Apua tarvitaan: olenko laiska vai väsynyt
Mistä voi tietää onko täysin saamaton olo laiskuutta vai väsymystä. Mulla on sellainen tilanne, että en muista miltä tuntuu olla "pirteä" ja aloin jo miettimään, että olenko ikinä tämän kummempi ollutkaan. Ilmeisesti pieni epäilys jostain paremmasta on, koska on ihan suoriltaan valitse laiskuutta.
Kommentit (5)
Ap, tuota siis on jatkunut koko ikäsi, niinkö? Meinaan, kun sanot, että "olenko ikinä tämän kummempi ollutkaan".
Miten saamattomuutesi ja laiskuutesi mielestäsi näkyy? Miksi ajattelet olevasi kumpaakaan?
Vai voiko kyse olla pikemminkin temperamenttieroista? Esim. minä olen tosi reaktioherkkä ja lähden tekemään asioita kuin teeri lumesta, mutta en saa kokonaisuudessa varmaan sen enempää tehdyksi kuin hitaammin liikkeellelähtevätkään. Kotini ei ole sen paremmassa siivossa jne. kuin rauhallisemmilla ystävillänikään.
Oletko nukkunut kunnolla viime aikoina?
Mä olen "laiska" kun kärsin unen puutteesta - koko ajan, koska en vaan nuku niin syvää unta samassa huoneessa kuin lapsi. Heti kun saan pari yötä nukuttua itsekseni olen tosi tarmokas ja asioiden tekeminen sujuu. Kokeiltu on.
Kannattaa käydä lääkärissä otattamassa veriarvot. minulla on ollut vuosia laiska ja väsynyt, saamaton olo. Olo ettei jaksa hengittää eikä tehdä mitään raskasta tai kevyttäkään työtä. Kun sitten tulin raskaaksi ja ensimmäisellä neuvolakäynnillä hemoglobiini mitattiin, se oli vajaa 90. Olen ilmeisesti kärsinyt useita vuosia anemiasta itse sitä tiedostamatta. Saa nähdä kuinka energinen olen sitten, jos tuo hemoglobiini joskus on 50 pykälää korkeampi.
Ja myös kilpirauhasarvot kannattaa tsekata, kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa myös väsymystä ja ponnettomuutta.
mä en ainakaan ole koskaan ollut laiska, mutta nyt jo parisen viikkoa olen ollut aivan helvetin väsynyt! en kuitenkaan saa oikeen edes nukuttua. liekö kevätväsymystä?