Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö kukaan muu jatkuvasti harhoja lähinnä öisin?

Vierailija
10.03.2019 |

Kun on pimeää ja väsyttää, niin rupean näkemään kaikkea outoa. Tämä alkoi joskus nuorena aikuisena. Olen ihan hereillä ja voin keskustella järkevästi. Exä järkyttyi kun välillä vaan selostin hänelle ihan hereillä, mitä näin.

Yleensä ne jutut on pelottavia, mutta joskus hassuja. Esim. rypsiöljypullo, joka vaan leijuu katonrajassa. Hirviöt yms. on välillä tosi karseita.

Mulla on myös ollut kehosta irtautumiskokemuksia, selkounia, unihalvauksia yms. Selvästi mun aivot ei oikein osaa pitää alitajuntaa kurissa.

Olen myös kuullut ääniä hereillä ihan päiväsaikaan.

Nämä oireet pahenee, jos on stressiä.

Olen joo puhunut psykiatrin ja psykologien kanssa tästä. Kuulemma en selvästi ole psykoottinen, enkä sitä usko itsekään.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään voimakkaan lääkityksen alaisena näin todella omituisia ja todentuntuisia valveunia juuri ennen nukahtamista. Kuin näkyjä jonkun toisen elämästä. Dramaattisia tapahtumia ja vaikuttavia maisemia. Joskus en ollut varma oliko se toinen ihminen vai eläin. Jätin sen lääkekuurin kesken.

Lääkkeet voi vaikuttaa oudoilla tavoilla. Mä söin joskus erästä psyykenlääkettä ahdistuksen yms. takia ja silloin en vaan aamuisin pystynyt heräämään. Olin ikäänkuin koomassa. Välillä näin ja kuulin, mitä tapahtui ja tunsin, että exä yritti herättää, mutta olin halvaantunut. Unihalvauksessa. En fyysisesti pystynyt heräämään, vaikka kuinka olisin tahtonut ja tahdoinkin. Se oli pelottavaa.

Nuo lääkkeet ei ole leikin asia.

ap

Vierailija
22/35 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö jotain kortisonia? Esim. Symbicortia? Ihmettelin itse pitkään sekopäisiä "unia" ja näkyjä ym. Tämä loppui kun vihdoin tajusin lopettaa Symbicortin käytön. Joku apuaine siinä ei sopinut minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulen ääniä tai tunnen kosketteluja unen/valveen rajamailla. Herään usein kovaan pamaukseen, rahinaan tms vaikkei kukaan muu ole kuullut mitään. Tai ihankuin joku kuiskii ja hönkii vieressä.

Päivisin hereillä näen "varjoja", livahtelevia hahmoja tai kuvia silmäkulmissa. Näitäkään kukaan muu ei tunnusta näkevänsä. Näen niitä todella harvoin mutta aina näiden näkyjen jälkeen on tapahtunut jotain pahaa. Joko parisuhteessa, lapsille tai läheisen kuolema. Pelkään varjoja nykyään :(

Vierailija
24/35 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaista, että kun kuljen suurten ihmistä esittävien taulujen ohi, ne ikään kuin ilmehtisivät kasvoiltaan.

Siis kaikki, myös minua itseäni esittävä taulu tekee tätä.

Katson tarkemmin, ja ilme onkin ihan normaali. Sellainen, kuin siinä taulussa kuuluu olla. Vain ensimmäisellä pikasilmäyksellä saattaa käydä noin. En ymmärrä.

En näe tai kuule muita outoja juttuja. 2 kertaa on ollut unihalvaus. En pelkää tauluja ollenkaan, mutta jos asuisin yksin, ottaisin luultavasti ihmistä esittävät taulut pois.

(suvussa on taiteilijoita ja siksi on paljon tauluja)

Vierailija
25/35 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö jotain kortisonia? Esim. Symbicortia? Ihmettelin itse pitkään sekopäisiä "unia" ja näkyjä ym. Tämä loppui kun vihdoin tajusin lopettaa Symbicortin käytön. Joku apuaine siinä ei sopinut minulle.

Joo, astmalääkkeitä, tosin ne ei ole tuntuneet vaikuttavan asiaan. Tämä alkoi ennen lääkkeen käytön aloittamista.

Jotkut aineet kyllä vaikuttavat. Jos olen ottanut alkoholia illalla pari annosta tai enemmän, nukun ihan rauhalllisesti. Ei tapahdu mitään. Siksi olen joskus käyttänyt alkoa liikaa oikeastaan...

Kofeiini päivällä kolmen jälkeen ei myöskään ole hyvä idea. Olen myös joskus koittanut ottaa valeriaanaa unettomuuteen (nuorena pelkäsin öitä niin, että valvoin). Se pisti pääni aivan sekaisin.

ap

Vierailija
26/35 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulen ääniä tai tunnen kosketteluja unen/valveen rajamailla. Herään usein kovaan pamaukseen, rahinaan tms vaikkei kukaan muu ole kuullut mitään. Tai ihankuin joku kuiskii ja hönkii vieressä.

Päivisin hereillä näen "varjoja", livahtelevia hahmoja tai kuvia silmäkulmissa. Näitäkään kukaan muu ei tunnusta näkevänsä. Näen niitä todella harvoin mutta aina näiden näkyjen jälkeen on tapahtunut jotain pahaa. Joko parisuhteessa, lapsille tai läheisen kuolema. Pelkään varjoja nykyään :(

Mullakin on joskus noita varjoja... Olen pannut ne pareidolian piikkiin, mutta joskus en vaan osaa selittää joitain tapahtumia myöskään. Itsestänikin nuo varjot tuntuu enteilevän pahoja juttuja. Ehkä se on sattumaa yms.

Yksi jännä juttu on kissan varjo.... Tutustuin kissoihin, jotka lopetettiin hyvin pian. Sen jälkeen kissan varjot on seuranneet mua ja öisin olen nähnyt kissoja. Joskus päivälläkin tunnen, että kissa asettuu viereen ja patja painuu, mutta siinä ei ole ketään.

ap

Vierailija
27/35 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivisin hereillä näen "varjoja", livahtelevia hahmoja tai kuvia silmäkulmissa. Näitäkään kukaan muu ei tunnusta näkevänsä. Näen niitä todella harvoin mutta aina näiden näkyjen jälkeen on tapahtunut jotain pahaa. Jorko parisuhteessa, lapsille tai läheisen kuolema. Pelkään varjoja nykyään :(

Olen kokenut vastaavia, postraumaa epäilen. Välillä nouta ei ole laisinkaan, yhteen aikaan oli tosi usein.

Vierailija
28/35 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellaista, että kun kuljen suurten ihmistä esittävien taulujen ohi, ne ikään kuin ilmehtisivät kasvoiltaan.

Siis kaikki, myös minua itseäni esittävä taulu tekee tätä.

Katson tarkemmin, ja ilme onkin ihan normaali. Sellainen, kuin siinä taulussa kuuluu olla. Vain ensimmäisellä pikasilmäyksellä saattaa käydä noin. En ymmärrä.

En näe tai kuule muita outoja juttuja. 2 kertaa on ollut unihalvaus. En pelkää tauluja ollenkaan, mutta jos asuisin yksin, ottaisin luultavasti ihmistä esittävät taulut pois.

(suvussa on taiteilijoita ja siksi on paljon tauluja)

Mä teen myös tauluja ja taidetta ylipäänsä. Kieltämättä ammennan näistä jutuista ideoita. Teen aika häiritseviä teoksia joskus tahallani, enkä voi itse katsoa niitä välillä... Kerran tein itsestäni muotokuvan ja se muuttui sarvekkaaksi piruksi kun joskus katsoin sitä. Se oli... pelottavaa...

ap

Vierailija
29/35 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolestuisin vasta sitten kun alat oksentaa ektoplasmaa ja resitoida latinaa takaperin.

M

Hmm... Mietin joskus, että mitenköhän kävisi, jos joku yrittäisi "manata" musta demoneita ulos. Varmasti kokeilisin huvikseni, jos joku asiaan perehtynyt haluaisi yrittää. En kyllä usko olevani riivattu. Ellen sitten itse ole demoni, joka on täysin ottanut tämän kehon haltuunsa ja unohtanut taustansa... ;)

ap

Hei kuule, rukoillaan yhdessä Jumalaa tämän asian takia klo 18.00, käykö? Ja että rukous esitetään Jeesuksen nimessä.

Vierailija
30/35 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outojen kokemusten psykologia (Jukka Häkkinen)Zoom

Outojen kokemusten psykologia (Jukka Häkkinen)

Saatavuus: Varastossa

32,90 €

Ilmestymisvuosi : 05/2018

Kirjailija : Jukka Häkkinen

Kustantaja : Docendo

ISBN : 9789522914521

Sivuja : 200

Sidosasu : Sidottu

Kirja selittää mitä aivoissa tapahtuu oudoissa kokemuksissa.

Vierailija
31/35 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei mene pois niin mene kysymään jostain seurakunnasta. Itse kuulun ev.lut mutta siellä ei noista puhuta.

Vierailija
32/35 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ei mene pois niin mene kysymään jostain seurakunnasta. Itse kuulun ev.lut mutta siellä ei noista puhuta.

Tai jos puhutaan niin en ole ainakaan nähnyt että joku ajaisi riivaajia pois. Helluntailaisilta menisin ehkä kysymään. Uskon tuohon asiaan kuitenkin 100%. Henkimaailma on olemassa. Jos niitä näkyy seuraavan kerran, mainitse Jeesus, pyydä ääneen häntä auttamaan. Noiden mitä ikinä onkaan, on pakko totella.

Vierailija
33/35 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolestuisin vasta sitten kun alat oksentaa ektoplasmaa ja resitoida latinaa takaperin.

M

Hmm... Mietin joskus, että mitenköhän kävisi, jos joku yrittäisi "manata" musta demoneita ulos. Varmasti kokeilisin huvikseni, jos joku asiaan perehtynyt haluaisi yrittää. En kyllä usko olevani riivattu. Ellen sitten itse ole demoni, joka on täysin ottanut tämän kehon haltuunsa ja unohtanut taustansa... ;)

ap

Hei kuule, rukoillaan yhdessä Jumalaa tämän asian takia klo 18.00, käykö? Ja että rukous esitetään Jeesuksen nimessä.

En tiedä, osaanko rukoilla, mutta puolestani saa vapaasti rukoilla. Pidän kyllä Jeesuksesta, vaikka en liiemmin uskokaan.

ap

Vierailija
34/35 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

ap

En tiedä, osaanko rukoilla, mutta puolestani saa vapaasti rukoilla. Pidän kyllä Jeesuksesta, vaikka en liiemmin uskokaan.

ap

Rukoilin. Jos enää näet niitä, sano ääneen "mene pois Jeesuksen Kristuksen nimessä".

Vierailija
35/35 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

ap

ap

Rukoilin. Jos enää näet niitä, sano ääneen "mene pois Jeesuksen Kristuksen nimessä".

Kokeilen sitä varmasti. :) Kiitos.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän