Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No voi helvetti, Sonera kusetti...

Vierailija
12.03.2013 |

Mulle soitettiin viime viikolla sieltä ja minä käsitin myyjän puheesta, että kyse olisi laajakaistaliittymäni sopimuksen uudistamisesta vaan. Hän sanoi että jatkuu ihan vanhaan hintaan sopimus, ja että nyt saan kaupan päälle siihen tallentavan digiboksin ja modeemin, että siihen tulee joku 2 kk ilmainen kanavapaketti, jonka voi sitten lopettaa jos ei halua jatkaa maksullisena noin kympin kuukausihintaan.

No, nyt sitten tuli kotiin paketti. Ylläripylläri, olenkin tilannut tietämättäni Sonera Viihde-paketin 24 kuukaudeksi, ja hinta noin 40 euroa kuussa :-o Nettiliittymä ei tähän ilmeisimmin kuulu lainkaan, koskapa papereissa luki että huomioi että vaatii 20 tai 100 megan laajakaistayhteyden Soneralta. Eli sen lisäksi että maksan siitä 100 megan kaistasta, tulisi vielä hinta viihdepaketista kuukausittain. Ei Todellakaan Käy! En edes tee yhtään mitään millään viihdepaketiilla kun en juuri katso TV:tä tai elokuvia. Ärsyttää että myytiin minulle epäselvästi tuote.

Ja nyt näyttää vielä että Soneralla ei taida olla edes sähköpostitse toimivaa asiakaspalvelua, tai en ainakaan niiden sotkuisilta sivuilta sitä löytänyt. Soittamalla en nyt pysty asiaa hoitamaan hetkeen, ääni lähes täysin pois räkätaudin takia. Täytyisi vaan saada peruutettua mokoma. Enpä olisi uskonut että noin iso firma tuollalailla kauppaa epäselvästi kusetustyyliin lisäpalveluita...

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon, että Sonera nauhoittaa kaikki puhelut, myös alihankkija puhelinmyyjien puhelut. Jos tulee epäselvyyksiä, voit aina pyytää ko. nauhan. Toimii.

Vierailija
22/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan itsensä konkurssin partaalle ajanut Sonera annettiin ruotsalaisille pilkkahinnalla, kun se (vastaavana viestintäministerinä olleen) Olli-Pekka Heinosen johdolla teki "Suomen teollisuushistorian suurimman virheinvestoinnin (ks. Wiki, Heinonen)", 3 500 000 000 euroa! 

Nyt herää kysymys, että mitä ne vieläkin pyörii täällä rehellisten ihmisten jaloissa huijaamassa viattomia kuluttajia? Ei Suomi Soneraa tarvitse! On täällä opraattoreita jo ihan tarpeeksi ja lisää saadaan tarvittaessa.

Miksi ei edes kolme ja puoli miljardia riitä eroonpääsymaksuksi?  Montako sairaanhoitajaa palkkaa kolmella ja puolella miljardilla? Montako potilaspaikkaa sillä saa? Miksi pitää jauhaa jonkun heidihautalan sadan euron ovirempasta puuduksiin asti, mutta heinoset, härmälät ja relanderit juoksevat vapaina ja naureskelevat ihmisten tyhmyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen Viihde-pakettiin kuuluu se netti, no hätä. :)

Vierailija
24/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo nyt ei ole mikään uutinen.

minulle ne kusetti kerran kahden megan liittymän kun inttämällä intin että tarvin vain megan. vahvistus tuli ilman mitään rastia ruudussa mutta lasku kahdesta megasta!!!! tooodella iso ja vaivaalloinen homma oli saada tuo oikaistua!

sitä ennen olivat kusettaneet kaapeli-tvssä, ja jo 10 vuotta sitten hylkäsin niiden "puhelinliittymän". kenellekään en voi suositella mitään palvelua siitä firmasta, ikävä kyllä

Vierailija
25/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös kaikenlaisten liittymien puhelinmyynti ole kielletty?

Vierailija
26/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuttaako Sonera muuten todella myöhään noita laskuja. Eli tuleeko viihdepaketin laskut kaksi kuukautta myöhässä? Lopetin sopimuksen viihdepaketista tammikuun loppuun, josta tuli vielä nyt maaliskuussakin lasku? Onko muilla näin, että Tammikuu laskutetaan vasta Maaliskuussa?

Joo jä käyttäjätunnuksella ei pääse minnekään ja soittamaan en ala, ellei ole pakko, kun saa jonottaa vaikka kuinka kauan ja ase maksaa.

Vierailija
27/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös kaikenlaisten liittymien puhelinmyynti ole kielletty?

Vierailija
28/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ota huomioon, että Sonera nauhoittaa kaikki puhelut, myös alihankkija puhelinmyyjien puhelut. Jos tulee epäselvyyksiä, voit aina pyytää ko. nauhan. Toimii."

Toimittaako Sonera oikeasti noita nauhoja? Minä olen aina sopimuksen tai vastaavan tehtyäni puhelimessa pyytänyt kopion nauhoitteesta tai sen litteroinnin. Ei ole tullut kuin yhdessä tapauksessa, jossa sain sen vasta tietosuojavaltuutetun kautta.

ja tosiaan naurettavaa, että muka huippu it firma ei osaa laittaa sähköpostiosoitetta laskuihin tai muuallekaan. Mutta onneksi tj löytyy googlaamalla. Reklamaatiolla otsikoidun viestin hänkin joutuu käsittelemään.

Vierailija
29/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 12:38"]

"Ota huomioon, että Sonera nauhoittaa kaikki puhelut, myös alihankkija puhelinmyyjien puhelut. Jos tulee epäselvyyksiä, voit aina pyytää ko. nauhan. Toimii."

Toimittaako Sonera oikeasti noita nauhoja? Minä olen aina sopimuksen tai vastaavan tehtyäni puhelimessa pyytänyt kopion nauhoitteesta tai sen litteroinnin. Ei ole tullut kuin yhdessä tapauksessa, jossa sain sen vasta tietosuojavaltuutetun kautta.   ja tosiaan naurettavaa, että muka huippu it firma ei osaa laittaa sähköpostiosoitetta laskuihin tai muuallekaan. Mutta onneksi tj löytyy googlaamalla. Reklamaatiolla otsikoidun viestin hänkin joutuu käsittelemään. [/quote]

Tämäpä mielenkiintoinen huomio. Teliasoneran tj eli toimitusjohtaja taitaa nyt olla Per-Arne Blomguist.Sen edellisen ne pisti ut-på-gården, koska ei nauttinut edes oman yhtiönsä hallituksen luottamusta, ks. Kauppalehti.

Mitäpä tässä enää sitten kuuntelemaan tuntikaupalla Soneran helppoheikin markkinointimölötystä asiakaspalvelupuhelimessa! KAIKKI reklamaatio SUORAAN toimitusjohtaja Per-Arne Plumskvistille !!!

Tämä oli niin hyvä vihje, että tätä kannattaa levittää laajalti kautta koko Netin. 

Vierailija
30/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun ap täällä. Tosiaan oli niin kuin SONERAPARTIO nimimerkki sanoi, että se laajakaista kuuluukin tähän hintaan. Tuossa hämäsi vaan se kun sähköpostiviestissä mainittiin erikseen siitä että tarvitaan nettiliittymä Soneralta, jolloin huolestuin että nyt maksan sitten tuplahinnan entiseen pelkkään liittymään nähden. Mutta ei, meni kuten pitikin eli entisen liittymän hinnalla nyt on liittymä + se viihdepaketti. 

Vierailija
31/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 14:54"]

Tämän ketjun ap täällä. Tosiaan oli niin kuin SONERAPARTIO nimimerkki sanoi, että se laajakaista kuuluukin tähän hintaan. Tuossa hämäsi vaan se kun sähköpostiviestissä mainittiin erikseen siitä että tarvitaan nettiliittymä Soneralta, jolloin huolestuin että nyt maksan sitten tuplahinnan entiseen pelkkään liittymään nähden. Mutta ei, meni kuten pitikin eli entisen liittymän hinnalla nyt on liittymä + se viihdepaketti. 

[/quote]

Näinkö todella?

Netissä on ollut puhetta Viihdepaketista, jossa tietty aika on ensin ilmaista, mutta jos et huomaa irtisanoa, alkaa rahastus. Tv-1000 ja Discovery ovat yli 50 euroa per kuukausi. Tämä tekee 2 vuoden sopimusaikana yli 1200 euroa! Purkaminen toivottoman vaikeaa. Itseen ole koko hommaa edes aktivoinut ja maksu kuitenkin alkoi juosta.

Katopa TARKKAAN, mistä on kysymys, ettet tule liritellyksi kahteen kertaan. Jos kaikki on OK., niin ei sitten mitään.

Vierailija
32/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimitse ei kannata tilata mitään. Itselläni sellainen päätös, että jos en saa soittaa jonnekkin ja puhua henkilökohtaisesti niin boikotoin firmaa. Tällä hetkellä niitä firmoja on kaksi. Cdon ja Sonera. Soneran laajakaista meillä ilmainen, mutta jos tulee vikaa niin pakko soittaa sille saatsnan robotille, joka käskee vastaamaan kysymykseen kyllä tai ei. Cdon on ikuisella boikotti listallani. Saunalahti on hyvä firma.

Vierailija
33/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP! Ymmärsitkö että se viihdepaketti on vain 2 kk ilmainen ja sen jälkeen maksat siitä viihteestä.

Vierailija
34/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 19 Olet niin oikeassa! Ikinä ei kannata ostaa mitään puhelimitse koska yleensä kaikki on kusestusta. Puhelinfirmoista mielestäni DNAn laskut menee oikein. Pahin on mielestäni saunalahti. Jopa tilausvahvistukset tulevat ilman hintoja ja itse olen joutunut aina pyytämään erikseen kytkykauppojen tilausvahvistukset hintoineen joka on ollut fiksu ratkaisu. Nimittäin hetken kuluttua kun päivittävät ohjelmia niin hinnat ja laskut menevät aivan sekaisin ja ikinä ei alaspäin vaan ylöspäin hinnat ovat olleet, joskus 50 %. Minulle tuli myös toisen ihmisen laskut minun nimellä joka oli ns aika vaativa työ selvittää. Saunalahden päällikkö ilmoitti että heidän laskutusohjelmassa on aukko ja minun tiedot olivat tulleet toisen ihmisen laskutustietoihin. Eivät edes pahoitelleet asiaa. Arvatkaa vaan menikö asian selvittelyyn monia päiviä kun kukaan ei halunnut uskoa ettei lasku kuulunut minulle?

Vierailija
35/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:11"]

Puhelimitse ei kannata tilata mitään. Itselläni sellainen päätös, että jos en saa soittaa jonnekkin ja puhua henkilökohtaisesti niin boikotoin firmaa. Tällä hetkellä niitä firmoja on kaksi. Cdon ja Sonera. Soneran laajakaista meillä ilmainen, mutta jos tulee vikaa niin pakko soittaa sille saatsnan robotille, joka käskee vastaamaan kysymykseen kyllä tai ei. Cdon on ikuisella boikotti listallani. Saunalahti on hyvä firma.

[/quote]

Samat sanat Sonerasta, minä kanssa siirryin joitain vuosia sitten puhelimen suhteen Saunalahteen ja netin kanssa ensin Welholle ja nyt ... no en muista nimeä :D

Vierailija
36/39 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi aikoinaan Elisan kanssa samoin.

Vierailija
37/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 14:02"]

Mulle soitettiin viime viikolla sieltä ja minä käsitin myyjän puheesta, että kyse olisi laajakaistaliittymäni sopimuksen uudistamisesta vaan. Hän sanoi että jatkuu ihan vanhaan hintaan sopimus, ja että nyt saan kaupan päälle siihen tallentavan digiboksin ja modeemin, että siihen tulee joku 2 kk ilmainen kanavapaketti, jonka voi sitten lopettaa jos ei halua jatkaa maksullisena noin kympin kuukausihintaan.

No, nyt sitten tuli kotiin paketti. Ylläripylläri, olenkin tilannut tietämättäni Sonera Viihde-paketin 24 kuukaudeksi, ja hinta noin 40 euroa kuussa :-o Nettiliittymä ei tähän ilmeisimmin kuulu lainkaan, koskapa papereissa luki että huomioi että vaatii 20 tai 100 megan laajakaistayhteyden Soneralta. Eli sen lisäksi että maksan siitä 100 megan kaistasta, tulisi vielä hinta viihdepaketista kuukausittain. Ei Todellakaan Käy! En edes tee yhtään mitään millään viihdepaketiilla kun en juuri katso TV:tä tai elokuvia. Ärsyttää että myytiin minulle epäselvästi tuote.

Ja nyt näyttää vielä että Soneralla ei taida olla edes sähköpostitse toimivaa asiakaspalvelua, tai en ainakaan niiden sotkuisilta sivuilta sitä löytänyt. Soittamalla en nyt pysty asiaa hoitamaan hetkeen, ääni lähes täysin pois räkätaudin takia. Täytyisi vaan saada peruutettua mokoma. Enpä olisi uskonut että noin iso firma tuollalailla kauppaa epäselvästi kusetustyyliin lisäpalveluita...

[/quote] 

Ei ole olemassa yhtään syytä miksi puhelinmyyjältä pitäisi mitään ostaa. Ei myös saa antaa luottokorttinumeroa. Cash is king! Silloin tiedät miten paljon maksat. 

Vierailija
38/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en käytä soneraa. Ostin nettitikun, sanottiin ja vakuutettiin liikkeessä että saan sen suljettua jos en enää tarvitse... Muutin miehen kanssa yhteen, hänellä elisa viihde. Soitin ja kävin sopimuksen kanssa liikkeessä lopetus mielessä, näytettiin vaan valmista rastia ruudussa 24kk. Maksoin siis reilun vuoden 12e kk käyttämättömästä nettitikustani.
Joo, oma vikani kun en älynnyt että se tarkoittaa liittymän pakko voimassaoloa siihen asti eikä sitä saa suljettua vaikka niin sanottiin. Ajattelin että se toimii 24kk käyttöönotosta! Hehheh.

Vierailija
39/39 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte kyl niin urpoja. Kuka tilaa/ostaa tuotetta jos ei ymmärrä mitä ostaa ja sitten itkee jälkeenpäin jossain netissä, vaikka on ollut oma vika. Jos jotain on menny allekirjoittamaan, ni turha se varmaa sit on enää inistä. Menkää kouluun ja sivistykää!