Pioneja puutarhaan?
Hei!
Ostimme hiljattain omakotitalon isolla tontilla, ja olen aina haaveillut perustavani isoja pionipenkkejä. Pioneja ei kuitenkaan ole tarjolla kovin monessa puutarhaliikkeessä, ainakaan enempää kuin kahta-kolmea laatua. Pioneja rakastavat, mistä olette taimenne hankkineet?
Kommentit (7)
Perusta pioneille kohopenkki aurinkoiselle seinustalle. Taimia löytyy kyllä hyvin, kunhan kevät etenee.
Itse olen löytänyt taimia ihan Prisman puutarhapihaltakin, puutarhoilta löytyy sitten enemmän valinnanvaraa väreissä ja vaikeusasteessa.
Komppaan kolmosta!
Lisäksi ihan puutarhamessuilta olen joskus ostanu, vaikka tääläl pohjoisemmassa olenkin.
Jos Riihimäki ei ole liian kaukana, niin Sydänmaalta. Aukeaa taas varmaan huhtikuussa?
Vanha asiantunteva puutarhuri.
Netistä löytyi sellainen kuin Pionien koti jossain turun tuolla puolen. Kellään kokemuksia?
Itse tilasin Pionien Koti -verkkokaupasta, sitä voin kyllä suositella. Olivat hyviä taimia ja voivat hyvin vieläkin vuosien jälkeen.
Mulla on viherpeukalousta mukuloina ostettu ja taimikaupasta. Kyllä niitä hyvin löytyy puutarhamyymälöistä. Mulla on niitä kerrattuja vaaleenpunaisia ja valkoisia. Iso kaunis kukka, mutta sade piiskaa ne piloille. Muista myös laittaa idänunikkoa. On myös näyttävä.
Ja Etelä-Suomessa siis asustelen.
-ap-