Osaatko laittaa taulun seinälle? Puhdistaa hajulukon? Vaihtaa lampun?
En tunne ainuttakaan ihmistä jolta ei onnistu, paitsi mummoni ei enää jaksa näitä tehdä, mutta osaisi kyllä. Markku MacGyver kuitenkin tietää että nämä ovat asioista joita ei osata. Laittakaa joku linkki juttuun, sitä minä en osaa tehdä puhelimella. 😀 Iltasanomien sivuilta löytyy
Kommentit (62)
Jos osaat avata ja sulkea limupullon, osaat vaihtaa lampun.
Minä osaan kaiken tuon, ex-ukko ei osannut mm. putsata hajulukkoa, vaan hän hoiti patisteltuna oman putsausvuoronsa liruttamalla hanasta kuumaa vettä sinne. Sitten jouduin aina sen itse avaamaan, koska eihän se veden lirutus sitä avannut. Valitti että mun tukka tukkii viemärin, vaikka itsellään oli pitkä tukka ja sen karvaa sieltä värin perusteella sain aina kaivaa ulos. Kaikki muukin piti kyllä melkein itse aina tehdä, jos halusi että hommat ylipäätään tulee tehdyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa ny joku meille ikälopuille miten se linkki laitetaan. En minäkään osaa
maalaa hiirellä osoiterivi, klikkaa hiiren oikealla ja valitse kopioi. tule takas tähän ketjuun ja klikkaa hiiren oikealla ja valitse liitä.
Mulla ei ole puhelimessa hiirtä
Just jouduin purkamaan ikkunan suljinlaitteen...kun en saanut ikkunaa enää kiinni.
No, nyt saa. Eikä tarvittu kuin ristipääruuvari.
Meidän huushollissa ei miehiä tarvita.
Maalaisjärjellä onnistuu hommat.
Kaikki noi muut onnistuu. Vesilukon siivoaminen myös. Yks helpoimmista töistä.
Samoin kuin loistepuken vaihto. Ja remonttihommat...
Vierailija kirjoitti:
Osaan rakentaa vaikka seinän sille taululle, ja ihan yksin. T: nainen
Ja sieltä tuli se kuuluisa poikkeus vahvistaa säännön.
Isojen taulujen laitossa tarvitsen apua. Silloin rimputan naapurin ovikelloa ja saan apua edulliseen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maalaa hiirellä osoiterivi, klikkaa hiiren oikealla ja valitse kopioi. tule takas tähän ketjuun ja klikkaa hiiren oikealla ja valitse liitä.
Mulla ei ole puhelimessa hiirtä
Paina tekstiä pitkään
Vierailija kirjoitti:
Parempi ois naistenkin osata. Hyvin usein parisuhteessa esim. mies hoitaa kyseiset ja monet muut ”miesten hommat”. Elämä on arvaamatonta ja jos noita ei osaa, aika pulaan jää jos ero tai kuolema koittaa.
mä osaan vaikka rakentaa koko talon ihan yksin jos haluan. mutta autoa en osaa korjata, siihen olen palkannut miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sun puhelimessa hiiri?
Osaan ja paljon muutakin. Omakotitalossa kasvaneena ja sinkkuna omakotitalon ostaneena täytyy pystyä ja osata ja opetella kaikenlaista. Eikä muutenkaan ole mitään järkeä joka pikkuhommaa varten vaivata muita - edes puolisoa.
Välillä kyllä kuuntelee muita naispuoleisia ihmisiä ihmetellen kun odottavat, että kaikki tehdään valmiiksi. Muuttaessa ollaan pimeässä, jos joku ei tule laittamaan lamppuja kattoon tai esim pyyhkijänsulkaa ei osata vaihtaa omaan autoon tai ampiaispesä varaston katossa on suunnilleen tuholaistorjujan asia. Mutta ei kai ihmiset sitten halua tehdä itse tai halua osata, mieluummin ollaan muiden varassa. Erikoista.
Juu.
Osaahan jokainen nyt varmasti maalata taulun, tehdä sammakoille lemmenpesän, rakentaa ydinvoimalan, kouluttaa koiran, keksiä syöpälääkkeen, soukentaa sukanvarren, laihduttaa, puhua small talkia, tulla toimeen anopin kanssa, nauttia luonnosta, kunnioittaa toisten elämänkatsomusta, puhua swahilia ja muutamaa muuta kieltä, täyttää tiskikoneen oikein, moikata naapuria, käyttäytyä kuntosalilla, toimia etikettisääntöjen mukaan, laulaa, pelata pingistä, pussata karhuja, kasvattaa kanoja, toimia oikein onnettomuustilanteissa, tinkiä kirpputorilla, seistä käsillään, sisustaa tyylikkäästi, pukeutua oikein pakkasella, tehdä rosetteja, ajaa partansa, tehdä halkomotin, röyhtäyttää vauvan, tehdä vesieristyksen kylpyhuoneeseen ja laskea kuinka monta kuutiota vettä käyttää vuorokaudessa?
Osaan. Ja monta muutakin asiaa. Ei ole ollut syytä olla opettelematta.
Vierailija kirjoitti:
Ennen tätä avausta en tiennyt ketään, joka ei osaa laittaa linkkiä puhelimella.
Mä en osaa. Osaan vaan läppärillä.
Tunnustan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en osaa. Osaan vaan läppärillä.
Tai osaan jos mä naputan ne osoitteet erikseen käsin.
Lamppujen sokeripalaliitoksia olen yhdistänyt jo parikymppisenä opiskelijana yli 20 vuotta sitten. Tarkastin myös silloin säännöllisesti öljyt ja ilmanpaineet autosta ja sulakkeitakin vaihdoin. Nyttemmin osaan myös vaihtaa autoon palaneen lampun. Kodin lampuissa ei mitään ihmeellistä ole. Talon huoltomaalaushommat on ensi kesän projektina. n47
Minä aloin seurustella miehen kanssa vasta kolmikymppisenä. Olisi kyllä ollut melkoiset hajut vessassa ja kylppärissä, jos en olisi opetellut hajulukkoa putsaamaan. Lampun vaihtaminen onnistuu, samoin kiinnittäminen kattoon, oli kyseessä sitten sokeripala- tai pistorasialamppu. Samoin taulun saan seinään sekä naulalla että koukulla ja jopa poratulla tulpalla. Rautakaupassa osaavat auttaa tyhmää naista, ja isosiskoltakin sain apua opetteluvaiheessa.
Isäni on sen verran vanhoillinen, että katsoo kaikenlaisten työkalujen olevan vain miesten käsiin tarkoitettuja. Siksi olen ostellut itse itselleni kaiken, mitä olen tarvinnut. Tosin työkalut ovat kokonaisuudessaan elämänpiirini ulkopuolella niin, etten tiedä, mikä on hyvä ja mikä huono, mutta olen onnistunut kuitenkin ruuvimeisselien, vasaran ja akkukäyttöisen ruuvinvääntimen kanssa kamani kiinnittämään ja kokoamaan. Nykyisellä miehellä sitten on kunnon vehkeet, ja hän nykyisin hoitaa nuo. Ja kun ei hoida, minä pystyn siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on puhelimessa hiiri?
Vierailija kirjoitti:
Hajulukkoa en osaa puhdistaa, mutta sekin pitää opetella. Kaikki muu on opeteltu, kiitos internetille siitä. Muutama viikko sitten vaihdoin lampun sokeripalaliitokseen pistokkeen ihan omin nokkineni, ihan helppo homma oli, mutta olin loppupäivän rinta rottingilla kun osasin ilman kenenkään apua.
-Vasta omilleen muuttanut nainen joka ei todellakaan saa vanhemmilta tai keneltäkään muulta missään apua
Kumpi rinta?
Vierailija kirjoitti:
Minä en osaa. Minulla on näppäinpuhelin. Tietokoneella kyllä osaan.