Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin tänään nutrauksen ja nyt on NÄLKÄ!

Vierailija
07.03.2013 |

Kotona ollut Nutrilett-pirtelöitä jemmassa varmaan puoli vuotta. Tänä aamuna herätessä päätin, että nyt aloitan parin viikon nutrauksen, sillä kalenteri näyttää tyhjää erikoismenojen suhteen. 3 pussia juotu (klo 8, 11:30 ja 15) ja on ihan armoton nälkä! Miten tätä kestää...

Positiivinen yllätys on ollut, että ainakin nuo Nutrilettin vanilja ja coffee mocca on olleet ihan ok makuisia, tuo mocca kylmänä jopa hyvää! Vettä olen yrittänyt muistaa juoda ja kunhan kotiin pääsen niin vissyä ja pepsi maxia löytyy jääkaapista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestä nyt vaan, se kestää muutaman päivän se nälkä ja sitten koko nälkä katoaa ja on tosi helppoa olla kuurilla! Ja jos alkaa siinä alussa päätä särkeä tms niin kannattaa ottaa ihan lääke eikä luopua ketoosin tavoittelusta siksi että siirtymävaiheessa on vähän oireita.

Vierailija
2/12 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta menoa ja sairastuttavaa tuo pussikeittoilu. Miks pitää elimistöään sekoittaa ja kiusata, kun laihtua voi ihan syömällä terveellistä ja ravinteikasta RUOKAA, ilman nälkää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö nutrin lisäksi porkkanoita, kurkkua (pissattaa kylläkin kovasti) ja tomaattia niin nälkä lähtee ja taatusti paino putoaa siitä huolimatta. Itse teen aina näin ja käyn jopa 40 min lenkilläkin päivittäin. TAATUSTI kilot katoaa eikä tarvitse olla nälissään.

Vierailija
4/12 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 15:38"]

Syö nutrin lisäksi porkkanoita, kurkkua (pissattaa kylläkin kovasti) ja tomaattia niin nälkä lähtee ja taatusti paino putoaa siitä huolimatta. Itse teen aina näin ja käyn jopa 40 min lenkilläkin päivittäin. TAATUSTI kilot katoaa eikä tarvitse olla nälissään.

[/quote]

Ei toimi kaikilla. Mulla tuo vihannesten syöminen ja pureskelu teki syömishimoa joten jtäin sen pois. Ja se nälkä tosiaan katoaa itsestään kun ketoosi alkaa, eikä se ennen sitä millään lähes kalorittomilla rehuilla katoa.

Vierailija
5/12 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi parempi opetella sellaiset elämäntavat että paino pysyy kurissa? Jos nyt on liikaa painoa niin alkaa heti opettelemaan uudet tavat niin että pääsee normaalipainoon eikä sen jälkeen repsahda niin pahasti että paino nousee ylettömiin lukemiin.

Pari kiloa vois olla sellainen että heittää... jos alkaa mennä yli kahden kilon niin sitten tarkistaa taas tottumuksiaan. Ei tarvitse kärsiä nälkää eikä pussikuureja.

Vierailija
6/12 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pudotin painoa ilman suurempia rehkimisiä sillä että rajoitin syömiset 1300 kcal/vuorokausi ja paljon vihanneksia sekä vähintään 30 min reipas kävelylenkki päivittäin tai ainakin viitenä päivänä viikossa. Parasta tosiaan on opetella uudet ja terveellisemmät elämän tavat eikä opetella nutrikuureihin.

Vierailija
7/12 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 15:48"]

Eikö olisi parempi opetella sellaiset elämäntavat että paino pysyy kurissa? Jos nyt on liikaa painoa niin alkaa heti opettelemaan uudet tavat niin että pääsee normaalipainoon eikä sen jälkeen repsahda niin pahasti että paino nousee ylettömiin lukemiin.

Pari kiloa vois olla sellainen että heittää... jos alkaa mennä yli kahden kilon niin sitten tarkistaa taas tottumuksiaan. Ei tarvitse kärsiä nälkää eikä pussikuureja.

[/quote]

No minä yritin tuota kymmeniä kertoja, epäonnistuin, kunnes sitten kerran nopeasti kerralla nutrasin kilot pois ja sen jälkeen olen myös pitänyt ne pois. 

Jos on ruokariippuvuuksia, ahmintataipumusta, tunnesyömistä yms niin voi olal äärimmäisen vaikea onnistua kohtuudieetissä, silloin voi olla parasta joksikin aikaa panna koko syöminen katkolle, jolloin riippuvuudetkin raukeaa. Sen jälkeen on paljon helpompi aloittaa terveellinen syöminen puhtaalta pöydältä.

Vierailija
8/12 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko montako kiloa ja missä ajassa laihdutit nutrilla? Itse selvisin viikon päivät mutta kyllästyin kun se "iso hätä" meni pelkäksi ripuloimiseksi.

Vierailija
9/12 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 16:18"]

Kertoisitko montako kiloa ja missä ajassa laihdutit nutrilla? Itse selvisin viikon päivät mutta kyllästyin kun se "iso hätä" meni pelkäksi ripuloimiseksi.

[/quote]

Laihdutin 16 kg 10 viikossa, ja aloittaessani en ollut juurikaan normaalipainon ylärajan yläpuolella. Juoden pelkkiä suklaapirtelöitä, 5 päivässä. Mulla ei tullut ripulia lainkaan. Tai siis ei se uloste semmoista normaalia ollut vaan muistutti lähinnä koostumukselttaan sitä pirtelöä itseään, mutta ei se niin haitannut koska tuli vain aamulla kerran päivässä kuitenkin. Parempi se, ajattelin, kuin kauhea ummetus. 

Jos olisi ollut jotain useasti päivässä tulevia tai pakonomaisia ripuliulostuksia niin sitten olisin varmaan todennut että tämä tuote ei vaan mun vatsalle sovi ja lopettanut.

Vierailija
10/12 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 16:09"]

Jos on ruokariippuvuuksia, ahmintataipumusta, tunnesyömistä yms niin voi olal äärimmäisen vaikea onnistua kohtuudieetissä, silloin voi olla parasta joksikin aikaa panna koko syöminen katkolle, jolloin riippuvuudetkin raukeaa. Sen jälkeen on paljon helpompi aloittaa terveellinen syöminen puhtaalta pöydältä.

[/quote]

Tämä on syy sille, miksi nyt päätin kokeilla nutrausta. Teoriassa tiedän kaiken terveellisestä ruokavaliosta ja annoskoosta yms, mutta käytännön toteutus ontuu. Syön aivan liikaa, oli se sitten ruokaa tai herkkuja.

Nyt alkaa mitta olla täysi näitä läskejä (kyllä, olen ihan oikeasti lihava, bmi 39,6) ja tarvitsen jonkun selkeän katkon entisen ja uuden elämän välillä. Siksi päätin kokeilla nutrausta ensimmäistä kertaa kun huomasin, että nyt on sopiva sauma. Ymmärrän kyllä, että tämän kuurin jälkeen pitää opetella uusi tapa syödä ihan alusta saakka, mutta ehkä sen opettelun voi tällä tavalla aloittaa vähän puhtaammalta pöydältä. Ap.

Vierailija
11/12 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä suoritus. Onneksi olkoon.

Vierailija
12/12 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutrilettaan itse kolmatta viikkoa. Alussa itselläni oli nälkä muistaakseni ekat pari-kolme päivää, sitten ajattelin syömistä. ;) Se lähtee helpottamaan kyllä ja kohta sä pärjäät ihan hyvin noilla pusseilla ja muulla. Itselläni jo tilanne että mietin viitsiikö syödä enää viidettä pussia mutta ei kannata kikkailla, niistä pusseista saat tarvitsemasi vitamiinit ja muun mitä keho tarttee päivittäin. 

Suosittelen keksimään jotain tekemistä, ettei sinulla ole aikaa miettiä ruokaa. Tai viipaloi itsellesi kurkkua ja porkkanaa jota voit sitten syödä. Kun juo riittävästi niin se täyttää mahaa ja ajan kuluttua huomaat että se riittää.

Tämä on kummallinen kuuri ja parin päivää menee vähän hankalasti, mutta se lähtee siitä kyllä. :)