Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Voisinko olla avuksi", kysyy myyjä

Vierailija
10.03.2019 |

Kun menen asioimaan kaupoissa, myyjä tulee ystävällisesti kysymään voiko hän olla avuksi. En oikein tiedä miten tuohon pitäisi suhtautua. Tarkoittaako hän, että ei ole suotavaa, että tulen heidän kauppaansa (ja hän pukee ystävällisen kysymyksen muotoon vihjauksensa?) Vai onko hän oikeasti niin palveluhenkinen, että haluaa olla avuksi? Vai näytänkö jotenkin avuttomalta tai eksyneeltä?

Toivoisin tähän asiallisia vastauksia, ja mielellään sellaisilta henkilöiltä, jotka ovat työssä asiakaspalvelussa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu:

Myyjä: päivää (jos sattuu sanomaan), voinko olla avuksi?

Minä: Etsin kaurahiutaleita.

Myyjä: Ne on toisella osastolla. (saattaa viedä minut sinne, jos on aikaa). S-Marketissa aina vie oikealle osastolle.

Myyjä2: voinko olla avuksi?

Minä : haluan vain katsella.

Myyjä2: jos tulee kysyttävää voin auttaa.

Sitten on Myyjiä:

Voinko olla avuksi?

Etsin sopivia kenkiä, onko teillä leveää mallia, koko niin ja niin.

Minä raivostun: Kaikki mallit on tässä esillä.  On makuasia mitä haluat.

Vierailija
22/30 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän siitä, että apua/palvelua tarjotaan. En ymmärrä, mikä siinä on vaikeaa sanoa, myyjälle, mitä etsii, niin että myyjä voi kaivaa esille kaiken siihen viittaavan, mitä on tarjolla. Tämähän vain nopeuttaa ja helpottaa valkoiman tutkimista ja arvioimista. Vai hävettääkö teitä etsiä sitä, mitä olette etsimässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän siitä, että apua/palvelua tarjotaan. En ymmärrä, mikä siinä on vaikeaa sanoa, myyjälle, mitä etsii, niin että myyjä voi kaivaa esille kaiken siihen viittaavan, mitä on tarjolla. Tämähän vain nopeuttaa ja helpottaa valkoiman tutkimista ja arvioimista. Vai hävettääkö teitä etsiä sitä, mitä olette etsimässä?

Haluan vilkaista pikaisesti ja päällisin puolin. Ei minulla ole aikaa siihen, että myyjä alkaa esitellä tuotteita.

Vierailija
24/30 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Australiassa ja täällä myyjät ovat varsinaisia perskärpäsiä varsinkin pienemmissä putiikeissa. Small talkiin ja asiakaspalveluun panostetaan paljon, mutta välillä se on aika ärsyttävää. Toki vetäytyvät syrjään, kun vastaa että ” thanks, just having a browse first.”

Vierailija
25/30 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kysyy sen takia, että hänen "kuuluu" kysyä sitä asiakkaalta. Asiakas yleensä vastaa, että kiitos, mutta katselen vain. Tämän jälkeen myyjä jättää sinut rauhaan. Ei siihen sen kummenpia merkityksiä sisälly.

Sit on niitä, jotka vttuuntuu myyjälle siitä kysymyksestä ja ensimmäisenä itkemässä, kun ei saanu palvelua. Olen ollut aikoinani rautakaupassa myyjänä ja siellä noita tapauksia oli lähes päivittäin. Joo kiiitos kerron kyllä jos tarvitsen apua.. Ok,, Menee 10min. Missä vtussa se myyjä, miks tääl eio ikinä myyjiä missään miks tääl ei saaa palvelua... On monet kerrat vilissy silmissä se, kun otan hyllystä rautakangen ja päätän niiden päivän, mutta aina vaan siitä kuvitelmasta herää.

Amen! 😃

T. Toinen myyjä

Vierailija
26/30 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä kysyy noin, jotta minun asiakkaan ei tarvitse pyöriä koko kauppaa ympäri etsiessäni sinisiä kirjekuoria tai perunankuorimaveistä. Myyjä tietää, missä etsimäni tavarat ovat ja haluaa auttaa minua löytämään ne.

Olen ostoslakossa, en mene kauppaan katselemaan, ainoastaan hankkimaan välttämättömän.

Vierailija
27/30 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan vilkaista pikaisesti ja päällisin puolin. Ei minulla ole aikaa siihen, että myyjä alkaa esitellä tuotteita.

No mut nopeemminhan se vilkaisukin käy, jos myyjä kaivaa vilkaistavan sulle valmiiksi, kuin mitä jos itse etsiskelet sitä pitkin myymälää?

Vierailija
28/30 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minä olen se myyjä, joka kysyy "voinko olla avuksi". Teen sen koska se kuuluu työhöni ja haluan tietenkin helpottaa asiointiasi, jotta löydät etsimäsi. Usein jatkan tuota kysymystä niin että "vai haluatko vain katsella". Tämänkaltaista työasennetta vaatii myös työnantajani, jokainen asiakas tulee huomioida. Miksikään perässähiihtäjäksi en ala. Jos asiakas sanoo ensin katselevansa niin se sopii minulle hyvin. En saa mitään provikkapalkkaa eikä minun tarvitse toistaa mitään maneereita(onneksi). Useimmat järkevät asiakkaat ymmärtävät tämän asiakaspalveluksi, sitten on niitä, jotka kokevat tämän jotenkin häiritseväksi. He ovat useimmiten selvästi vajavaisia sosiaalisilta taidoiltaan.

Vierailija
29/30 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä olet?

Vierailija
30/30 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen se asiakas, joka vastaa tuollaiselle myyjälle, että "kiitos kyllä, etsin XX ja XX". Menen kauppaan ostoksille,en kuluttamaan aikaani. Joskus se XX ei liikkeestä löydy eli osaan myös sanoa, että tämä väri on väärä tai nämä kaulukset hankalat, mutta kaupassa käyn aina ostosmielellä. Yksikään myyjä ei ole saanut raivaria siitä, että etsin jotain asiaa, mutta en sitä lopulta osta, jos se ei ole sopiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi