En nuku
Herään joka päivä samaan aikaan vaikka olisin väsyneenä mennyt tuntia aikaisemmin nukkumaan. Alkaa keinot loppua ja stressi sekä ahdistus lisääntyä kun ei saa nukutuksi ja koko ajan väsyttää eikä saa tehtyä mitään. Olen kokeillut monet eri unilääkkeet, luontaistuotteita (yrttiteetä tms), hengitysharjoituksia, parantanut elämäntapoja mutta mikään ei auta. Viime yönäkin otin imovanen jolla normaalisti kyllä olisin nukkunut, mutta nyt tämä on kestänyt viikkoja, enkä lääkkeestä huolimatta nukkunut kuin 3h ja heräsin taas samaan aikaan. Mikä enää neuvoksi? Muuta en jaksa enää tehdä kuin itkeä jatkuvaa väsymystä
Kommentit (2)
En tiedä onko apua seuraavista sinulle. n. tuntia aiemmin avaa ikkuna raolleen ja anna huoneen viilentyä hyvin, syventää unta huomattavasti. Osta laventelipullo, sellaista eteeristä öljyä, se rauhoittaa . Sitä voi pirskottaa muutaman pisaran jonnekin lakanan reunoille, mutta ei suoraan tyytynliinalle. SItten tryptofaanit. Niitä löytyy eri ruoka-aineista, eli mm. maito, itse juon aina ennen nukkumaanmenoa lasillisen kylmää maitoa, missä kaakaota seassa, banaani, kalkkunaleike. Yleensäkin pitäisi syödä pieni iltapala pari tuntia ennen nukkumaan menoa, se on hyväksi. Itselläni toimii tuo banaani /hapankorppu (siinä magnesiumiakin) ja maitokaakao. Nukun sikeästi, mutta herään myös aamuyöstä usein, käyn veskissä sittten yritän taas saada unenpäästä kiinni. Jos ei saa huonetta tarpeeksi pimeäksi, suosittelen myös silmämaskia. Jospa näistä jotain sinulle olisi. Terv. myös on/off nukkuja
riippuu mihin aikaa heräät minkä sisäelimen toiminta on silloin aktiivisiinta
itse herään joka yö ainakin klo 4 aamulla
tai no herään muutenkin n 10 min välein jos nyt satun ylipäätään nukkumaan
viime yönäkin varmaan yhteensä tunti nukkumista miljoonassa eri pätkässä