UUsperheen LAPSIVIIKONLOPPU- minä teen kaiken!
Hienoa tämä uusperheen arki. Normaalisti jaamme arjen hommat puolison kanssa puoliksi. Mutta kun lapseni tulevat viikonlopuksi minä joudun laittamaan ruuan, siivoamaan, tiskaamaan ja eipä tuossa edes sitten ehdi lasten kanssa olla.
Kommentit (15)
Meillä ainakin tehdään ruokaa koko perhe yhdessä. Ja ollaan uusperhe, minä lapseton vaimo, miehelläni kaksi jo isoa lasta, mutta aina on tehty yhdessä.
Ei ole astianpesukonetta. Ja puolisoni on siis nainen, minä olen mies. Lapsiviikonloppuina vaimoni jotenkin vain häipyy haahuilemaan asunnossamme, ei osallistu mihinkään ja minulle kaiken jättää. ap
Älä siivoa,teet ruuan vain ja muut pakolliset.Siivoat sitten viikolla.
Voi. On sulla rankkaa!
t. totaali-yh
no ihan samat ohjeet sullekin mies. siivoat etukäteen ennen kuin lapsesi tulevat, ja sitten laitat ne safkat yhdessä omien lastesi kanssa. Mikä siinä on niin vaikeaa. Jos vaimosi ei osallistu, niin eihän se ole hänen hommansa muutenkaan sinun lapsiasi passata. ja olisit aika typerä mies, jos olettaisit että vaimosi siivoaisi sinun lastesi jälkiä.
Ne on sun lapsesi ja sun vaimon ei tarvi heitä hoitaa.
Älä tule valittaa, kun et kerro mitään taustoja perheestänne. Vai pitääkö pikkuvaimon tehdä aina kaikki ja palvoa pentujasi kun tulevat kylään? oletko tottunut passaamiseen?
Että mua ärsyttää uusperheelliset kitisijät. Eikö tullut erotessa ja uusperhettä perustaessa mieleen, että sitä saa mitä tilaa?
Kyllä minun etä-isäni ehti olla meidän kanssa, vaikka ei ollut naimisissa eli teki kaikki kotityöt itse. Teimme yhdessä ruokaa tai kävimme ravintolassa eikä isä siivonnut hirveästi meidän aikana, vaan ennen kun tultiin.
Minusta on tosi hyvä juttu parisuhteenne kannalta, että vaimosi uskaltaa toimia omien tarpeittensa mukaan. Liian usein kuulee, että etäisä haluaa vaimostaan kodinkoneen ja lasten viihdyttäjän, ja vaimo sitten katkeroituu. Pikemminkin sun kannattaisi panostaa siihen, että vaimosi suhde lapsiin kehittyy mahdollisimman myönteiseksi (eli hän saa olla se mukava aikuinen jonka ei tarvitse tehdä lapsiin liittyviä tylsiä juttuja tai asettaa rajoja).
Pidä ihmeessä lasten kanssa olemista etusijalla. Siivoa etukäteen tai jätä siivoamatta, ja syökää jotain helppoa.
Miksi siivoat? Jätä siivoukset muille päiville.
Joka lapsi laittaa tietysti omat vaatteensa naulakkoon/pyykkikoriin, vie omat astiansa tiskiin, kerää lelunsa leikin jälkeen jne.
Yhden viikonlopun aikana ei kovin montaa villakoiraa kerkiä kertyä.
Keskity lapsiisi ja heidän kanssaan puuhasteluun, äläkä kerää harmitusta siivousurakoinnilla! Jos nyksää häiritsee sotku, niin siivotkoon silloin kun sinä viiletät lasten kanssa pulkkamäessä!
Puolisosi käytös kuulostaa kyllä hieman epäkypsältä. Onko hänen jotenkin vaikea sulattaa sitä, että sinulla on menneisyys, johon kuuluu entinen vaimo ja lapset, joiden isä olet hautaan saakka? Kuulostaa hieman mustasukkaiselta kiukuttelulta tuo puolisosi käytös.
Käytännön vinkkejä saitkin jo. Tärkeintä on, että olet edelleen isä lapsillesi ja keskity niihin lapsiin enemmän kuin nurkkien luuttuamiseen! Ihan viihdelinjallekaan en kyllä lähtisi, kyllä se suhde lapsiin pysyy hyvänä ihan tavallisen arjen keskelläkin, yhteisissä puuhissa ja leikeissä.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 20:56"]
Ne on sun lapsesi ja sun vaimon ei tarvi heitä hoitaa.
[/quote]
Siis en oikeasti tajua näitä. Miksi otatte puolisoksi tai menette yhteen miehen/naisen kanssa joka ei kestä teidän lapsia tai itse et kestä puolisosi lapsia???
Mun mielipide on se että koko paketti tai ei mitään. Kaikkia lapsia pitäisi sitten kohdella niin tasapuolisesti kuin se vain on mahdollista, oli ne omia, toisen tai yhteisiä.
Mielummin olen yksin lasten kanssa kun otan ketään jota ei mun jälkikasvuni kiinnosta. Niin kovaa hinkua parisuhteeseen ei ole. En vaan ymmärrä miten jotkut suostuu tuollaiseen kuvioon.
Miksi siivoat viikonloppuna, jos lapsesi saapuvat luoksesi? Siivoa viikolla tai jätä siivoaminen väliin, ei pari villakoiraa ketään haittaa. Tuskin lapsesikaan siitä ilahtuvat, jos kuljet ympäriinsä moppi kourassa.
Ruoanlaitosta valittamista en ymmärrä, valmistaisithan ruokaa joka tapauksessa, vaikka lapset eivät olisikaan paikalla. Tai voittehan tehdä ruokaa yhdessä, se on hauskaa yhteistä puuhaa. Ja kone hoitaa tiskit. Jollei tiskikonetta ole, niin sitten se homma lankeaa kyllä automaattisesti miehellesi.