Vihaan työpaikan yhteisiä lounaita.
Siis sitä, kun kaikki lähtevät lounaalle tasan klo 11. Ruokala on täysi, syöt täysissä pitkissä pöydissä kuin jossain koulussa ikään, samaan tahtiin muiden kanssa, etteivät muut joudu odottamaan. Tämän takia en käy enää muiden kanssa lounaalla. Joko syön omia eväitä, tai käyn ruokalassa mahdollisimman myöhään, kun siellä ei ole enää juuri ketään. Pelkään vain, että eristän näin itseäni muista ja työkaverit alkaa pitää mua outona. Mikä neuvoksi?
Kommentit (2)
Mulle ne taas on työpäivän kohokohta. Päästä kavereiden kanssa yhdessä lounaalle ja juttelemaan kaikesta maan ja taivaan välillä. Eikä tarvii samaan tahtiin syödä, hitaampia tai oikeasti puheliaampia odotetaan aina ja yhdessä palataan työpisteeseen.
No ole vaikka erityisen seurallinen ja rakastettava muuten, niin tuskin kukaan sinua siitä syrjii ettet syö ruokalassa.
Mun työpaikallani en ainakaan ole huomannut mitään korrelaatiota suositummuuden ja lounaanviettopaikan välillä. On todella pidettyjä ihmisiä jotka syövät omia eväitä, hyvin suosittuja jotka käyvät ruokalassa, ja oikein rakastettuja jotka menevät talon ulkopuolelle syömään. Ja varmasti olisi kaikista näistäruokailuvaihtoehdoista myös esimerkkejä vähemmän tykätyistä ihmisistä.