Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheriita sisustuksesta

Vierailija
10.03.2013 |

Mieheni töräytti tänään, että on parhaillaan teettämässä veneestään massiivisen muotokuvan keskelle olohuoneen seinää ja sillä selvä. Sisustussuunnittelu lähellä sydäntäni ja käytän siihen paljon aikaa ja ajatusta. Kodin tyylikäs ulkonäkö on minulle hyvin tärkeää.Tuo taulu-uutinen tuli siis järkytyksenä minulle.

Ensinnäkään mikään halpisöljyvärityö ei sovi lainkaan sisustukseemme enkä todellakaan halua katsoa sen paatin kuvaa joka päivä. Vene ei todellakaan ole kaunis.

Mies on aivan ehdoton tässä. Hän perustelee tavallaan vakuuttavasti asiaa siten, että en minä voi olla ainoa, joka päättää tauluasioista enkä voi kieltää häntä asettamasta seinälle rakkainta harrastustaan.

Miehelleni taas kodin sisustustyyli noin muuten on ihan sama, joten hän on jo suhteen alussa "ulkoistanut" sen minulle. Olen silti taistelemalla taistellut, että kodista tulisi aikuisten koti, eikä mikään poikamiesboksi. Miltä nartulta aikanaan vaikutinkaan, kun minulle ei sopinut hänen "muistojen seinä" -galleriansa. Maalarin teipilä oli lätkitty seinälle mielivaltaisesti valokuvia kaikesta mahdollisesta baarireissuista menopeleihin.

Kompromissina ehdotin aikanaan, että valitsee parhaimmat ja fiksuimmat valokuvat, ja laitetaan niitä laadukkaissa kehyksissä esille pieni määrä. Mutta syytös oli, etten ymmärtänyt valokuvaseinän ideaa, sillä sen pitää olla nimenomaan lätkitty ja rennon näköinen eikä mitään sisustuspiiperrystä.

En keksi mitään kompromissia enää tähän uuteen venetaulukiistaan. Meillä ei ole mitään omaa tilaa miehelle, johon hän voisi lätkiä taulunsa ym. Nyt sitten taas mökötetään.

Voi näitä länsimaalaisia ongelmia.

Miten itse ratkaisette ristiriidat sisustuskysymyksissä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko edes kirkkovene?

Vierailija
2/40 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että tämä on provo.

Mutta jos ei, niin... Hei ap, kyseessä on kai myös miehesi koti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole mikään provo. Jos kyseessä on yhteinen koti, eikö kaiken sinne laitettavan pitäisi olla sopivaa tai vähintään siedettävää molemmille. Jos toinen ei pidä jostain taulusta (ruma vene), sitten valitaan jokin teos joka sopii molemmille. En minäkään laittaisi seinälle öljyvärityötä kynsilakkakokoelmastani.
Ap

Vierailija
4/40 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on varmaan joku seinä makuu- tai työhuonessa, joka ei näy suoraan mihinkään eteiseen, olkkariin tms. Sinne se taulu, ellei ole törkeän suuri. Jotain täytyy antaa periksi miehillekin. Ja kehykset voitte valita yhdessä.

Vierailija
5/40 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on olkkarissa tuuletinlamppu jota vihaan mutta yltiöhikoileva mieheni rakastaa sitä. Otan osaa. Sijoita se eteiseen tai makkariin. kompromissatkaa. Yritän juuri hilata lamppua makkariin missä siitä kesähelteillä olisi iloa. Nukkuessa ei rumuus häiritse

Vierailija
6/40 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta... mun mies haluaisi kovasti seinille jotain avaruusaiheisia julisteita (planeettoja tms.)... ei oikein sovi minun makuuni eikä asunnon muuhun tyyliin. Nyt meillä on yksi sellainen makuuhuoneessa seinällä, se on suurin kompromissi johon kykenin.

Vierailija
7/40 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisit valita sen maalauksen tyylin ja värityksen? (so. valita taiteilijan, jonka paletista tykkäät?)

Vierailija
8/40 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 23:42"]

Jos saisit valita sen maalauksen tyylin ja värityksen? (so. valita taiteilijan, jonka paletista tykkäät?)

[/quote]

Tähän saakka paras vinkki. Jos tyyliin voi vähänkin vaikuttaa, visuaalisesti teos ei pistäisi niin pahasti silmään. Tietysti kannattaa tunkea taulu johonkin hämärään nurkkaan, mutta mies haluaa sen paraatipaikalle.

Tässä ei kuitenkaan ole kysymys vain ulkonäöstä vaan myös mielleyhtymistä. Vene on 30 vuotta vanha äärimmäisen ruma purkki, jossa on homeiset patjat ja septitankki haisee. Home ja virtsa tulevat ensimmäisenä mieleen, kun mietin venettä, koska siltä haisen aina, kun palaan niiltä pakolliselta muutamalta kesän venereissulta. Vene on rakas miehelle ja siksi olen yrittänyt sietää koko venettä, mutta sen kuvan laittaminen seinälle on viimeinen tikki.

Ihan oikeasti. Veneen nostaminen korokkeelle perheen seinälle on minusta vain omituista. Ei kulkunevoja tai vaikka lemmikkejä pidä noin jumaloida.

Vierailija
9/40 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen siis AP

Vierailija
10/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siita saa kun asutaan niin ahtaasti etta miesparalla ei ole mitaan omaa koloa. Pakko vaan joka paiva katsella niita vaimon ihania sisustusratkaisuja.

Mun miehella on iso "mancave" alakerrassa, siella saa sisustaa ihan niinkuin tykkaa ja katsoa TV:sta mita haluaa.

Vierailija
11/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisiko veneen kuva kylppäriin ammeen yläpuolelle ;)

Vierailija
12/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin miehellä on oma miesluolansa kellarissa. Siellä se saa rauhassa sisustaa peilitauluilla ja elokuvajulisteilla. Sinne mahtuu vitriinit peliohjaimineen ja dvd-hyllyt, telkku, kunnon tv-tuoli, ämyrit sun muut miesvermeet.

Varsinainen olkkari on sitten enemmän mun makuun sisustettu, kelpaa hyvin kyllä miehellekin. Iso telkku, nahkasohvat (mies tykkäis kankaisista) , paljon viherkasveja ym. mistä mä tykkään.

Sopu on säilynyt hyvin :)

Vierailija
13/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se taulu kuvaisi enemmänkin sitä merimaisemaa kuin itse venettä? Tai järvimaisemaa, jos vene on järvellä. Mitä olen käsittänyt veneilystä niin se vesielementti siinä se pääasia on, ei niinkään se vene millä vesillä liikutaan.

Joku ihana merimaisema ja se hikinen paatti vaikka siellä horisontissa pienenä pisteenä..... Tai maalaukuvakulma ikäänkuin veneen kannelta ja pala rakkaan veneen kaidetta näkyy taulussa tms. Pääosassa kuvassa kuitenkin ihana maisema.

Vierailija
14/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä  on mies innokkaasti  sisustamassa kotiamme ja aina meidän maut ei kohtaa, ei lähes koskaan. Itse kun haluaisin että ei olisi paljon tavaraa esillä, mies taas tykkää rönsyilevästä tyylistä. ja jos joskus ollaan johonkin vanhaan asuntoon joku ostettu ei sitä voi heittää pois vaikka uudessa asunnossa ei tilaa sille olisikaan. se lisäksi miehelläni tuntuu olevan joku matto-fetissi, mattoja pitäisi olla vierivieressä ja itse haluasin että meidän hienot, uudet lattiat näkyisivätkin eikä tarvitsisi olla kuin pieni matto jne.

Eli symppaan kyllä sua tässä tilanteessa. Vaikeaahan se on jos et pysty kompromissiin, eli että taulu menisi esim parvekkeelle/terassille, vessaa, työhuoneeseen

Vierailija
15/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, että mies ei ehkä tykkää luomastasi sisustuksesta? Anna sen taulun mennä olohuoneen seinälle. jotta mies saa edes jossain tahtonsa läpi.

Vierailija
16/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää luettavaa... siis ootte ulkoistaneet miehenne jonnekin kellariin pilaamasta sisutuksianne! Miehen rahat on varmaan kelvanneet sisustamiseen, eiks niin.

Entä jos miehenne pakottaisi teidät naiset johonkin kellariin tai pihamökkiin french maison -sisustuksienne kanssa? Saisitte puuhailla rauhassa valkoisten tekstiilienne ja kippojenne kanssa. Miltä tuntuisi?

Koti on molempien koti, meille mahtuu molempien lempiesineet näkösälle, tyylistä viis. Koti on asumista ja viihtymistä varten, eikä mikään näyttämö. 

Vierailija
17/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne veneen patjat kannattaa uusia aika ajoin, ja säilyttää kuivissa tiloissa kun ei veneillä.

Vierailija
18/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 09:11"]

Ne veneen patjat kannattaa uusia aika ajoin, ja säilyttää kuivissa tiloissa kun ei veneillä.

[/quote]

Jep jep, vene sisustuksineen onkin vain miehen vastuulla, joten siitä näkee millä antaumuksella laittaa myös kotia - eli ei yhtään. Jos minä en olisi sisustamassa kotia, tämä näyttäisi mustalaisleiriltä niin kuin hänen poikamiesboksinsa aikanaan.  Jos lisäksi yhteenmuuton jälkeen "sanoutuu irti" järkevien ja tyylipuhtaiden sisustusratkaisujen suunnittelemisesta asuinkumppanin kanssa, ei voi olettaa, että voi sitten myöhemmin lätkiä seinille asioita mielensä mukaan.

Ymmärrän kyllä, että moni mamma täällä tuohtuu... olisihan kamalaa jos teidänkin kumppaninne ei haluaisi katsella posliinikoristeita ja sekalaisia naistenlehtiä kirjahyllyissä. Itse olen työstänyt kotiimme jopa aika maskuliinista ja graafista tyyliä, joka varmasti kelpaa miehelle kuin miehelle, joka ei sen kummemmin sisustuksesta piittaa. Hänelle ainakin kelpaa omien sanojen mukaan. Mutta kun se venetaulu olisi piste iin päälle... seuraavaksi varmaan potretti ensimmäisestä autosta. Sitten valokuvakollaasi vuoden 1997 baarimaratonista kavereiden kanssa maalarinteipillä seinään. Voi luoja miesten kanssa on vaikeaa... ja naisten... ymmärrän kyllä, miksi joidenkin, hänenkin, mielestä sisustussuunnittelu ei ole tärkeää.

AP

Vierailija
19/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Yritän saada läpi ideaa siitä, että taulu keskittyisi enemmän mereen, mutta hän jo toikaisi ettei tarvitse minulta apua suunniteluun :D

AP

Vierailija
20/40 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha. Ymmärrän hyvin sinua. Neuvoja ei kyllä ole antaa. Tai no, entäs jos se taulu vaikka tipahtaisi seinältä ruuvin pettäessä miehen ollessa töissä... :-P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi