Täydellinen pitsapohja?
Tässä teen pitsaa ja tein pohjan.
Ostin joitain pitsavehnäjauhoja ja nyt vasta katsoin ohjeesta että olisi pitänyt antaa eka kohota 5 tuntia ja sit 24 tunniksi jääkaappiin palloiksi pyöriteltyinä kelmun sisään. Sitten vasta on hyvä.
No aikaa ei enää ole kun en eilen tuota ohjetta pussin kyljestä tietenkään lukenut..
Nyt on ollut taikinat kohoomassa pari tuntia ja aikaa on toiset kaksi vielä. Kumpi on tärkeämpää, lisäkohotus vai jääkaappiin?
Kommentit (15)
Anna kohota pari tuntia huoneenlämmössä, vähempikin riittää ja hyvä tulee. Seuraavalla kerralla kokeilet pussin ohjetta.
Hei, vastaukseni liittyy vain otsikkoon, sillä en itse ole pahemmin tehnyt pitsapohjia. Saimme perheeni kanssa aivan ihanan, ilmavan ja ohuen pitsapohjan käyttämällä simppeliä ohjetta kevyillä täytteillä, ja mikä ratkaisevinta, pitsakiveä. Suosittelen sellaisen hommaamista, jos suunnittelet tekeväsi enemmänkin pitsaa kotona. :)
3dl lämmintä vettä
1pkt hiivaa
1-2tl suolaa
3rkl öljyä
n. 7dl Hungry Chef jauhoja
Olen antanut kohota max. 30min (Sen aikaa, että jauheliha ja sienet on paistettu pannulla) ja aina on tullut hyviä pizzoja :)
Vierailija kirjoitti:
Pitsa.... Ei minulla muuta.
Kiitos erittäin suuresta annistasi tähän keskusteluun.
48 tuntia jääkaapissa ja 00-jauho.
Vierailija kirjoitti:
3dl lämmintä vettä
1pkt hiivaa
1-2tl suolaa
3rkl öljyä
n. 7dl Hungry Chef jauhojaOlen antanut kohota max. 30min (Sen aikaa, että jauheliha ja sienet on paistettu pannulla) ja aina on tullut hyviä pizzoja :)
Miksi edes vastasit?
Se täydellisyys katosi jo tuohon otsikon kirjoitusasuun..
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/430220/Pizza, pellillinen, ohut pohja/
Olen skeptinen kotikokin ohjeisiin, mutta tää toimii oikeasti aika hyvin. Tosin mulla ei ole ollut mitään hienoja pizzajauhoja.
Mutta tällä oon saanut sellaisen ohuen, kaulitun pohjan. Muistaakseni olen laittanut vähän enemmän nestettä, mutta en ole varma kun en ole hetkeen tehnyt.
Ap:n tilanteessa antaisin nousta jääkaapin ulkopuolella käytettävissä olevan ajan. Jääkaapissa taikina jatkaa nousuaan mutta to-del-la hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Se täydellisyys katosi jo tuohon otsikon kirjoitusasuun..
No mikä siinä on vialla?
Vierailija kirjoitti:
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/430220/Pizza, pellillinen, ohut pohja/
Olen skeptinen kotikokin ohjeisiin, mutta tää toimii oikeasti aika hyvin. Tosin mulla ei ole ollut mitään hienoja pizzajauhoja.
Mutta tällä oon saanut sellaisen ohuen, kaulitun pohjan. Muistaakseni olen laittanut vähän enemmän nestettä, mutta en ole varma kun en ole hetkeen tehnyt.
Sori. Luin huonosti. Taikina oli siis jo tehty ja pizzatkin varmaan nyt jo syöty. Mutta vastaisuuden varalle....
Ap, mihin tulokseen tulit ja miten onnistui?
Pitsa.... Ei minulla muuta.