Kaveri ja miesten huomio
Eli siis ollaan oltu ystäväni kanssa kavereita jo melkein 5 vuotta, näiden 5 vuoden aikana kaverini on muuttunut niin ulkoisesti kuin sisäisesti (On laihtunut ja ruvennut laittautumaan), mielestäni tämä on hyvä asia, hänellä on enemmän itsevarmuutta ja otetta omassa elämässään MUTTA tämän muutoksen mukana on tullut myös miehet, ja heidän antamansa positiivinen ja negatiivinen huomio, pikku hiljaa on alkanut näyttämään siltä että kaverini ei erota positiivista/negatiivista huomiota toisistaan.. kunhan vaan saa huomiota.
esimerkkinä toimii tapaus viime torstailta, oltiin ulkona kaveriporukalla, seuraan liittyi pari miestä jotka puhuivat minulle ja ystävälleni, illan edetessä toinen miehistä alkoi fyysiseksi kaverini kanssa (kietoi kättä ympärille, puristeli perseestä, otti tiukasti reidestä kiinni jne.) näin vaivaantuneisuuden ystäväni naamasta joten ehdotin että tulee mun mukaan vessaan, sanoin hänelle vessassa että jos ei halua että mies koskee noin niin pitää sanoa ei, kaveri siihen vähän vaitonaisesti tokaisi että "Mutta kun se tykkää musta", loppu ilta meni aika hiljaa.
Olen miettinyt että jos kaverille on jäänyt jotain komplekseja vanhasta painostaan/ulkonäöstään niin nyt hän yhdistää minkä vaan huomion tykkäämiseen :( en uskalla hänelle tästä sanoa ettei vaan suivaannu.
Ei sinun tarvitse sanoa kaverin entisestä painosta mitään, voit sanoa, että olet huolissasi hänestä koska pelkäät, että hän ei pysty sanomaan ei. Sano, että ahdistelu ei ole tykkäämistä ja sillä tavalla käyttäytyviä miehiä kannattaa varoa.
Kaverillasi tuntuisi olevan kova tarve saada hyväksyntää, ja silloin ei usein pysty torjumaan loukkaavaakaan huomiota. Kaverisi on suuressa vaarassa joutua hyväksikäytetyksi.