Bussimatkasta painajainen: Äiti yritti hyssytellä itkevää vauvaansa, kuljettaja kieltäytyi ajamasta ennen kuin lapsi vaikenee
Nuori äiti kokee tulleensa vanhemman mieskuljettajan toimesta nöyryytetyksi muiden bussimatkustajien edessäHelsingistä Vantaalle matkustaneen pienen vauvan äiti ihmettelee linja-auton kuljettajan käytöstä.
Kommentit (340)
Jaahas, taas pitää ruikuttaa lehdessä ja saada se pieni hetkisen kestävä huomio ja julkisuus. Mun mielestä vuoden ikäinen ei ole enää mikään vauva, miksi ei voinut puhua lapsesta. Ja vielä korvauksia pitäisi saada, mistä??
Joo, ei kai kuski ihan oikein toiminut mutta ymmärrän kyllä, varmasti pinnaa kiristää kun joku huutaa kuin sisävesihinaaja. Jos äiti odottaa kuskilta ymmärrystä niin voisi äitikin yrittää ymmärtää kuskia. Mutta "järkytykseltään" itkuisena hoksaa kuitenkin soittaa Ilta-lehteen. Hohhoijaa.
Aivan kauhea tilanne äidille. Miten kuljettaja voi kohdella toista ihmistä noin kurjasti.
Olisko ollu taas kaupunginvaltuutettu asialla.
Niin. Nyt matka oli painajainen vain äidille (jos kenellekään) ja huutavan muksun kanssa taas painajainen kaikille muille matkustajille plus kuskille.
Se on joko tai ja kuski toimi pienemmän pahan periaatteella eli oikein.
Eihän tuo ole nöyryyttävää, vaan täysin älytöntä.
Minusta on virkistävää, että jonkun mielestä äiti ei ollut automaattisesti ykkönen. Maailmassa on muitakin ihmisiä.
Mulle on yksi lysti huutaako bussissa vauva/lapsi vai hörhö. Kumpaakaan ei tarvitse muiden matkustajien sietää ja häiriön aiheuttaja pitää poistaa lähimmällä pysäkillä. Melkein epäilisin että tuollainen huutava muksu rauhoittuukin (jopa nukahtaa) melko nopsaan, kun pääsee ulos ja huoltaja lykkää vaunuissa/rattaissa pari pysäkin väliä. Sitten paremmalla onnella seuraavan vuoron kyytiin.
Kuski toimi täysin oikein.
No ei kyllä lööpin arvoinen tapaus. Otsikon perusteella luulin tyyliin lentäneen ulos bussista. Kotiin pääsivät, kaikki o.k. Stressaava tilanne varmaan monelle. Vähän tahditon kuski, itsekin ollut vauva joskus, vauvat nyt vaan välillä itkee.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on virkistävää, että jonkun mielestä äiti ei ollut automaattisesti ykkönen. Maailmassa on muitakin ihmisiä.
Itse asiassa minustakin.
Ymmärrän, että äidistä tuntuu pahalta, mutta toisaalta myös kuskin reaktio oli ymmärrettävä. Monimutkainen tilanne.
Taas joku järjen jättiläinen tuo kuski. Eikö maalaisjäjellä osaa ajatella, että mitä nopeammin ajaa sen reittinsä, sitä nopeammin pääsee huutajasta eroon. Tuollainen lapsellinen uhoaminen ei ainakaan sitä huutoa lopeta.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään etelä-helsinkiläisistä kuskeista. Ajotavat toki on välillä mitä on, mutta niillä on vielä m*naa ja ne ei yleensä turhia nöyristele. Bussissa on sopiva kuri ja järjestys.
Jos matkustaja huutaa niin kovaa ettei kuski pysty keskittymään kunnolla, niin sehän on turvallisuusriski. Ihan fiksusti kuski teki kun pysäytti bussin.
Kyllä varmaan moni yksityisautoilijakin pysähtyisi tien sivuun jos kyydissä oleva lapsi häiritsisi keskittymistä eikä häntä saisi komentamalla hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku järjen jättiläinen tuo kuski. Eikö maalaisjäjellä osaa ajatella, että mitä nopeammin ajaa sen reittinsä, sitä nopeammin pääsee huutajasta eroon. Tuollainen lapsellinen uhoaminen ei ainakaan sitä huutoa lopeta.
Jos kuski ei pysty keskittymään ajamiseen kun joku mukula rääkyy niin pitäisi vielä yrittää ajaa nopeammin? Mistä teitä pässejä oikein tulee?
Mitä h#lvettiä liikkuu äidin päässä, joka ei ihan oma-aloitteisesti ymmärrä poistua bussista vauvoineen jos/kun lapsi huutaa pää punaisena?
Joo, on tyhmää ja p*skaa mutta kun se bussi ei ole hänen yksityiskyyti niin muitakin ihmisiä pitää osata ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Jos matkustaja huutaa niin kovaa ettei kuski pysty keskittymään kunnolla, niin sehän on turvallisuusriski. Ihan fiksusti kuski teki kun pysäytti bussin.
Kyllä varmaan moni yksityisautoilijakin pysähtyisi tien sivuun jos kyydissä oleva lapsi häiritsisi keskittymistä eikä häntä saisi komentamalla hiljaiseksi.
Ja sinä et näe mitään eroa siinä, että itse ajat oman lapsesi huutaessa takapenkillä ja sinä itse olet ainoa, joka häntä voi rauhoittaa ja siinä, että olet työpaikallasi ja siellä huutaa joku random-lapsi, jota äiti siellä yrittää hiljentää?
Vierailija kirjoitti:
Arvasin heti kuskin taustan. Sorry vaan. Saa sanoa rasistiksi, mutta tuo on niin monesti nähty.
Minä en pidä ulkomaalaisista kuskeista, mutta tässä tapauksessa kuljettaja on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Bussikuski joka kyysii useaa ihmistä ja häiriintyy hälyäänestä on turvallisuusriski, näin kärjistettynä. Eipä tuossa ollut häviäjiä tai voittajia.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1c626849-2740-4028-a428-dc4f2e0253ef