Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tohtoriksi ja tutkijaksi matematiikassa

Vierailija
11.03.2013 |

Aloitan kandityötä täällä, ja mielessä on epäilemättä ura yliopistossa tutkijana. Nyt viimeistään on oikea hetki alkaa panostaa siihen.

Ennenkun juttelen tästä professorille niin millaiset mahdollisuudet on työllistyä tutkijaksi kun väitöskirja on valmis? Niitähän koulutetaan monta kertaa enemmän kun yliopistoihin voi työllistyä.

Toiseksi on muutama reunaehto. En aio suostua elämään apurahalla, enkä tee tätä siviilityön ohessa (sillä minua kiinnostaa kuitenkin ura yliopistossa). Tutkijakoulu tai assistentin paikka toisinsanoen.

Onko tällainen realistista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tohtoreita koulutetaan paljon, koska suurin osa lähtee (ihan omasta halustaankin) muualle töihin. Ei kukaan voi sulle paikkaa taivaassa luvata, mutta ei tossa jutussa ole mitään epärealistista. Kannattaa tosin katsastaa oman laitoksesi tilanne, että paljonko siellä ollaan apurahalla ja paljonko muuten ja jos on eroja tutkijaryhmien välillä niin ehkä hakeutua tekemään se gradu sille proffalle, joka maksaa oikeaa palkkaa alaisilleen. Toiset proffat on myös parempia hakemaan rahoituksia kuin toiset eli kannattaa kiinnittää tähän huomiota myös.

Vierailija
2/9 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää! Ajattelit sitten kysyä mielipidettä av:lta, "ennenkuin juttelet tästä professorille". Just.

Mä oon itse ollu kyllä siinä käsityksessä, että moni tutkija on ihan hermona siitä, jatkuuko apuraha ja pystyykö jatkamaan tutkimustaan. Ja sä reteesti ilmoitit, ettet aio suostua elämään apurahalla. Kannattaisko nyt ekana selvittää realiteetit ja pullistella vaikka sitten vähän myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla aloilla tutkijat joutuu peräti kortistoon peruspäivärahalle odottamaan seuraavaa apurahaa.

Vierailija
4/9 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että reunaehto... Kerropa se heti ekana ko. proffalle niin voi olla ettei se ainakaan sua ryhmäänsä valitse.

Vierailija
5/9 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 20:56"]

Vai että reunaehto... Kerropa se heti ekana ko. proffalle niin voi olla ettei se ainakaan sua ryhmäänsä valitse.

[/quote]

Ja kannattaa ehkä tehdä se kandityökin ensin (hyvin arvosanoin) ennen kuin suunnittelet väikkäriä :)

Vierailija
6/9 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan kandityötä olen tässä tekemässäkin ja kunnolla.

Vierailija
7/9 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandintyön perusteella ei ketään valita tutkijaksi, mutta toki tässä on se paikka, jossa sun pitäisi todella oppia tutkimustyötä.

joillakuilla on tilaisuus tehdä väikkäriä palkallisena työnä ja joillakuilla on hyvät mahdollisuudet työllistyä tutkimusalalle väitöskirjan jälkeen. Se on kilpailua ja kiinni siitä, miten hyvä olet työsi eri osa--alueilla. Ja tuurista. Yliopistoelämä on lähtökohtaisesti epävarmaa, menestys on usein kiinni siitä, miten pystyt sopeutumaan muuttuviin oloihin ja siksi kovin tiukkoja reunaehtoja on vaikea noudattaa.

Vierailija
8/9 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan surkeat palkat, epävarmaa pätkää, työllistyminen väikkärin jälkeen ei yhtään sen helpompaa kuin maisteritutkinnolla. mieti nyt vielä.

Vierailija
9/9 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan surkeat palkat, epävarmaa pätkää, työllistyminen väikkärin jälkeen ei yhtään sen helpompaa kuin maisteritutkinnolla. mieti nyt vielä.