kotiin. Opinnot odottavat syksyllä eli pojalta menee 2 vuotta armeijaan, koska harvassa opinahjossa voi aloittaa tammikuussa.
mun poika on .94 ja heistä ei kukaan päässyt heinäkuussa inttiin vaan vasta seuraavan vuoden heinäkuussa,kuulemma lukiolaisille tyypillistä näin.no mun poika pääsi onneksi jo tammikuussa ja ehtii tässä sitä ennen toukokuussa valmistua ammattiin,että aika hyvin putkessa
Mä otan osaa. Tuntuu varmaan hirveältä, epäonnistua äitinä noin pahasti. Ettei ole osannut kasvattaa lasta ajattelemaan omilla aivoillaan ja kriittiseksi, vaan se menee vaan lauman jatkona opettelemaan lusmuilemista ja tappamista. Teitä varmasti hävettää.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 07:40"]
Mä otan osaa. Tuntuu varmaan hirveältä, epäonnistua äitinä noin pahasti. Ettei ole osannut kasvattaa lasta ajattelemaan omilla aivoillaan ja kriittiseksi, vaan se menee vaan lauman jatkona opettelemaan lusmuilemista ja tappamista. Teitä varmasti hävettää.
[/quote]
Enemmän hävettää niitä, joiden poika lähtee sivariksi pössyttelemään ensin pilveä Lapinjärvelle ja sen jälkeen pelaamaan pleikkaa kuukausitolkulla johonkin vahtimestarinhommiin.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 07:06"]
mun poika on .94 ja heistä ei kukaan päässyt heinäkuussa inttiin vaan vasta seuraavan vuoden heinäkuussa,kuulemma lukiolaisille tyypillistä näin.no mun poika pääsi onneksi jo tammikuussa ja ehtii tässä sitä ennen toukokuussa valmistua ammattiin,että aika hyvin putkessa
[/quote]
Vekaralle pääsee tuoreita ylioppilaita heinäkuussa, koska sinne menee helsinkiläisiä luusereita niin paljon, että on pakko ottaa maakunnista ylioppilaita sekaan. Muuten sieltä ei saataisi ketään upseerikoulutukseen. Muutenkin Vekaralla on iso osa ns. mukautettua asepalvelusta, koska porukassa on ADHD-tapauksia, orastavia narkkareita ja alkoholisteja sekä sossutapauksia enemmän kuin muualla.
Mun poika vm. 1994 oli siis viime vuonna kutsunnoissa, ja tästä porukasta kukaan ei päässyt vuoden 2013 eriin, vaan vasta 2014. Tammikuu oli myös lähes täysi eli suurin osa joutui heinäkuulle 2014...
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 07:56"]
Mun poika vm. 1994 oli siis viime vuonna kutsunnoissa, ja tästä porukasta kukaan ei päässyt vuoden 2013 eriin, vaan vasta 2014. Tammikuu oli myös lähes täysi eli suurin osa joutui heinäkuulle 2014...
[/quote]
Osin tuossa ovat syynä puolustusvoimien supistukset eli yksikköjä lakkautetaan, jolloin syntyy pariksi vuodeksi "suma" alokkaista. Tosi typerää tuo systeemi, jossa ensin opiskelet yliopistossa tai AMK:ssa vuoden, sitten armeijaan vuodeksi (jolloin amk-kurssilta puuttuu väkeä) ja sitten takaisin opiskelemaan uuden porukan kanssa. Aika moni taitaa siirtää opintojen alkua kahdella !!! vuodella ihan siksi, että ei tarvitse sumplia opiskelija-asunnon kanssa (opiskelija-asuntoa ei välttämättä saa pitää armeija-aikaa)
Onkohan tää jotenkin paikkakunnasta riippuvainen juttu? Mun poika myös -94, yo-kirjoitukset menossa nyt ja pääsi heinäkuun 2013 erään, samoin kaikki kaverinsa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 07:56"]
[/quote]
Ja mun pieneni pääsee ensi viikolla reserviin!
Oli komennettu yo-kirjoitusten jälkeiseen tammikuun erään, mutta kun sai opiskelupaikan ja halusi vielä toisen kerran kokeilla lääkiksen pääsykoetta ja lukea kevään, anoi lykkäystä puoleksi vuodeksi, jonka sai. Pääsi lääkikseen ja meni heinäkuussa inttiin, siis vuosi yo-kirjoitusten jälkeen.
Nyt siis aamuja 7, ja syksyllä alkaa opinnot.
[/quote]
Enemmän hävettää niitä, joiden poika lähtee sivariksi pössyttelemään ensin pilveä
[/quote]
No niin.. Kerroppas yksikin HYVÄ syy mitä pahaa pilvessä on?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:36"]
[/quote]
Enemmän hävettää niitä, joiden poika lähtee sivariksi pössyttelemään ensin pilveä
[/quote]
No niin.. Kerroppas yksikin HYVÄ syy mitä pahaa pilvessä on?
[/quote]
Vaikka Päihdelinkistä napattu tieto "Kannabiksen pitkäaikaiskäyttö aiheuttaa kognitiivisten kykyjen rappeutumista, jonka oireita ovat mm. heikko ongelmanratkaisu- ja keskittymiskyvyn heikkeneminen, muistiongelmat, välinpitämättömyys, ärsyyntyminen ja vuorovaikutustaitojen heikentyminen".