Maria Petterson luuli Nicholas Wanckea suomenruotsalaiseksi Jälkiviisaissa
Wancke vastasi, ettei ole. Petterson ei tainnut ymmärtää.
NW on englantilaisen isän ja suomalaisen äidin Briteissä syntynyt poika, jonka äidinkieli on englanti. Hyvin kuitenkin suomea puhuu. Siis AamuTV:n mukava juontaja kyseessä.
Mun lemppari noista juontajista.
Kommentit (30)
Olen myös luullut häntä suomenruotsalaiseksi. Miellyttävä toimittaja/ juontaja.
Ei suomenruotsalainen olisi noin kiva. :)
NW on englantilaisen isän ja suomalaisen äidin Briteissä syntynyt poika, jonka äidinkieli on englanti. Hyvin kuitenkin suomea puhuu.
-> Niin varmaan puhuu, jos kerran äidinkieli on suomi. (On ilmeisesti kaksikielinen.)
Selittää kuitenkin tavan, jolla puhuu suomea.
Miten niin äidinkieli on englanti kun äiti on suomalainen?
Vierailija kirjoitti:
Pettyikö Petterson pahastikin?
Oli pöllämystyneen oloinen, eikä tainnut ymmärtää, ohjelma loppui samantien ja Pettersson sanoi vaan "Tack!".
Vierailija kirjoitti:
Nicholas on paras!
Niin on. ♥
Niin suomalaisen näköinen kaveri kuin olla ja voi. Olin aina ajatellut kahden kantasuomalaisen pojaksi.
Vierailija kirjoitti:
NW on englantilaisen isän ja suomalaisen äidin Briteissä syntynyt poika, jonka äidinkieli on englanti. Hyvin kuitenkin suomea puhuu.
-> Niin varmaan puhuu, jos kerran äidinkieli on suomi. (On ilmeisesti kaksikielinen.)
No joo, mutta wikipedian mukaan alkuperäinen kieli englanti ja siellä syntynyt, juontanut myös englanninkielisiä uutisia jne.. wikipedia kertoi. Toki varmaan on oppinut heti lapsena suomeakin kun äiti suomalainen.
Ei luullut erikseen, vaan kehui suomenruotsalaisia toimittajia eli kolleegoita. Ap luuli että luuli.
Vierailija kirjoitti:
Niin suomalaisen näköinen kaveri kuin olla ja voi. Olin aina ajatellut kahden kantasuomalaisen pojaksi.
On se ruumiinrakenteeltaan hyvin englantilainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei luullut erikseen, vaan kehui suomenruotsalaisia toimittajia eli kolleegoita. Ap luuli että luuli.
Luulipa, katsoi ja nyökkäsi samalla Nicholasin suuntaan, melkein vinkkasi silmää.
Oletko sokea, vai etkä ymmärrä elekieltä, päälle vielä selvä puheella vbahvistettu olettamus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, mutta wikipedian mukaan alkuperäinen kieli englanti ja siellä syntynyt, juontanut myös englanninkielisiä uutisia jne.. wikipedia kertoi. Toki varmaan on oppinut heti lapsena suomeakin kun äiti suomalainen.
Hän puhuisi suomea aksentilla, jos ei olisi puhunut sitä lapsesta saakka. Eli tuskin niin, että on alkanut puhua suomea 11-vuotiaana.
Petterson on yleisesti ottaen nolo tapaus. HS ja SDP ovat varmaan tyytyväisiä, kun ovat päässeet tyypistä eroon suhtkoht ilman älämölöä.
Minä olen aina luullut että se on Niclas tai Nichlas, ei Nicholas..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulipa, katsoi ja nyökkäsi samalla Nicholasin suuntaan, melkein vinkkasi silmää.
Oletko sokea, vai etkä ymmärrä elekieltä, päälle vielä selvä puheella vbahvistettu olettamus.
Melkein vinkkasi silmää kertoo kaiken luulemisestasi. Vain sinä kuvittelit noin. Mitään oikeaa luuloa, tai vastauksia luuloihin toimittajan taholta ei ollut vaikka niitäkin tässä kuvittelet jo. Onko tylsäöä kun pitää keksimällä keksiä jotain kauhisteltavaa jota ei edes tapahtunut. Ei en todellakaan ole sokea.
Ihan uusi juttu minulle tuo Nicholas. Olen aina pitänyt Nicklaksena, se nimi näkyy lähetyksessä ja sitä käyttää sähköpostissa ja twitterissä.
ohis
Ompas Petterson laihtunut huimasti. En meinannut tunnistaa...
Aha.