Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Suojeleeko" kukaan muu itseään tältä Eerikan tapaukselta?

Vierailija
10.03.2013 |

Olimme tapauksen selviämisen aikoihin netin ulottumattomissa. Kotiin palattuamme netti oli pullollaan juttuja aiheesta ja otsikot järkyttivät minua (olen aika herkkä). Kysyin mieheltä, kannattaako minun avata näitä keskusteluja ja hän sanoi, ettei kannata. En siis edelleenkään tiedä kovin tarkasti, mitä on tapahtunut. Onko muita samanlaisia mameroita?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minä en lue niitä juttuja ollenkaan. Tiedän vain sen, että kauhea tapaus kaiken kaikkiaan.

Vierailija
2/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen. Luin aivan alussa ensimmäisen uutisen aiheesta ja sen jälkeen olen jättänyt kaikki väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vältän lukemasta yksityiskohtia. Seuraan vain pääpiirteittäin tuomioita tms. sekä keskustelua lastensuojelun tilasta. Mutta mitään kidutuskuvauksia en lue.

Vierailija
4/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitäisi piehtaroida yksityiskohdissa - vain siksikö, että tämä tapahtui Suomessa?

Maailma on täynnä kauheita kohtaloita ja lapsiin kohdistuvaa raakuutta.

Vierailija
5/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole lukenut asiasta mitään en edes tiedä tapausta, en seuraa roskalehtiä, enkä kiinnitä huomiota tuon tyyppisiin uutisiin, onneksi ne eivät kuulu minun elämääni. 

Vierailija
6/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee omat päätöksensä, mutta itse olen sitä mieltä että jos lapsi on joutunut kaiken tuon kokemaan ja kestämään, niin minun on aikuisena pystyttävä siitä asiasta lukemaan. Outoa tavallaan, mutta tuntuu että olen sen "velkaa" Eerikalle.

Vierailija
7/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain olen lukenut ja mielestäni kamalasta tapauksesta pitäisi nyt osata oppia jotain, en yksityiskohtia halaukaan tietää. Mutta en kyllä mieheltäni kysy mitä kannattaa lukea, vaikka herkkä olenkin.

Vierailija
8/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä taas ajattelen, ettei niillä yksityiskohdilla ole mitään merkitystä tässä tapauksessa. Tärkein kysymys on, että miten tämä kaikki pääsi tapahtumaan, ja mitä voimme tehdä estääksemme vastaavaa tapahtumasta tulevaisuudessa? Eerikan kohtaloon ei kukaan voi enää vaikuttaa, sillä on turha itseään sairastuttaa.

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 12:30"]

Jokainen tekee omat päätöksensä, mutta itse olen sitä mieltä että jos lapsi on joutunut kaiken tuon kokemaan ja kestämään, niin minun on aikuisena pystyttävä siitä asiasta lukemaan. Outoa tavallaan, mutta tuntuu että olen sen "velkaa" Eerikalle.

[/quote]

Vierailija
9/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä hyötyä tuosta yksityiskohtien lukemisesta on? Montako kidutettua lasta luulet pelastavasi piehtaroimalla noissa ällötyksissä?

En halua mässäillä pienen lapsen kamalalla kohtalolla. En elä pussi päässä, joten tiedän ilman sairaita kuvauksiakin maailman olevan paha myös niille pienimmille.

Vierailija
10/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kun tapaus tuli ilmi, mutta en pysty enää. Väkisinkin sitä törmää niihin, mutta en halua tietää enempää ja jätän lukematta. Se ei tuo häntä takaisin vaikka minä niistä asioista tietäisinkin enemmän. 

Rauha hänen sielulleen. 

Vierailija
11/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue, tietoisesti jätän väliin.

Vierailija
12/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä: sairastan masennusta ja meillä on neurologisista vaikeuksista kärsivä lapsi. Olen mielestäni riittävän ahdistunut ihan ilman uutistarjontaakin. Välttelen myös eläinrääkkäyksistä kertovaa uutisointia.

Vierailija
13/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 13:09"]

Ap lisää vielä: sairastan masennusta ja meillä on neurologisista vaikeuksista kärsivä lapsi. Olen mielestäni riittävän ahdistunut ihan ilman uutistarjontaakin. Välttelen myös eläinrääkkäyksistä kertovaa uutisointia.

[/quote]

"sairastan masennusta"---PASKAN MARJAT! sairastat laiskuutta.

[/quote]

Käyn kyllä töissä sairaudesta huolimatta, jos se sinua lohduttaa. Koen, että olen parempi äiti lapselleni, jos saan nukutuksi edes hiukan. Ap

Vierailija
14/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä on ihan järkevää suojella itseään tän kaltaiselta pahuudelta. Eerikalle ei annettu sitä mahdollisuutta, mutta mulla on. kaikkea hyvää hänen sielulleen, muttei mun tarvii vinksahtaa sen takia, että lukisin yksityiskohtia hänen kidutuksistaan.

aikoinani luin ahmin! hyvinkään saatananpalvonta palottelija jutut. ei ollut mikään helppo homma sekään, vuosia kummitteli jutut unissa ja siten valveilla ollessakin.. nyt pyrin olemaan viisaampi ja suojelen itseäni.

Vierailija
15/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan kiinnosta vähääkään mässällä tämänkaltaisilla jutuilla.

Vierailija
16/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen halunnut jonkinlaisen käsityksen siitä mitä on tapahtunut. en ole kuitenkaan mässäillyt ja ahminut kaikkia aiheeseen liittyviä kirjoituksia vaan riittää se yksi tieto. kun luin että hänellä oli kuollessaan se prinsessakruunu päässä, aivot jotenkin blokkasivat ja silloin tuntui että mittari on täynnä. tiedän tarpeeksi osatakseni laittaa tämä kauhean asian oikeisiin mittasuhteisiin.

Vierailija
17/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 12:37"]

No minä taas ajattelen, ettei niillä yksityiskohdilla ole mitään merkitystä tässä tapauksessa. Tärkein kysymys on, että miten tämä kaikki pääsi tapahtumaan, ja mitä voimme tehdä estääksemme vastaavaa tapahtumasta tulevaisuudessa? Eerikan kohtaloon ei kukaan voi enää vaikuttaa, sillä on turha itseään sairastuttaa.

[/quote]

[/quote]

Tämä jeesustelu mua jotenkin ahdistaa. Miten tämä pääsi tapahtumaan? No, kuule. Maailma on sairaita ihmisiä täynnä.

Miten tämä ehkäistään? No kielletään ihmisiä lisääntymästä. 

Vierailija
18/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole lukenut, enkä ole lukenut monia muitakaan kauheita juttuja joita nykyään on niin paljon. toisaalta en tiedä millaisessa maassa elän, millaisia osa suomalaisista on, ihminenhän on sitä mitä tekee. on outoa että maamme on sellainen että en enään pysty tietämään sitä, se on niin sairas etten halua tietää. onko se parempi ettei tiedä ?

Vierailija
19/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 12:37"]

[/quote]

[/quote]

Tämä jeesustelu mua jotenkin ahdistaa. Miten tämä pääsi tapahtumaan? No, kuule. Maailma on sairaita ihmisiä täynnä.

Miten tämä ehkäistään? No kielletään ihmisiä lisääntymästä. 

[/quote]

Ei ole kyse vain ihmisten pahuudesta, vaan ehkä surullisinta Eerikan tapauksessa on se, mitern monella tapaa lastensuojelun toimet pettivät hänen tapauksessaan. Sellainen voidaan kyllä estää.

Vierailija
20/39 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen minäkin ja en suostu puhumaan asiasta. Tulee niin paha olo ja vaikea keskittyä arkeen. Meidän yhdellä lapsella kehitysvamma ja haluan jaksaa keskittyä omiin lapsiini. Mä en kestä mitään lapsisurmia. On oikeus suojella itseään ja pidän kyllä vähän sairaana näitä uteliaita lapsen murhalla mässäilijöitä, jotka luulevat olevansa muita parempia kun lukevat kaikki yksityiskohdat. Hyi yöks!