Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vetovoiman laki

Vierailija
11.03.2013 |

Onko kenellekään vetovoimanlaki tuttu käsite? Onko kukaan soveltanut sitä omaan elämään? Kokemuksia? "Ihminen on sitä, mitä hän eniten ajattelee, ja ihminen myös vetää puoleensa sitä mitä hän eniten ajattelee."

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko vetovoiman laki ja horoskooppimerkki ristiriidassa?

Niin kauan kun ajattelet niiden olevan ristiriidassa.

Vierailija
22/31 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko vetovoiman laki ja horoskooppimerkki ristiriidassa?

Niin kauan kun ajattelet niiden olevan ristiriidassa.

Tämä ei voi pitää paikkansa. Jompi kumpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetovoiman lakiin liittyy paljon väärinkäsityksiä ja yksinkertaistuksia, jotka ovat levinneet totuutena eteenpäin. Esim. The Secret antaa todella yksiulotteisen ja paikka paikoin harhaanjohtavan kuvan vetovoiman laista. Kukaan ei luo todellisuuttaan yksinomaan jonkin asian ajattelemisen kautta. Siinä tapauksessa minulla pitäisi olla kattohuoneisto Manhattanilla, siperiantiikeri lemmikkinä ja Antti Reini miesystävänä mutta eipä ole näkynyt fantasioinnista huolimatta.

En tiedä, onko aiheesta olemassa kuinka paljon suomenkielistä materiaalia. Englanniksi sitä löytyy vaikka kuinka ja mielestäni paras vetovoiman lain asiantuntija on Melody Fletcher. Hänen Deliberate Receiving -bloginsa käsittelee vetovoiman lakiin liittyviä aiheita persoonallisesti ja havainnollisesti, tosin suosittelisin lukemaan ensin hänen samannimisen kirjansa ennen blogiin tutustumista. Melody erottuu muista aiheesta bloggaavista myös omaleimaisen tyylinsä takia: hän ei kaihda kirosanoja, kaksimielisiä esimerkkejä eikä juuri hymistele minkään aiheen ollessa kyseessä. Hän myös usuttaa lukijoitaan kyseenalaistamaan kaiken lukemansa ja kuulemansa ja muodostamaan aina oman totuutensa, eikä kaihda dialogia vetovoiman lakiin nihkeästi suhtautuvien kanssa.

Vierailija
24/31 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii, ajattelin pillua koko nuoruuden ja nykyään asun Pattayalla.

Vierailija
25/31 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein aarrekartan, johon sisällytin ajatuksen työpaikasta, noin puoli vuotta sitten.

Tietenkin tein hakemuksia ja näin paljon vaivaa siinä. Nyt odottelen soittoa työpaikasta, jossa kävin kaksi kertaa haastateltavana. Uskon universumin vastaavan tavalla, johon olen tyytyväinen :)

Vierailija
26/31 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on vain itsensä psyykkaamista, keittiö psykologiaa parhaimmillaan. Tätä menetelmää muunmuassa paykologit käyttävät terapassa. Ihminen alkaa toimimaan enemmän haluamansa asioiden eteen. Minkään universumin energian kanssa sillä ei ole tekemistä.

Vierailija
27/31 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on uususkonto.

Muistuttaa hiukan jotain idän uskontoa. Tämä on täyttä...

Se on ylimielistä.

Se on toisaalta kätevä keino syyttää kärsimyksistä kärsijää taikka kätevä keino upota johonkin fantasiaan.

Enemmän koen vaikka ateismin omakseni kuin tämän.

Maailmassa on selittämättömiä asioita, mutta todella monilla asioilla on syy ja seuraus.

Tässä todella moniin asioihin vaikuttaa se mihin synnyt ja minkälaiseen perheeseen. Tästä lähtee valintojen ja ulkopuolisen maailman vuorovaikutus.

Toisten ihmisten valinnat vaikuttavat myös sinuun.

Vierailija
28/31 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä liittyykö tähän mut oon huomannu liian monta kertaa kun ajattelee monena päivänä jotain tiettyä ihmistä niin sen ihmisen kohtaa jossain. Viime aikoina käynyt niin, tuttuja tavannut monen vuoden takaa ja olen miettinyt ennen kohtaamista mitä heille kuuluu.

Vierailija
29/31 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on vain itsensä psyykkaamista, keittiö psykologiaa parhaimmillaan. Tätä menetelmää muunmuassa paykologit käyttävät terapassa. Ihminen alkaa toimimaan enemmän haluamansa asioiden eteen. Minkään universumin energian kanssa sillä ei ole tekemistä.

Näin minäkin ajattelisin. Jos haluaa jotain kovasti ja ennen kaikkea uskoo, että se on mahdollista saavuttaa (vieläpä niin, että se olisi ikään kuin luonnonlaki), sitä kohden tulee ehkä tehtyä enemmän töitä. Ja joka tapauksessa varmaan auttaa muuttamaan ajattelua optimistisempaan suuntaan. Muhun tällaiset ei koskaan toimi, mutta olen iloinen, jos joku on tästä löytänyt onnea elämäänsä. 

Vierailija
30/31 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitäkin, mehän sitä energiaa liikuttelemme eli vedämme puoleemme asioita, joihin huomiomme kiinnittyy :) eli kyllä se on myös itsensä psyykkaamista, nimenomaan.

Keskitän huomioni sellaiseen, mitä haluan ja olen avoin myös erilaisille mahdollisuuksille. Itselläni on toiminut kyllä. Mutta pitää olla tavallaan ns. oikealla taajuudella ja myös kärsivällinen. Ja aidosti haluta sydämestään asioita eli ei siis "mulle kaikki heti nyt" tyylillä.

Useimmiten ihmiset kiinnittävät huomionsa siihen, mitä heillä ei ole sen sijaan, että nauttisivat siitä, mitä heillä on ja sen pohjalta lähtisivät tavallaan laajentamaan onnellisuuttaan. Ja olemaan aktiivisia sen suhteen.

Joka tapauksessa ei toimi kaikilla. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että jos ei usko jotain mahdolliseksi, se ei ole mahdollista. Ihminen luo omat rajansa ja valitettavan usein jämähtää myös niiden sisäpuolelle.

Vierailija
31/31 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä liittyykö tähän mut oon huomannu liian monta kertaa kun ajattelee monena päivänä jotain tiettyä ihmistä niin sen ihmisen kohtaa jossain. Viime aikoina käynyt niin, tuttuja tavannut monen vuoden takaa ja olen miettinyt ennen kohtaamista mitä heille kuuluu.

Mulla taas niin, että yritän tietoisesti olla ajattelematta erästä miestä, mutta aina se vaan livahtaa uniin ja ajatuksiin. Mistä tää kertoo?