Apua neuvokaa mitä voin tehdä kun hukun sähköpostitulvaan töissä!
Aloitin maanantaina uuden työn media assarina. Mun työn kuvaan kuuluu yrityksen digi näkyvyydestä huolehtia mm päivittää verkkosivut, tuottaa muuta sisältöä, suunnitella kanpanjoita ym.
Totuus on se, ett kaikki aika kuluu vastailla sähköposteihin mitä tulee yrityksen info@ osoitteeseen. Mulla on nyt 348 lukematonta viestiä ja päivässä niitä tulee jotain 50 lisää. En saa ikinä näitä kaikkia vastattua tai edes luettua.
Miten te muut selviätte sähköposti ruuhkasta?
Kommentit (24)
Kaksi vaihtoehtoa:
Puhu esimiehelle. Kerro lukujen kanssa sähköpostitulvasta. Ei hän muuten tiedä, miten paljon posteja tulee.
Tee sähköposteja esim. pari tuntia aamulla ja iltapäivällä. Siinä välissä ET edes avaa sähköpostia, vaan teet muita töitäsi.
Jos ja kun päätyösi ei ole niihin viesteihin vastaaminen niin varaa niille joku aika per päivä tai päivä viikossa , muina aikoina älä vilkaisekaan niitä. Ohjaa mailit suoraan omaan kansioonsa niin eivät häiritse normikäyttöä. Älä käy vilkuilemassa postia joka kerta kun siitä tulee ilmoitus ruudulle, parempi jos poistat koko ominaisuuden.
Yo.ei vähennä niitä viestejä , mutta antaa keskittymisrauhan varsinaiseen työhösi.
Et pysty itse vaikuttamaan viestien määrään joten teet sen minkä pystyt. Pomon mussuttaessa esität hänelle faktat ja kysymyksen mitä tekemään sinut on palkattu.
Kun käyt viestejä läpi koeta kehittää niille jokin lajitteluperuste ja jaa ne alaluokkiin.Oppinet ajan myötä vastaukset ilman jatkuvaa tiedon hakemista.
Ehkä itsestään selvyyksiä, mutta noilla mä hallitsin mailitulvaani , joka ei kyllä ollut ihan noin massiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihminen voi saada koko päivän kulumaan 50 sähköpostin lukemiseen.. lukihäiriö? Jos niissä posteissa ei ole uusia käsikirjoituksia elokuvaan, niin 3h max.
Onko sulla lukihäiriö? Lukea ne varmasti ehtii, mutta vastaamiseen ei ole aikaa, aika selvästihän tuo oli ilmaistu. 50:een viestiin vastaaminen päivässä voi asiasta riippuen viedä vähän penteleen paljon aikaa, reilustikin enemmän kuin tietäväkin ihminen päivässä ehtii.
Ap, pystytkö kehittämään jonkun kopioitavan vakiovastauksen edes osaan? Esim. Kiitos viestistänne, asianne on ohjattu asianosaiselle taholle. Ja sit vaan forwardaat sen jollekin toiselle vastattavaksi. Voi hyvin olle ettei firma edes odota sun varsinaisesti vastaavan viestiin sisällöllisesto, vaan vain tekevän esikarsinnan.
Joka tapauksessa nostaisin kussan pöydälle töissä, kysy vaikka vinkkejä miten kyselytulvaan vastaaminen on aiemmin hanskattu.
Olen ollut tosiaan vasta viikon tässä työssä. En haluis heti alkaa valittaa työ määräst.
Ei oo mitään yhtä vakiovastausta, tietty kopioin vanhoista viesteistäni tekstiä aina kun mahdollista. Mutta kun suurin osa kyselyistä koskee meidän palveluita, laskutusta ym ym, joudun ensin kysymään muilta työntekijöiltä miten asia on. Todella aikaa vievää!!!
Ja minun pitäisi omasta mielestä tehdä ihan muuta. Esim laittaa kuvia meidän instaan, lähetellä twiittejä ajankohtasista jutuista ym ym! Ap
Älä mene kysymään vaan välitä viesti vastattavaksi suoraan sille henkilölle, joka asiasta tietää. Itse en ainakaan tykkää siitä, että joku info-sähköpostia hoitava yrittää vastailla (väärin) puolestani kyselijöille.
Lounastauko jee!
Ja paljon meidän asiakkaista on ulkomaalaisia, jotka osaa huonosti suomea. Vaikeea ymmärtä mitä he tahtoo sanoa! Ap