Matias, Eemeli, Juho vai Joonas?
Kommentit (45)
Omani, 13-vuotias, on Eemeli, joten ehdotan sitä. Mulle mieleisin :-)
Kaikkihan nuo ovat yleisiä nimiä enkä oikein käsitä, miksi sen takia juuri pitäisi rankata joku nimi pois.
Minäkin pidän eniten Eemelistä. Matias on kiva, mutta jotenkin ei sovi noiden muiden nimien joukkoon, kun muut ovat tuollaisia perusnimiä ja Matias sitten ruotsinkielinen alunperin.
Juho ja Joonas eivät nappaa itselleni, mutta kivoja nekin.
Eemeli on tosi kiva nimi, kannatan sitä tai Matiasta. Matias on ehkä siinä mielessä helpompi, että sopii kansainvälisestikin jos sillä nyt on teille merkitystä. Juho ja Joonas ovat kivoja nimiä myös, mutta jotenkin jo ehkä vähän kuluneita.
Kaikki hyviä, paremmusjärjestykseen jos laitan niin Matias, Eemeli, Joonas, Juho
Riippuu sukunimestä ja perheen muiden lasten nimistä. Mun mielestä Juho paras.
Sukunimi on perus suomalainen sukunimi...Ja muita lapsia ei ole...vielä :)
Eemeli = tumma, pienikokoinen
Juho= vaalea, hintelä
Joonas= komea, miehekäs
Matias= tumma, miehekäs
Eemeli=vaalea pellavapää, isokokoinen
Juho=tavis, suomalaisen näköinen
Joonas=laiha kuikelo, adhd (sori, oma kokemus puhuu)
Matias=tumma
Kaikilla tulee nimistä eri mielikuvat, mielestäni näistä kivoin Matias. Vähän voisi myös katsoa sitä, että miltä se lapsi näyttää
Eemeli = Vaahteranmäen Eemeli, vaalea ja laiha, adhd-piirteinen- en antaisi tätä, pelkäisin että lapsi saa huonon ennakkomaineen käytöksestään jo nimensä vuoksi.
Juho = tavallinen suomalainen jussipaita
Joonas = Isokokoinen, joo-joo-mies, ei mikään älykkö
Matias = Matias-myyrän vuoksi hieman lapsenomainen nimi, rauhallisen pojan nimi
Matias:) Meillä asustelee tumma, ruskeasilmäinen, äänenmurroksen kanssa painiva 175 cm pitkä ja rauhallinen Matias 15v. Nimi sopii täydellisesti meidän Mattelle.
Jos mielikuvia haetaan, niin tässä mun:
Eemeli: villi, mutta kiltti
Juho: Aikuisten edessä kiltti, kiusaa lapsiporukassa
Joonas: Reipas urheilija, keskivetoa koulussa
Matias: luokan häirikkö, adhd, ilkiö
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 09:06"]
Eemeli on tosi kiva nimi, kannatan sitä tai Matiasta. Matias on ehkä siinä mielessä helpompi, että sopii kansainvälisestikin jos sillä nyt on teille merkitystä. Juho ja Joonas ovat kivoja nimiä myös, mutta jotenkin jo ehkä vähän kuluneita.
[/quote]
Minä tykkään kaikista noista nimistä, meiltäkin löytyy Juho.
Hassua, että Juho nimenä olisi jotenkin kulunut, sehän on vanha nimi. Omassa suvussa on tehty sukututkimus 1600-luvulle asti ja joka sukupolvesta löytyy ainakin yksi Juho.
Juho, koska se tuo minulle vähiten ikäviä mielleyhtymiä.
Matias = tyly pyrkyri, melkein koulukiusaaja
Joonas = tyhmä pullukka, aina suuna ja päänä, mutta aivotoiminta olematon
Eemeli = alaikäisenä huumeisiin sortuva urvelo
Eemeli. Matias on turhan yleinen. Muista en tykkää.