Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIkä auttaa kun hame takertuu pahasti jalkoihin?

Vierailija
11.03.2013 |

Hankin pohjepituisen mekon puuvillatrikoota. Kun kävelen, se kerääntyy kelpo mytyksi polviin ja niiden yläpuolelle. Ehkä auttaisi jos laittaisin liukkaan alushameen tai liukkaammat sukkahousut, mutta rehellisesti en usko että kumpikaan auttaisi tarpeeksi tehokkaasti. Onko kellään mitään järeämpiä apuja tämmöiseen? Harkitsen jo että alennan mekon yöpaidaksi.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ep täällä taas. Hankin liukkaan alushameen, joka ei kuitenkaan auta yhtään. Kokeilin myös tuota hiuslakan suihkuttamista sukkahousuihin - ei vaikutusta.

Vierailija
2/34 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyempi hame?

t: mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 10:16"]

Lyhyempi hame?

t: mies

[/quote] Nope. Tämä ketju käsittelee pohjepituista mekkoa, mutta ap:lla on myös lyhyempi, polvipituinen hame, jossa ongelma on melkein vielä pahempi.

t.  vannealushameisiin siirtymistä harkitseva ap

Vierailija
4/34 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Staattinen sähkö on hankaussähköä, joka varsinkin ilman kosteuden ollessa pieni (esim. pakkasella ja kuivalla ilmalla, jota nyt on ollut paljon) esiintyy runsaana varsinkin tekokuitujen ollessa kosketuksessa. Myös kevyet puuvillat, varsinkin jos niissä on muita kuituja mukana reagoi takertumalla.

Hankaussähkö tarvitse purkautumistavan ja tähän auttaa todella hyvin kosteusvoide pintojen välillä. Silloin suhteellinen kosteus nousee materiaalien välillä ja yllätys, yllätys, materiaalit pysyvät erillään, koska staattista sähköä ei pääse syntymään.

Yritin kirjoittaa tämän mahdollisimman kansantajuisesti, että se mieskin, jolla on päässään kuva sukkahousujaan rasvaavista naisista, ymmärtäisi.

Teille kanssanaisille toivon liehuvia helmoja!

Terv: Blondi, äiti, nainen ja ylläri: fyysikko (jota nauratti kovasti ainoan mies-kommentoijan ylevä tyhmäily hih!)

Vierailija
5/34 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile laittaa vähän käsisaippuaa sukkiksien päälle

Vierailija
6/34 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 10:14"]

Ep täällä taas. Hankin liukkaan alushameen, joka ei kuitenkaan auta yhtään. Kokeilin myös tuota hiuslakan suihkuttamista sukkahousuihin - ei vaikutusta.

[/quote]

Mitä materiaalia alushameesi on? Polyamidi-, polyesteri- tmv. alushame todennäköisesti vain pahentaa ongelmaa. Oman kokemukseni mukaan viskoosi on alushameeseen paras materiaali, ei sähköisty minkään muun materiaalin kanssa. Eri asia on, löytyykö viskoosialushameita mistään, omat alushameeni olen nimittäin ommellut itse.

Vierailija
7/34 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se alushame auttaa.

Vierailija
8/34 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi hame tekee samaa tiettyjen sukkahousujen kanssa. Hameen kanssa täytyy vaan valita ne liukkaammat sukkahousut.

Vierailija
9/34 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alushame.

Vierailija
10/34 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, alushame auttaa.

Vierailija
11/34 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, materiaaliongelma! Tietyt kankaat toisia vastn (hame ja sukkahousut) muuttuvat ihan tervaksi. Toi sun hame voi kesällä ilman sukkiksia olla ihan kymppi.

Hameen valinnassa kiinnitä materiaaliin ja laskeutuvuuteen huomiota. Ja ne liukkaat sukkikset toimii!

Vierailija
12/34 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alushame auttaa!

Vierailija
13/34 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alushame auttaa kyllä tosi tehokkaasti.

Vierailija
14/34 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa nyt yksimielisiä tuosta alushameen auttamisesta. Minulla on kokemus että joskus menneisydessä jonkun hameen kanssa alushame ei auttanut, siksi olen nyt skeptinen. No, pitää yrittää alushametta, ja jos se ei auta, tulen sitten tänne valittamaan teille :-).

Vierailija
15/34 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alushameen materiaali on myös tärkeä! Käy jossain alusvaatekaupassa, osaavat antaa sieltä oikeanlaisen!

Vierailija
16/34 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteusvoidetta reisiin. Ihan totta. Ainakin mulla auttaa.

Vierailija
17/34 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sukkahousujen päälle pannaan se rasva. Siinä on se juju. Liukastuu eikä tartu hame ja mekko.

t.11

Vierailija
18/34 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alushame, kosteusvoidetta reisiin (tai jopa sukkisten päälle), huuhteluainetta hameeseen, hiustenselvityssuihketta hameeseen.

Vierailija
19/34 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt hiuslakkaa sprayattuna sukkiksiin. Toimii. En muista mistä sen kuulin.

Ja yllensä toi takertuminen on pakkasen aikaan saama ongelma myös, ei välttämättä kohta enää tartu.

Vierailija
20/34 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt hiuslakkaa sprayattuna sukkiksiin. Toimii. En muista mistä sen kuulin.

Ja yllensä toi takertuminen on pakkasen aikaan saama ongelma myös, ei välttämättä kohta enää tartu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä