Vuokranantaja ei ole palauttanut ylimääräisiä vuokria
Olin maksanut vuokranantajalle liikaa vuokraa ja nyt näyttää siltä ettei hän palauta niitä. Asunto siis myytiin ja saatiin uusi vuokranantaja. Alkoi puhumaan että takuuvuokrasta puuttui osa (ei puuttunut) ja vihjaili että asuntoa olisi rikottu tai jotain 400e edestä. Yhden huoneen seinään lapset oli piirtäneet, samoin oviin mutta ovet olivat valmiiksi epäsiistit ja olen ollut niitä vaihtamassa. Samoin seinän ajattelin maalata myöhemmin muutenkin tähän oli aikoinaan lupakin tältä vuokranantajalta. Voiko vuokranantaja tehdä näin?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tappelin entisen vuokranantajan kanssa yli puolitoista vuotta, kun rouva ei vain millään suostunut palauttamaan mulle takuuvuokraa (asunnossa ei siis mitään vahinkoja tms.). Vuokravälitysfirma ei tehnyt mitään. Lopulta otin yhteyttä yksityiseen perintäfirmaan ja lähetin heille tilitositteet ja vuokrasopparin, ja kappas, taakuuvuokra kilahti tilille neljän päivän sisällä. Eikä maksanut mulle mitään. Kiitos vain perintäfirman pojille, pelastivat opiskelijan ahdingosta!
Minä vein vuokranantajana vastaavan asian oikeuteen, koska perintäfirma toimi laittomasti. Vuokrasopimus ja tiliote eivät kerro yhtään mistään takuuvuokran maksamiseen tai maksamattomuuteen liittyen. Yllättäen vuokralaiselle tuli maksettavaa vähän yli 6000 e, koska hän maksoi myös minun kuluni. Vakuutta ei tarvinnut palauttaa.
Mulla luki vuokrasopimuksessa että vuokravakuus summa x on maksettuna. Ap
Siis olet saanut rahat takaisin ja vielä vaadit lisää?
Mulla luki vuokrasopimuksessa että vuokravakuus summa x on maksettuna. Ap