Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja! Alapäässä pullottaa synnytyksen jälkeen!

Vierailija
18.05.2013 |

Synnytyksestä 5vkoa, imukuppisynnytys ja pitkä ponnistusvaihe.

Epishaava hyvin parantunut, mutta emättimen aukkoon peilillä katsoessani huomaan jonkin pullottavan siellä, välillä enemmän välillä vähemmän. Mitähän se voi olla? Turvotusta vielä vaan? Uskallanko edes harkita seksin uudelleen aloittamista??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prolapsi?

Vierailija
2/12 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

emättimen seinämät pullottaa, palautuu parhaiten lantionpohjatreenillä, treenillä ja ajan kanssa. ei estä seksin aloittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle on tullut synnytyksessä kohdunlaskeuma ja kohdunnapukka pulpahtaa ulos. Tavallinen vaiva, korjataan kun viimeinen lapsi synnytetty, koska sen jälkeen alasynnytystä ei suositella tai ei oikeastaan ollenkaan synnytyksiä, kun on korjattu. Ei haittaa seksiä, esteettinen vaiva. Joskus voi aiheuttaa virtsan- tai ulosteenpidätyskyvyttömyyttä.

Vierailija
4/12 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tavallista kohdunlaskeuma on nuorella ensisynnyttäjällä??

Vierailija
5/12 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullotusta voi olla turvotuksen vuoksi, ei todellakaan ole mikään kohdunlaskeuma automaattisesti! :D Paikat palautuvat kyllä, mutta minullekin varattiin aika jälkitarkastukseen vasta 2kk synnytyksestä koska repesin pahasti (6cm pitkä haava emättimessä!) ja kyllä tuota "pullotusta" on edelleen, etenkin takaapäin sen näkee selvästi.

Vierailija
6/12 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 11:08"]

Mitenhän tavallista kohdunlaskeuma on nuorella ensisynnyttäjällä??

[/quote]

Minä olin nuori ensisynnyttäjä ja sain synnytyksestä pahan kohdunlaskeuman. Vauva oli iso 4,5 kg ja alasynnytys vaikeahko. Perinnöllinen alttius heikkoihin alapään lihaksiin.

Vierailija
7/12 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi kohdunlaskeuma niin kai siitä tosiaan jotain oireita olisi.. Pullottava juttu on ihan tasainen, ei mitään nipukoita siis.

-ap

Vierailija
8/12 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kenenkään arvioida näkemättä, että mikä se on. Pyydä kommenttia lääkäriltä, kun menet jälkitarkastukseen.

Vierailija
9/12 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap!

Itselläni varmaan ihan sama juttu synnytyksen jälkeen, tiedän siis mitä tarkoitat. Se pullottava on varmaan siinä emättimen takaosassa? Jos noin, niin se on takaseinämää. Välilihahan ei ihan entisellään enää ole, ja jotain takaseinämän pientä laskeumaa se lienee. Mulla sitä ei makuulla huomaa, eikä oikeastaan muulloin kuin esim. kyykyssä tai pöntöllä istuessa. Ei sieltä siis varsinaisesti tule ulos mitään, mutta siinä suulla pullottaa...

Ei se minua ainakaan haittaa mitenkään, kohtu ja virtsarakkohan on etupuolella. Olen huomannut, että tuo pullotus nykyisin liittyy oikeastaan kuukautisten lähestymiseen, ja sitten häviää. Kyllä se muutaman kuukauden päästä näyttää jo paremmalta. Ei siitä ihan entisen näköistä römpsää tule, mutta soiva peli kuitenkin :)

Niin, ja minä olen synnyttänyt kaksi lasta, eikä tuo ole haitannut mitenkään, ei raskaudessa eikä synnytyksessäkään.

Vierailija
10/12 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käsitä mikä motivaatio teillä on tuijotella värkkejänne. Ei tullut mieleen ennen raskautta, raskausaikana tai jälkeen... On vähän parempaa tekemistä ja ajateltavaa.

Vierailija
11/12 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, puhutko samasta asiasta, mutta,

Ennen synnytystä/raskautta kun työnsi sormet emättimeen sisään, sillä oli siellä sisällä tilaa "heilua" tai jotain :D

Mutta nyt, vieläkin, synnytyksen jälkeen (11 kk sitten) kun sormen laittaa sisään, siellä on tosi ahasta, vähän niinku sielläki sisällä ne seinät ois turvonnu :D

Mies onki sanonu että oon tiukempi nyt synnytyksen jälkeen, sitäköhän lie tarkottaa.. Mutta, onkohan tuo vaarallista?

Vierailija
12/12 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 15:35"]

Mä käsitä mikä motivaatio teillä on tuijotella värkkejänne. Ei tullut mieleen ennen raskautta, raskausaikana tai jälkeen... On vähän parempaa tekemistä ja ajateltavaa.

[/quote]

Sama asiahan se on melkeen, että rintojaki pitäs tutkiskella ja kokeilla välillä, onko jotain muutosta siellä, esim sitä pattia. Miksi ei myös "värkkiä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä