Jos olisit joutunut päättämään lastesi nimet jo silloin kun olit itse lapsi, mitkä ne olisivat?
Minulla olisi kaksi tytärtä: Isabella ja Annabella.
Kommentit (73)
Meri-Tuulia oli kaunein tietämäni nimi lapsena.
Vanessa Victoria, Veera, Linnea tai pojista Joona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Camilla ja Dorilla (papukaijat Onneli ja Anneli kirjassa), Kaspian (Narnian tarinoista) tai Bastian (Tarina vailla loppua kirjasta). Aikuisena päädyin kuitenkin ihan perinteisiin nimiin.
Se toinen undulaatti on Dorinda!
Mä melkein annoin mun pojalle toiseksi nimeksi Kaspian, mutta keksin sitten paremman. Ja tunnen yhden pikku Kaspianin.
Jaha, ois vielä mennyt sitten väärin. 😂 Noin olen sen silloin kuullut kun noita on luettu minulle ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Camilla ja Dorilla (papukaijat Onneli ja Anneli kirjassa), Kaspian (Narnian tarinoista) tai Bastian (Tarina vailla loppua kirjasta). Aikuisena päädyin kuitenkin ihan perinteisiin nimiin.
Mä melkein annoin mun pojalle toiseksi nimeksi Kaspian, mutta keksin sitten paremman. Ja tunnen yhden pikku Kaspianin.
Kaspianista ja Bastianista pidän oikeastaan edelleen, en vain osaa enää kuvitella omille lapsilleni.
Laura, Jenna, Ellinoora, Aleksandra ja Camilla.
Pojalle Garion.
Alakouluikäisenä ajattelin, että jos saan joskus tytön, hänestä tulisi Inkeri Elisabeth. Ei tullut kuitenkaan..
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin nimestä Amalia mutta ajattelin että Analia olisi vielä hienompi. Juu ei :/
Kiitos, tuli nuudelit nenästä:D apua!!:D
En osannut ikinä ajatella tulevani äidiksi, enkä ainakaan poikien äidiksi. Lempinukkeni oli Birgitta, se oli kaunein tietämäni nimi silloin.
Mun lapsella on jo yläasteella koulukalenterin takasivulle raapustettu nimi. Kyllä me muuta mietittiin, paljonkin, mutta loppujen lopuksi Emmi oli paras. Toista nimeä en viitsi laittaa kun se olikin vahingossa ainoa laatuaan, yhden kirjaimen muunnos tavallisesta nimestä.
Elias ja Aleksi pojille
Tytöt Iiris, Malla ja Ruusu
Pikkutyttönä ajattelin, että lapsistani tulee Sini ja Mari. Olivat minusta niin ihania nimiä. Poikia en tietysti edes ajatellut saavani. Vähän isompana (yläasteikäisenä) ajattelin, että lapsista tulisi Oliver ja Ronja tai Emma. Ei tullut mitään näistä. Tosin lapsieni ikäluokassa näyttää olevan paljon Emmoja ja Ronjia, joten aika monen ikätoverikin on tainnut tykätä noista nimistä.
Hienoja prinsessanimiä tietysti! Isabel, Jacqueline, Angelique ja sitä rataa.
Onneksi mulla ei ole lapsia.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, ois vielä mennyt sitten väärin. 😂 Noin olen sen silloin kuullut kun noita on luettu minulle ääneen.
Joo sori päteminen, juuri luin tuon kohdan tytölle niin pisti silmään 😂
Mulla olis tyttäret Ivy ja Selina. Batman oli mun lemppari.
Armi, tietysti Armi Kuuselan mukaan, maailman kaunein nainen!
Tässä sen taas näkee: pikkutyttönä haaveillaan omasta tyttärestä (tai useammasta)! Tyttöjen nimiä jo lapsena mietitty useita, poikien ei ollenkaan tai yksi ja parhaassa tapauksessa kaksi.
Kun sitten aikuisena saakin tytön sijasta pojan, pettymys on valtava. Onhan täällä av:lläkin tuon tuostakin aloituksia tyyliin ”ultrassa näkyi, että meille on tulossa poika. Olen itkenyt kaksi päivää... miten ikinä selviän tästä pettymyksestä?”
Nukkeleikkejä koko ikä!
Walter, Runotyttö-kirjojen innoittamana. Hänhän tapailee Walteria salaa niityllä ja on rakastunut tähän.
Vierailija kirjoitti:
Tässä sen taas näkee: pikkutyttönä haaveillaan omasta tyttärestä (tai useammasta)! Tyttöjen nimiä jo lapsena mietitty useita, poikien ei ollenkaan tai yksi ja parhaassa tapauksessa kaksi.
Kun sitten aikuisena saakin tytön sijasta pojan, pettymys on valtava. Onhan täällä av:lläkin tuon tuostakin aloituksia tyyliin ”ultrassa näkyi, että meille on tulossa poika. Olen itkenyt kaksi päivää... miten ikinä selviän tästä pettymyksestä?”
Nukkeleikkejä koko ikä!
Minulla oli kyllä poikanukke ihan pippelin kanssa. Tapani nimeltään.
Jon ja Anette