Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi on pakko vain jaksaa?

Vierailija
10.03.2019 |

Kun tuntuu ettei (enää) jaksaisi, mutta on vaan pakko. Pakko olla tuottava, vaikka matalapalkka-alalla onkin, ja hyödyllinen, normaali yhteiskunnan jäsen. Pakko jaksaa nousta ma-pe klo06 ja kotiutua klo16.30. Sitten kotihommia ja öllötystä ja nukkumaan ja taas sama alusta. Viikonloput ei muuta eroa tuo kuin sen ettei töissä ole ja saa nukkua päiväunia. En jaksaisi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen että sinulla on työtä. 

Vierailija
2/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin, että ei ole pakko. Muista, että elät ainoaa elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varsin tuore ajatus, että elämän pitäisi olla juhlaa. 

Tuollaistahan se on pienillä vivahde-eroilla ollut vuosituhannet, joten lienee niin, että se on ominaista ihmisille. 

Vierailija
4/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena on ainakin joitain vaihtoehtoja. Moni nainenhan elää rentoa elämää rikkaan miehensä kanssa, ei tarvitse itse sitoutua tylsiin rutiineihin tai aikaisiin aamuherätyksiin. Tai sitten voi alkaa vaikka sugarbabeksi jos omaa rikasta miestä ei vielä ole löytynyt. 

Vierailija
5/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimat itselläkin lopussa. Teen työtä nollatyösopimuksella toistuvilla määräaikaisilla sopimuksilla joka tarkoittaa, että töitä pitää painaa hullun lailla ympäri vuoden ja jos haluan pitää vapaata niin firma korvaa minut toisella työntekijällä. Onneksi kohta on asuntolaina maksettu niin voin lähteä kyseisestä firmasta menemään ja viettää pitkän vapaan ansiosidonnaisella.

Vierailija
6/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti. Koska ihminen on tarkoitettu tekemään työtä. Eräs vanha ihminen totesi, että ihmisellä on tylsää jos hän ei tee mitään.

'Jokaiselle ihmiselle on määrätty työ mutta sydän ei tahdo tyytyä siihen'.

Ihminen haluaa aina jotain muuta mitä hänellä on juuri sillä hetkellä on.

On todella puhuttelevaa kun ihminen joka selviää syövästä sanoo, että hän on nyt onnellisempi kuin ennen syöpäsairautta.

Eikö se kerro siitä, että jokaisesta päivästä kannattaa olla Kiitollinen. Elämä on rajallista. Jokainen täältä joutuu joskus lähtemään toiset yllättäen ja toiset pääsee jatkoajalle.

Vierailija
7/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varsin tuore ajatus, että elämän pitäisi olla juhlaa. 

Tuollaistahan se on pienillä vivahde-eroilla ollut vuosituhannet, joten lienee niin, että se on ominaista ihmisille. 

Nykyisin vain aika moni työ on turhaa tai haitallista. On päätöntä tuhlata aikansa ja voimansa vuosikymmenten ajan sellaisiin töihin.

Vierailija
8/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimat itselläkin lopussa. Teen työtä nollatyösopimuksella toistuvilla määräaikaisilla sopimuksilla joka tarkoittaa, että töitä pitää painaa hullun lailla ympäri vuoden ja jos haluan pitää vapaata niin firma korvaa minut toisella työntekijällä. Onneksi kohta on asuntolaina maksettu niin voin lähteä kyseisestä firmasta menemään ja viettää pitkän vapaan ansiosidonnaisella.

Tätä mä en ymmärrä. Asuntolaina. Se tuntuu olevan monelle se elämää suurempi juttu. Oma asunto :D Ja sen vuoksi sitten raadetaan näemmä ihan ilman lomia, kovalla stressillä. Ei kuulosta järkevältä.

Vierailija
9/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti. Koska ihminen on tarkoitettu tekemään työtä. Eräs vanha ihminen totesi, että ihmisellä on tylsää jos hän ei tee mitään.

'Jokaiselle ihmiselle on määrätty työ mutta sydän ei tahdo tyytyä siihen'.

Ihminen haluaa aina jotain muuta mitä hänellä on juuri sillä hetkellä on.

On todella puhuttelevaa kun ihminen joka selviää syövästä sanoo, että hän on nyt onnellisempi kuin ennen syöpäsairautta.

Eikö se kerro siitä, että jokaisesta päivästä kannattaa olla Kiitollinen. Elämä on rajallista. Jokainen täältä joutuu joskus lähtemään toiset yllättäen ja toiset pääsee jatkoajalle.

Ihmisellä on varmasti tylsää, jos hän ei tee mitään. Mutta moni mielekäs tekeminen löytyy kyllä muualta kuin palkkatyöstä.

Vierailija
10/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mä en ymmärrä. Asuntolaina. Se tuntuu olevan monelle se elämää suurempi juttu. Oma asunto :D Ja sen vuoksi sitten raadetaan näemmä ihan ilman lomia, kovalla stressillä. Ei kuulosta järkevältä.

Minä olen raatanut sen eteen 22,5 vuotta. Vielä pitää raataa puoli vuotta ja sitten se loppuu. Se tarkoittaa, että minulla on koko loppuelämäni, jota on todennäköisesti vielä jäljellä yli 30 vuotta, enemmän mahdollisuuksia toteuttaa haaveitani.

Asuntolainan ansiosta voin asua kuten haluan. Ihminen viettää kotonaan aika suuren osan elämästään. Sitä paitsi nyt maksan tästä vastiketta 350€ ja lainaa 500€. Jos vuokraisin samanlaisen, se maksaisi 1500€/kk.

Eikö edelleenkään kuulosta järkevältä?

Vierailija
11/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedänhän minä miksi on pakko jaksaa. Pakko jaksaa koska on velvoitteita eikä voi vain jäädä laverille makaamaan ja downshiftaamaan kuten sanotaan. Enkä edes haluaisi, mutta haluaisin kuitenkin. Ts haluaisin, että työ ei veisi näin suurta osaa ajastani ja haluaisin muitakin asioita kuten toimivan avioliiton. Mutta en voi esim.lyhyempää työaikaa tehdä ja jo nyt kuulen kuinka palkkani on paska vaikka täyttä työaikaa teenkin. Hohjoihaa tätä elämää.

Ap

Vierailija
12/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asuntolainamme on maltillinen ja siitä suuri osa jo maksettukin, alle 10v jäljellä, 5-10v. Mutta sen jälk alkaa remonttikulut yms eli ei se helpota sittenkään. Juu ja sama summa menisi vuokraan/kk ja jossakinhan on asuttava.

Ap

Vierailija
13/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän helpompi vanhuus sitten kun on jotain mitä realisoida, muuttaa pienempään ja käyttää erotuksen oman elämänlaadun parantamiseen. Siksi itse olen itselleni lyhentänyt oman asunnon.

Vierailija
14/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tehdä samanlaisen aloituksen. Elämäni on masentavaa... Matalapalkka-alalla minäkin, ja palkka ei todellakaan vastaa työmäärää.

Iloa tuo lukeminen, liikunta ja nukkuminen + syöminen. Siinäpä ne. Aina tätä samaa p*skaa.

Vierailija
15/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16.30 sentään pääset ja sinua ei painosteta jäämään 18 asti töihin ilman ylityölisiä.

Aika onnekas paska olet.

Jokaisen suomalaisetn pitäisi lopettaa työnteko ja vaatia kunnon palkkaa ja työkorvauksia.

Vierailija
16/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea työttömäksi. Osta rinkka ja reppu ja lähde asumaan ulos. Pari vaatekertaa, niin pärjää.

Vierailija
17/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuija74 kirjoitti:

Meinasin tehdä samanlaisen aloituksen. Elämäni on masentavaa... Matalapalkka-alalla minäkin, ja palkka ei todellakaan vastaa työmäärää.

Iloa tuo lukeminen, liikunta ja nukkuminen + syöminen. Siinäpä ne. Aina tätä samaa p*skaa.

Tuon takia moni alkaa ryyppäämään tai käyttämään huumeita elämässään.

Heille on alkanut riittämään.

Vierailija
18/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset. Et ole yksin. Koitetaan jaksaa! Onneksi mennään kohti kesää ja jossain tuolla häämöttää kuukauden mittainen autuus eli kesäloma.

Vierailija
19/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen että sinulla on työtä. 

Mikä muka onni se on, että toinen joutuu paahtamaan töitä matalapalkka-alalla toimeentulonsa eteen ja toinen saa samat rahat tai enemmän kotisohvalle? Ulkomailta tulleita myöten. Sano tuo isopalkkaisille, mutta älä auo päätäsi köyhille duunareille.

Vierailija
20/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen raatanut sen eteen 22,5 vuotta. Vielä pitää raataa puoli vuotta ja sitten se loppuu. Se tarkoittaa, että minulla on koko loppuelämäni, jota on todennäköisesti vielä jäljellä yli 30 vuotta, enemmän mahdollisuuksia toteuttaa haaveitani.

Asuntolainan ansiosta voin asua kuten haluan. Ihminen viettää kotonaan aika suuren osan elämästään. Sitä paitsi nyt maksan tästä vastiketta 350€ ja lainaa 500€. Jos vuokraisin samanlaisen, se maksaisi 1500€/kk.

Eikö edelleenkään kuulosta järkevältä?

Ei liian, mutta mitäpä väliä. Toki se asuminen on suurelle osalle se iso juttu, että miten asuu ja paljonko niitä neliöitä tarvitsee ja haluaa.