Puhelin soi. Puhelimessa mieshenkilö, myyjä kertoi, että oltais oltu tulossa kattoon meidä omakotitalon patterit.
Totesin siihen, että istun just keittiössä aamukahvilla ja yhtään patteria en keittiössämme näe. Viemäriputket on jo katsottu, samoin katto. Nytkö sitten on pattereiden vuoro. Eikö niitä pattereita voisi mennä katsomaan kauppaan ?
Voitte tulla laskemaan meidän talon naulat ja oven kahvat. Niitä ei kukaan ole vielä kukaan käynyt katsomassa.
Joo, totesi tämä myyjä. Niin, minä olisin tullut kyllä katsomaan ne rautaputket ja patterit, että ovatko ne kunnossa.
Totesin, että kunnossa kai ovat kun on lattialämmitys ja ei näy putkia. Ööö, siis ei tullu kauppoja. Joo, ei tullu, totesin.
Ihan oikeesti tämmönen puhelu tuli tänään aamulla.
Kommentit (31)
Miks niille soittelijoille tarvii selittää edes mitään, onko pattereita olemassa tai jos ukki on lvi-ammattilainen? Kiitos ei oo tarvetta, näkemiin ja numero estoon.
Kun jään eläkkeelle, ostan terassille keinutuolin ja itselleni haulikon polville poikittain. Siinä sitten kiikuttelen ja katselen tontille tulijoita. Huonommat saa kaukkari hoitaa niin säilyy vireys silläkin.
Vierailija kirjoitti:
Miks niille soittelijoille tarvii selittää edes mitään, onko pattereita olemassa tai jos ukki on lvi-ammattilainen? Kiitos ei oo tarvetta, näkemiin ja numero estoon.
Kun jään eläkkeelle, ostan terassille keinutuolin ja itselleni haulikon polville poikittain. Siinä sitten kiikuttelen ja katselen tontille tulijoita. Huonommat saa kaukkari hoitaa niin säilyy vireys silläkin.
Riippuu aina päivästä ja millä tuulella olen, miten vastaan näille kaupustelijoille.
Joskus sanon vain: laita nuppu puhelin kiinni jooko.
Joskus kyselen säästä kun myyjä puhuu ränneistä.
Usein puhun ruotsia, luuri menee tosi nopeasti kiinni.
Joskus narraan ja kerron, että istun just vessassa. Maha löysällä.
Kerran sanoin että uskalkappa tulla tänne meille mitään rööriä kuvaamaan. Ööö 👀
Täällä naapuriin kaupattiin puoliväkisin kattoremonttia sillä verukkeella että heillä on toinen remontti jo sovittu ihan siihen lähelle ja nyt olisi hyvä tilaisuus.
Tosin se toinen remontti oli osoitteessa jossa ei ole mitään, ei taloa eikä remontoitavaa kattoa.
Ihan vinkiksi kusettajamyyjille: maaseudulla ei kannata valehdella noista, kaikki tuntee kuka asuu missäkin
Oikeesti tänne voitaisiin laittaa viestiä erilaisista tavoista kohdata ränni, katto, rööri tms. myyjä.
Nauroin kyllä itsekseni ap:n aloituksessa kun pyysi ne naulat tulla laskemaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä naapuriin kaupattiin puoliväkisin kattoremonttia sillä verukkeella että heillä on toinen remontti jo sovittu ihan siihen lähelle ja nyt olisi hyvä tilaisuus.
Tosin se toinen remontti oli osoitteessa jossa ei ole mitään, ei taloa eikä remontoitavaa kattoa.
Ihan vinkiksi kusettajamyyjille: maaseudulla ei kannata valehdella noista, kaikki tuntee kuka asuu missäkin
👍
Niin me täällä maalla tiedetään ja tunnetaan naapurit ja niiden katot.
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli juttua yrityksestä joka kauppasi palvelua näille myyjille, että löytää tietyn alueen yli 70 vuotiaat asukkaat hakupalvelua käyttämällä. Kannattaa aina sanoa, että suvussa on putkimies, nuohooja, peltiseppä niin eivät kauppaa kauaa 👍
Sanon aina, että vävypoika on alan miehiä ja laittaa, jos on jotain laittamista.
Jos yhtään alkaa avautua, koska on remontoitu ja mitä, ei keskustelusta tule loppua. Kannattaa sanoa, että kaikki putket on uusittu, katto vuoden vanha jne.
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli juttua yrityksestä joka kauppasi palvelua näille myyjille, että löytää tietyn alueen yli 70 vuotiaat asukkaat hakupalvelua käyttämällä. Kannattaa aina sanoa, että suvussa on putkimies, nuohooja, peltiseppä niin eivät kauppaa kauaa 👍
Asuin jokin aika sitten vuokralla omakotitalossa, nuori mies tuli kauppaamaan (olikohan se ikkuna-) remonttia joka itse asiassa olisikin ollut ajankohtainen. Oli pelästyneen oloinen, johtuikohan siitä että odotti asukkaan olevan yli 70-vuotias, niinkuin omistaja oli.
Vierailija kirjoitti:
Katto ym. remontteja myyvät puhelinmyyjät vielä ymmärtää. Siis että katto on katto. Mutta kun minulle tarjotaan näitä jotain pikseleitä ja 4 g ” Tarkka” yhteyksiä mun puhelimeen, tietokoneeseen ja tablettiin, olen jo ihan ulalla.
Sain mun mielestä edullisen tarjouksen ja kas kummaa. Puheluita pystyin soittamaan vain tiettyyn rajaan saakka ja ylimenevältä osuudelta maksan tosi suolaisen hinnan.
Halpa tulee ainakin minulle kalliiksi kun en ymmärtänyt myyjän hömpötyksestä mitä olin oikein tilaamassa.
Pikseleitä? Niitä on kameroiden kennoissa. Miten kukaan voi olla noin ulalla vielä nykyään. On ihan perustietoutta ymmärtää matkapuhelinliittymien perusasiat (puheluminuutit, SMS/MMS, netin nopeus ja käytetty tekniikka (4G/3G/2G yms.). Ei kannata heittäytyä ihan avuttomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti tänne voitaisiin laittaa viestiä erilaisista tavoista kohdata ränni, katto, rööri tms. myyjä.
Nauroin kyllä itsekseni ap:n aloituksessa kun pyysi ne naulat tulla laskemaan.
"Juu jutellaan. Olen nääs ränniasiantuntija itsekin. Just vedin parin kuukauden rännin. Mites onko sulle maistunut?"
Tää keskustelu nostaa tunteet pintaan, koska lähdepä pyytelemään tarjouksia, kun jollekin työlle olis tarvetta. Ketään ei kiinnosta vastata, että vois aidosti vertailla hintoja tai edes suunnitella rempalle ajankohtaa elämässään.
Joo, näin olin itselleni antanut kertoa, että ei olis tarvinnut ainakaan sitä kallista järeää nosturia siinä seisottaa. Jo pelkästään se tuli varmaan maksamaan maltaita.