Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua tätä "laihduttajaa"

Vierailija
07.03.2013 |

http://100kilonkeijukainen.blogspot.fi/p/viikkopunnitukset-ennen.html

On laihtunut aivan sairaan vähän, en tiedä voiko tuota sanoa edes laihtumiseksi. Miksi pitää laihdutusblogia, kun ei ilmiselvästi pysty laihtumaan. Tuolla vauhdilla ehtii kuolla ennekuin saavuttaa minkäänlaisen normipainon.
Mulle tulee jotenkin tosi surku fiilis tuosta :(

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi insuliinin heilahtelukin on niin suhtellista. Monesti olen törmännyt siihen ilmiöön ettei ihmiset tahdo saada esiin niitä karppien mainostamia valtaisia sokeriarvojen heittelyjä hiilarien jälkeen. Yksi raskausdiabetesvaarassa oleva blogistikin söi 5 riviä suklaata yrityksenään saada aikaan messevä heilahdus kotimittairillaan, turhaan. Toki uskon että vuosikymmenten mittaan asialla voi olla suurikin merkitys, mutta kun edes puolella levyllä suklaata ei saada aikaan arjessa dramaattista muutosta, niin saati nyt sitten jollain järkevällä hiilarin syönnillä. Minkä todistaa kaikki ne terveimmät kansat, joitten ruokavalio perustuu pitkälti hiilareihin.

Vierailija
22/42 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 21:34"]

Hienoa on se , että pino on alentunut tasaissti. Mitä sitten , vaikka menisi 6 vuotta laihtumiseen ? Koko loppuelämä sitten aikaa olla hoikempi ja on jopa oppinut siinä laihtumisen myötä terveemmät elämäntavat. 

Nää nopeesti laihtuvat on monasti yhtä nopeesti taas lihonutkin.

[/quote]

En ole ap mutta olen miettinyt samaa... Hitaassa laihdutustahdissa ei ole mitään vikaa, mutta kun blogista ei saa sitä kuvaa, että bloggaaja olisi omaksunut terveempiä elämäntapoja. Liikkuu varmaan jonkin verran enemmän joo, mutta syömiset tuntuu olevan vielä ihan hakusessa. Joka kuukausi on joku herkuttelu- tai mässäilyputki, ja leffassa herkutellaan (ei kai sinne kukaan pakota ostamaan karkkia?). Vaikka laihduttaisi kuinka hitaasti, niin tuommoisesta painosta pitäisi saada pois 3 kiloa kuukaudessa ihan helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 17:24"]

Kilo per kuukausi on aika naurettava. Sanotaanko etten itse sanoisi tuota edes laihdutukseksi.

[/quote]

Naurettavaa? Mitä vittua? Ei millään pahalla...

Itse laskeskelin juuri omaan laihdutukseeni käytetyn ajan ja lähteneet kilot ja tulokseksi sain noin 12kg/vuosi, eli noin kilo kuukaudessa. Tosin jos jätettäisiin kaikki motivaatio-, kesä- ja milloin mitkäkin tauot pois, niin oikeasti olen laihtunut ehkä noin 2kg/kk. Mutta silti. Ja kiloja siis lähtenyt 45 tähän mennessä, mutta eihän se ilmeisesti olekaan sitä laihdutusta, kun vauhti on ollut niin hidas. Voivoi, saatan ensi yönä itkeä itseni uneen. ;<<<<

Vierailija
24/42 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 22:45"]

Joka kuukausi on joku herkuttelu- tai mässäilyputki, ja leffassa herkutellaan (ei kai sinne kukaan pakota ostamaan karkkia?).  [/quote]

Toisin sanoen nainen elää normaalia elämää, jossa leffassa herkutellaan. Tai minä ainakin herkuttelen ja aion herkutella jatkossakin. Itse käytän Kiloklubia ja laihdun äärimmäisen hitaasti, tyyliin kilo kuukaudessa. Ei tarvi nähdä nälkää eikä ole tarvinnut luopua mistään. Olen kiloklubin avulla oppinut uusia elämäntapoja. Lyödäänkö vetoa että mun kilot pysyy paremmin poissa kuin sellaisen, joka vetää kuukauden parin kitukuurin ja puolen vuoden päästä kaikki on tullut takaisin korkojen kanssa. Säälittää esim. ne Jutan diettiläiset, jotka vetää hirvittävän puolen vuoden rutistuksen jonka aikana on katastrofia jos syö yhdenkin karkin. Lomalla vedetään hytissä omia eväitä ja aamusta iltaan marjarahkaa. Ei.Tule.Kestämään.

Vierailija
25/42 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun tahtini on tuota samaa, parhaimmillaan. 

Hänhän nimenomaan on opettelemassa uusia elämäntapoja, ei vielä osaa. On hyviä ja huonoja päiviä. Itselläni taustalla ainakin on myös ahmimishäiriö, joka saattaa välillä tuoda paljonkin takapakkia.

Kaikille se laihdutus ei ole helppoa ja yksinkertaista perusmatematiikkaa, vaan sitä sekoittavat psykologiset jutut, fyysiset ongelmat ja ihan vaan elämä. Mitä enemmän sen kanssa kamppailee, sitä enemmän sille kannattaa antaa arvoa. Helpolla saavutettua ei osata arvostaa. Voisitte kunnioittaa edes toisen yritystä, vaikka olisittekin liian typeriä ymmärtämään.

Vierailija
26/42 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh, jos on lihava, pitää tietysti laihtua, mut jos laihtuu liian hitaasti, niin ei se edes oo laihtumista, ja jos loppujenlopuks laihtuukin normaalipainoiseksi, niin on silti vielä liian tuhti, koska eihän normaalipainoinen ole hoikka - ja sit jos laihtuu oikein alipainon tienoille, niin ei sekään kelpaa, kun sitten on laiha läski!

Vierailija
27/42 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisin tuota blogia, mutta en jäänyt lukemaan. Joku on varmaankin pysyvästi kehittänyt itselleen terveet elämäntavat vaikkapa jonkin nutraamisen jälkeen, mutta en itse oikein ymmärrä, mihin sitä nutraamista tai muuta "kitukuuria" tarvitsee. Olen lueskellut yhtä suomalaisen maltillisen linjan "laihdutuskirjaa" ja yllätyin. Luulin, että vaikka niissä kitukuurit kiellettäisiinkin, muuten suositeltava ruoka olisi jotain porkkanakaaliraastetta päivästä toiseen ja siinä sivussa vähän jotain muuta. Asenne oli suorastaan sympaattinen: edetään hitaasti ja muutetaan asennetta ruokaan. Jos on joku itselle tosi herkku, sitä nimenomaan EI jätetä pois ja herkkuja saa syödä nautinnokseen. Siinä esitettiin tutkimustulos, että nautiskelijat syövät lopulta vähemmän herkkuja kuin huonolla omallatunnolla syöjät. Olen itsekin ajatellut niin, että pari suklaapalaa voi syödä silkasta ilosta, mutta puolen levyn kohdalla kitalaki rasvasta tahmeana puputtaminen tapahtuu jostain ihan muusta syystä. Yritän itse parantaa elämäntapojani keskittymällä nimenomaan HYVÄÄN ruokaan, mikä ei tietenkään laihduta välttämättä sitä kiloakaan kuukaudessa, mutta ei se haittaa. Jos ja kun vuosien päästä olen normaalipainoinen (en ole nytkään sairaalloisen lihava) jatkan vain samaa rataa, mitään uusia muutoksia ei tarvitse tehdä. Tottakai olisi kiva mahtua ensi kesänä siihen yhteen hameeseen, joka on nyt liian pieni, mutta vähintään yhtä kiva minun on nyt syödä ilokseni ihan joka päivä. Kesä se on ensi vuonnakin ;)

Vierailija
28/42 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä aloitin laihduttamisen vuodenvaihteessa ja luin aluksi muutamia laihdutusblogeja, joissa oli kova into päällä. Pari viikkoa meni, ehkä kilo lähti.... sitten ne kirjoitukset vähenivät... sitten tuli "TOTAALIREPSAHDUS" -kirjoitus, eikä sen jälkeen sanaakaan.

Eli aika monen laihduttaminen kaatuu jo ensimmäisen kuukauden aikana. En jaksanut lukea tuota ap:n linkittämää blogia kovin pitkään, mutta hattua nostan että hän kuitenkin yrittää.

Vierailija
29/42 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaa hyvä tulee. Jokaisella olkoot omat tahtinsa. Itse olen 50 viikossa laihduttanut 25kg. Tähän aikaan mahtuu melkein 2kk tauko pätkissä. Olen kuitenkin saanut painon tauoilla pidettyä kurissa suht hyvin.

Vielä on karistettavaa reilu 10 kiloa. Annetaan jokaiselle se oma tyylinsä ja oma mahdollisuus.

Vierailija
30/42 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 08:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 22:45"]

Joka kuukausi on joku herkuttelu- tai mässäilyputki, ja leffassa herkutellaan (ei kai sinne kukaan pakota ostamaan karkkia?).  [/quote]

Toisin sanoen nainen elää normaalia elämää, jossa leffassa herkutellaan. Tai minä ainakin herkuttelen ja aion herkutella jatkossakin. Itse käytän Kiloklubia ja laihdun äärimmäisen hitaasti, tyyliin kilo kuukaudessa. Ei tarvi nähdä nälkää eikä ole tarvinnut luopua mistään. Olen kiloklubin avulla oppinut uusia elämäntapoja. Lyödäänkö vetoa että mun kilot pysyy paremmin poissa kuin sellaisen, joka vetää kuukauden parin kitukuurin ja puolen vuoden päästä kaikki on tullut takaisin korkojen kanssa. Säälittää esim. ne Jutan diettiläiset, jotka vetää hirvittävän puolen vuoden rutistuksen jonka aikana on katastrofia jos syö yhdenkin karkin. Lomalla vedetään hytissä omia eväitä ja aamusta iltaan marjarahkaa. Ei.Tule.Kestämään.

[/quote]

No joo, kaipa leffassa on sitten pakko herkutella. Enemmänkin pistää silmään nuo mässäilyputket, joita tuolla laihduttajalla on ihan säännöllisesti. Musta se vain osoittaa että ruokavalio ei ole kunnossa, jos jatkuvasti repsahtaa mässäilemään niin, että siitä tulee oikein 'putki'. Toki joskus voi syödä herkkuja, mutta kuitenkin kohtuudella eikä mässäilemällä.

Vierailija
31/42 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 21:23"]

Kilo lähtee jo päivässä sillä että käy vesassa! Kuka jaksaa laihduttaa kilon KUUKAUDESSA?! 1-2kg vaihtelee paino jo sen mukaan miten on nestettä kehossa esimerkiksi ennen kuukautisia. Mulla ainakin nousee paino ennen menkkoja jopa 2kg ja lähtee 2 päivässä kun nesteet poistuu. Olen 163cm/53kg.

[/quote]

Kilo lähtee nesteistä päivässä silloin kun nesteitä on ylimäärin elimistössä. Laihdutuksessa tämä tapahtuu ihan alussa, ei enää 10kg kohdalla.

Vierailija
32/42 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 21:41"]

Hyvä että sitkeyttä riittää.

Silti minäkin olen vähän pessimistinen sen suhteen, että tuolla laihduttajalla nuo projektitauot tarkoittavat sitä, että paino nousee heti kilon tai kaksi. Se ei ole hyvä. Mun mielestä projektitauon pitäisi tarkoittaa sitä, että laihtuminen ei etene, vaan paino pysyy ennallaan - ei siis nouse. Tällainen ajanjakso ja tavoite on monella laihduttajalla esim. joulun aikaan. Ja se on ihan jees. Mutta se, että paino nousee heti, kun ei olla kovassa kurissa, ei ole hyvä merkki.

[/quote]

Samaa mieltä.

Vierailija
33/42 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heheheheeeeeeeeeehhheheheheehehe

Vierailija
34/42 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla näyttäisi elokuun lopulla ja joulukuun alulla olevan sama paino. Se on siis jojoillut. Vasta tammikuun alusta näyttäisi alkaneen enemmän lähteä paino.

Tiedä sitten onko hyvä juttu vai ei mutta ei miun elämää kaada.

Vierailija
35/42 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 17:15"]

http://100kilonkeijukainen.blogspot.fi/p/viikkopunnitukset-ennen.html

On laihtunut aivan sairaan vähän, en tiedä voiko tuota sanoa edes laihtumiseksi. Miksi pitää laihdutusblogia, kun ei ilmiselvästi pysty laihtumaan. Tuolla vauhdilla ehtii kuolla ennekuin saavuttaa minkäänlaisen normipainon.
Mulle tulee jotenkin tosi surku fiilis tuosta :(

[/quote]

Samaten ihmetyttää vauvahaaveilu, jos yrittämisestä huolimatta ei heti onnista? Herää pahvi!

Vierailija
36/42 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 20:30"]

Tuolla näyttäisi elokuun lopulla ja joulukuun alulla olevan sama paino. Se on siis jojoillut. 

[/quote]

Ei jojoilulla tarkoiteta sitä, että paino vaihtelee muutaman kilon välillä :D.

Vierailija
37/42 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 20:30"]

Tuolla näyttäisi elokuun lopulla ja joulukuun alulla olevan sama paino. Se on siis jojoillut. 

[/quote]

Ei jojoilulla tarkoiteta sitä, että paino vaihtelee muutaman kilon välillä :D.

[/quote]

Kutsutaan miksi kutsutaan. Ei ole jatkuvasti ollut suunta alaspäin ja enemmän lähtenyt laskuun tammikuussa.

Vierailija
38/42 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo lähtee jo päivässä sillä että käy vesassa! Kuka jaksaa laihduttaa kilon KUUKAUDESSA?! 1-2kg vaihtelee paino jo sen mukaan miten on nestettä kehossa esimerkiksi ennen kuukautisia. Mulla ainakin nousee paino ennen menkkoja jopa 2kg ja lähtee 2 päivässä kun nesteet poistuu. Olen 163cm/53kg.

Vierailija
39/42 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sitkeyttä riittää.

Silti minäkin olen vähän pessimistinen sen suhteen, että tuolla laihduttajalla nuo projektitauot tarkoittavat sitä, että paino nousee heti kilon tai kaksi. Se ei ole hyvä. Mun mielestä projektitauon pitäisi tarkoittaa sitä, että laihtuminen ei etene, vaan paino pysyy ennallaan - ei siis nouse. Tällainen ajanjakso ja tavoite on monella laihduttajalla esim. joulun aikaan. Ja se on ihan jees. Mutta se, että paino nousee heti, kun ei olla kovassa kurissa, ei ole hyvä merkki.

Vierailija
40/42 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jojolaihduttaja. Olen laihduttanut niiin monta kertaa, eri tavoin, että tiedän jo miten oma psyykeeni toimii. 

Nopea laihdutus - paino putoaa kilon pari viikossa, jaksaa pari kuukautta ja sitten tulee totaali stoppi. Paluu entiseen. Kaikkihan tietävät miten tarina jatkuu... Paino tulee korkojen kera takaisin...

Nyt menossa hidas laihdutus. En ole kieltänyt itseltäni mitään, herkkuja vkl, juhlissa, leffassa jne. Motivaatio on pysynyt yllä yllättävän pitkään vaikka tulosta tulee hitaasti! Tulevaisuus näyttää miten painon käy, nouseeko taas vai onnistuisinko tällä kertaa. Nyt on oikeasti toiveissa oppia järkevä tapa syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan