Olen sosiaalityöntekijä
Olen ollut töissä lastensuojelussa urani alussa,en enää koskaan menisi sinne takaisin. Arvostan heitä,ketkä jaksavat sitä työtä tehdä, minä en jaksaisi enkä pystyisi, enää. Akateemisesti koulutettuna saa kyllä töitä muualtakin.Lastensuojelun työntekijät suojelevat ja pelastavat lapsia, mutta joka puolelta tulee vaan haukkuja ja arvostelua,aina pitää yhteiskunnassa olla joku syntipukki, jota kaikkien on lupa moittia.
Kommentit (7)
Niin, tavallaan tämä on minunkin unelma-ammattini, vaikka on tässä varjopuoletkin. nykyisestä työstä en halua kertoa, ettei joku tunnista,mutta olen nyt mielekiintoisessa työssä, jossa viihdyn ja työ ei ole liian stressaavaa. Monen mielestä työni on rankkaa, mutta kun on tosiaan tuo lastensuojelutyötausta, niin voin sanoa, että tämä ei ole mitään siihen verrattuna..
Niin meinaatko että ei saa arvostella näitä sosiaalityöntekijöitä, jotka ovat hoitaneet Eerikan tapausta? Kiittääkkö pitäisi?
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 22:21"]
Niin meinaatko että ei saa arvostella näitä sosiaalityöntekijöitä, jotka ovat hoitaneet Eerikan tapausta? Kiittääkkö pitäisi?
[/quote] Kukaan ei tiedä, mitä sosiaalipuolella on tehty. Minusta tässä keississä on tasan kaksi syyllistä. Ja kumpikaan ei ole sosiaalityöntekijä.
Kirjoitukseni ei nyt liittynyt tuohon järkyttävään tapaukseen. Voit uskoa,että se on koko ammattikunnalle kova isku, lastensuojelun tehtävänä on pelastaa ja suojella lapsia ja sitten kun käy näin, on tapahtunut totaalinen epäonnistuminen.Asia täytyy tutkia ja selvittää, ettei enää koskaan kävisi mitään vastaavaa. Syyttely ei auta ketään, vaan asioiden muuttaminen niin, että oikeasti työntekijöillä on resursseja toimia.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 22:28"]
[/quote] Kukaan ei tiedä, mitä sosiaalipuolella on tehty. Minusta tässä keississä on tasan kaksi syyllistä. Ja kumpikaan ei ole sosiaalityöntekijä.
[/quote]
Minusta ei. Minusta tässä on monta muutakin syyllistä. Ei sillä voi luikerrella irti virkavastuusta, että työ on raskasta.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 22:28"]
[/quote]
Jep.. mutta kaikki tietää mitä ei tehty.
Olet unelma-ammatissani :) Mitä työtä nyt teet, onko stressavaa, palkitsevaa?