Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihoin raskausaikana 21kg, mutta kaikki lähti kuukaudessa pois.

Vierailija
09.03.2013 |

Mulla ei siis ollut mitään verenpainetta eikä todettavaa turvotustakaan. Painoin viimeisilläni 84 kg ja kuukausi synnytyksestä 63 kg, enkä oikeasti tehnyt mitään.

Jotenkin vaikea siis ymmärtää ihmisiä, jotka erityisesti joutuvat karistamaan raskauskilojaan...??

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä vaivaa hyvä ihminen päätäsi sitten semmosella asialla miä on vaikeeta ymmärtää kun se ei sun arkeen millään lailla vaikuta eikä oo sulta pois!!

Vierailija
2/30 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin erikoista että kerskut savutetulla 21 kilolla!? Mua ennenmminkin hävettäisi kohdallasi, sillä olet syönyt itsesi possuksi raskausaikana. Jossakin tuollainen läskinmäärä täytyy näkyä.. raskausarvissa tai löysänä nahkana tmv.

terv, 2 lapsen äiti, joka ei lihonut ollenkaan raskausaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen mikä saavutus tuo oikein on? Olet riskeerannut lapsenkin varmaan noilla kiloilla. Raskausdiabetes varmasti ollut jos siihen on yhtään taipumusta?! 

Ja kuukaudessa? Itse sain kerryttämäni raskauskilot 8 kg pois 10 päivässä. Määräni oli niin normaali, ettei tarvinnut kuukautta tiputella. Näin meillä.

Vierailija
4/30 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas typeriä vastauksia! Tottakai siis laitokselle jää joku 7-8 kg, mutta ne kaikki loput siis lähti kuin tuosta noin vaan, vaikka ei ollut raskaudessa mitään ongelmia.

En varmasti ole lastani vaarantanut, vaikka paino tulikin tuo 21 kg:)

Ootteko te niin kateellisia? Ja varmasti te, jotka ette sitä painoa saaneet yhtään lisää olitte varmasti valmiiksi jo valaita?

ap.

Vierailija
5/30 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todella joutunut edes sokerirasitustestiin, eivätkä verenpaineet olleet koholla missään vaiheessa. Raskaus oli onnellinen ja normaali, synnytys kesti tasan 8 tuntia ja lapsi on maailman ihanin! Ap.

Vierailija
6/30 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuuuu, painoni ennen raskautta ja edelleen 57 kg :) ja lihastakin löytyy ;)

terv, 2 lapsen äiti, joka ei lihonut ollenkaan raskausaikana

Vierailija
7/30 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 23:31"]

Varsin erikoista että kerskut savutetulla 21 kilolla!? Mua ennenmminkin hävettäisi kohdallasi, sillä olet syönyt itsesi possuksi raskausaikana. Jossakin tuollainen läskinmäärä täytyy näkyä.. raskausarvissa tai löysänä nahkana tmv.

terv, 2 lapsen äiti, joka ei lihonut ollenkaan raskausaikana.

[/quote]

En ole ap, mutta itse lihoin 25kg ja olin normaalipainossa myös n. kuukauden päästä. Ei ole raskausarpia, eikä löysää nahkaa tms. ja ei edes hävetä.

Ensimäiset 12 kiloa jäivät jo sairaalaan. Seuraavalla viikolla lähti puoli kiloa päivä. Nimenantojuhlassa oli jo samat vaatteet päällä, mitä ennen odotusta.

Vierailija
8/30 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vilpittömästi!

Sulla on tainnut olla ihan turvotusta paljon, ei sellaista oikeaa lihomista.

Minulle tuli 15 kiloa raskausaikana ja nyt kuukausi synnytyksestä ja vain -6 kiloa lähtenyt. Ihan syömällä tosin kiloni sain, puoleenväliin raskautta oksensin jos en syönyt todella uusien. Mutta, enköhän kesään mennessä ne saa karisteltua. Imetys ei näköjään laihduta. 

Vierailija
9/30 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA MISTÄ ne teidän 21-25 kg tulee!!? Aivan törkeetä ruoan ja herkkujen mättämistä 24/7 koko raskauden ajan. Muuten tuo ei voi olla mahdollista ilman raskausdiabetesta tai jotain hirveetä nesteenkertymisongelmaa.

Vierailija
10/30 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raskaus voi nostaa painoa 12 kiloa. Siihen turvotusta päälle vaikka 5 kiloa ja kehon varastoinnit imetystä varten. Kyllä voi paino nousta noinkin paljon lihomatta vielä yhtään. 

Vierailija
11/30 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä rasvaakin on, itse söin kuin ennenkin raskautta, mutta painoa vaan tuli ja tuli.. Liikkumaan en oikein pystynyt. Kaikki 22kg lähti mulla kolmessa kuukaudessa. Itse uskon, että kroppa tarraa paremmin kiinni ruoan kaloreihin ja jemmaa ne imetystä varten talteen :) enkä hävennyt raskauskilojani, koska en niitä syömällä ollut saanut. Hävetti kyllä, kun liikunta jäi pois erinäisten syiden takia. En ymmärrä, miksi ap täällä kehuskelee, eikös kaikilla mene omalla tavallaan nämä asiat. Ja kateellisia on monet vastaajatkin :D

Vierailija
12/30 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan raskauskilot ihan tuupaa. Joillakin kerää nestettä enemmän ja nehän jää sitten synnärille. Mutta ne ylimääräiset kilot on ihan itse aiheitettuja.

Vierailija
13/30 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi 29,5kg! Ja söin ihan normisi ja ehkä hieman alakanttiin jopa. Valtava turvotus, lapsivettä reilusti, istukka melkein 2kg ja vauva melkein 5kg. Laitokselle jäi onneksi 16kg ja pikkuhiljaa melkein loput. Tosin olin n.5kg alipainoinen ennen raskautta  ja "sain" pitää 5kg ekstraa enkä koskaan laihtunut lähtölukemiin :)

Vierailija
14/30 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 00:04"]

MUTTA MISTÄ ne teidän 21-25 kg tulee!!? Aivan törkeetä ruoan ja herkkujen mättämistä 24/7 koko raskauden ajan. Muuten tuo ei voi olla mahdollista ilman raskausdiabetesta tai jotain hirveetä nesteenkertymisongelmaa.

[/quote]

Hyperemesis gravidarum. Voi kuulostaa tietysti oudolta, että pahoinvointi lihottaa, mutta niin mulla käy. Ja on kyllä ihan törkeetä ruoan ja herkkujen mättämistä, kun ei voi paljoa yli tuntia olla syömättä, tai alkaa oksettaa niin paljon, että helposti seuraavat pari päivää oksentaa ulos suunnilleen kaiken, mitä suuhunsa yrittää laittaa. Melkein kaikki normaali ruoka kuvottaa niin, ettei sitä voi syödä, joten on pakko syödä pullaa, jätskiä...ihan mitä tahansa mikä sillä hetkellä sattuu olemaan niitä ainoita juttuja, joita voi oksentamatta syödä. Jos nousee sängystä ylös ja liikkuu pidempään kun kymmenisen minuuttia, pitää oksentaa. Tällä meiningillä on helposti tullut yli 30 kiloa per raskaus, ja lääkärit on olleet sitä mieltä, että parempi niin, kuin jatkuvasti sairaalassa tiputuksessa. Mitään ongelmia tuo järkyttävä lihominen ei ole aiheuttanut, ei raskausdiabetestä, verenpaineet pysyneet tosi alhaisina, lapset erittäin terveitä.

Ja kyllä, ikävältähän tuo moneen kertaan venynyt ja kutistunut nahka näyttää, vaikka kroppa muuten palautuukin hyvään kuntoon.

Ei tietenkään kaikkien raskauskilot johdu tällaisesta, mutta itselleni ei muunlainen ole mahdollista, ja kuitenkin niitä lapsia halusin enemmän kuin yhden, vaikka se meinaakin yhdeksän kuukauden kuvotusta ja kymmeniä kiloja ylipainoa. Ei oo elämä aina reilua.

Vierailija
15/30 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään herkkujen mättämistä ei kyllä tarvi... mulla on pari isompaa lasta ennästään. Arki pyörii siis heidän tarhaan viennin, koulun, harrastusten + sen ympärillä että oma työpäivä on matkoineen 10 tuntia. Töissä on kaks lyhyttä taukoa 20 + 10 min, joiden aikana voi syödä. Eli syön aamulla, aamupäivällä ruoan töissä, iltapäivällä välipalan, illalla ruoan kotona ja hedelmiä tms iltapalaksi. Nyt rv27 ja 9 kg tullut painoa. Alkurskauden urheilin ja menin pyörällä töihin jne. Olen normaalipainoinen ennen raskautta, BMI 20. Mulla ainakin huomaa miten aineenvaihdunta hidastuu. Syön siis vain nälkään, en mitään ylimääräistä. 

Esikoisen kohdalla paino tippui 15 kg jälkitarkastukseen mennessä.

Toisen kohdalla olin normaalissa painossani vuosi synnytyksestä ilman mitään erikoisia konsteja.

Vierailija
16/30 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulla nousi paino raskausaikana kanssa jonkun 21 kg, kaikki viimeisetkin siitä painosta katosivat viikon sisään. Oli ehkä pikkasen turvotusta... Synnyttämäänkin piti lähteä miehen kroksit jalassa, kun omat ei mennyt jalkaan, miehellä kengän koko päälle 40 ja minulla 36-38

Vierailija
17/30 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on ilkeetä porukkaa täällä. Aloin etsimään vertaistukea, kun harmittaa painonnousu. Vaikka se kuuluukin asiaan raskauden myötä. Silti ottaa päähän ja pelottaa, jos ei enää pääsekkään samoihin mittoihin kuin ennen.

oli mukava lukea että 20 kg sulaa liukkaasti pois :)

Vierailija
18/30 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap aloitti aika ilkeällä sävyllä. 

Mulla nyt rv28 menossa ja painoa on tullut n.3,5kg, eli suunnilleen istukka, lisääntyny veri-/nestemäärä, vauva & tissien kasvu. Kun lähtiessä oli bmi 25 niin rasvaa oli jo valmiina.

Jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin kyllä tähän vielä kymppikilo tulee päälle. Viimeksi kuukaudessa lähti 25kg, eli PALJON enemmän kuin oli tullut. Oli rankkaa keholle. Otan mielummin 20kg ylipainoa kuin koliikkivauvan, jota kannetaan hermoromahduksen partaalla 3kk ja tissit, jotka valuvat jatkuvasti.

Vierailija
19/30 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 08:17"]

No ap aloitti aika ilkeällä sävyllä. 

Mulla nyt rv28 menossa ja painoa on tullut n.3,5kg, eli suunnilleen istukka, lisääntyny veri-/nestemäärä, vauva & tissien kasvu. Kun lähtiessä oli bmi 25 niin rasvaa oli jo valmiina.

Jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin kyllä tähän vielä kymppikilo tulee päälle. Viimeksi kuukaudessa lähti 25kg, eli PALJON enemmän kuin oli tullut. Oli rankkaa keholle. Otan mielummin 20kg ylipainoa kuin koliikkivauvan, jota kannetaan hermoromahduksen partaalla 3kk ja tissit, jotka valuvat jatkuvasti.

[/quote]

Miten liikakilot ja koliikki liittyy toisiinsa ? 

Vierailija
20/30 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että se jatkuva kirkuminen nosti stressitasot niin järjettömille tasoille, että energian kulutus oli ihan omilla leveleillään. Vauva oli hiljaa vain jos nukkui tai söi, tai jos sen kanssa aerobiccasi kyykkyyn ylös jumputusmusan kanssa. Eli en ollut hereillä paikoillaan kuin vessassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän