Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muita helppoja ammatteja on olemassa kuin graafinen suunnittelija ja liikunnanopettaja?

Vierailija
07.03.2019 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt fyysisesti todella raskasta työtä, missä ei oikeasti tarvinnut juurikaan ajatella mitään ja töitä graafikkona. Graafikon työ vei raskaudessaan heittämällä

Vierailija
42/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt fyysisesti todella raskasta työtä, missä ei oikeasti tarvinnut juurikaan ajatella mitään ja töitä graafikkona. Graafikon työ vei raskaudessaan heittämällä

Istut päivät pitkät koneella lämpimässä toimistossa lattea siemaillen ja pukeudut hassusti. Mikä tuosta tekee raskasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaus on helppoa sille, joka sen osaa. Mikä tahansa ammatti on helppo, jos on ammattiinsa lahjakkuutta ja osaamista tarpeeksi - ja päinvastoin. 

Vierailija
44/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koodaus on helppoa sille, joka sen osaa. Mikä tahansa ammatti on helppo, jos on ammattiinsa lahjakkuutta ja osaamista tarpeeksi - ja päinvastoin. 

Rakentaminen 25 asteen pakkasessa ei ole helppoa vaikka kuinka olisi sitä lahjakkuutta

Vierailija
45/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivooja, tyhjentää roskis ja vetää vessa.

Näin meidän työpaikassa.

Et tiedä kaikkea. Siivoojalla pitää olla ns. siivoussilmä. Kyllä siivoojat tekevät paljon muutakin, kun tyhjentävät roskiksen ja vetävät vessan. Laskepa huviksesi, kuinka monta pintaa on ympärilläsi.

Siivoojat saavat yllättävän paljon tietoa ihmisistä, esim. roskien mukana. Kannattaa miettiä sitä, kun seuraavaksi laitat asioita roskikseen. Minullakin on tallella esim. pikkulapuille kirjoitettuja rakkausrunoja ja nopeita ”omia” muistiinpanoja, jotka olen kerännyt erinäisillä julkisilta henkilöiltä ministeriön roskiksista.

Vierailija
46/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työ on helppoa ja palkkakin on hyvä.

Vierailija
47/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit kertoa sen tärkeimmän

Vierailija
48/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

somevaikuttaja

Mitä tekee somevaikuttaja? Mietin tässä alan vaihtoa. Olen hyvä haistamaan trendejä, osaan keksiä asioihin omaperäisiä ja tuoreita näkökulmia. Keksin myös nopeasti ideoita ja olen hyvä yhdistämään asioita.

Mihin voisin hakea töihin?

Kirvoitan ympärilleni myös hyvää energiaa ja luovuutta. Pystyn näkemään ihmisten vahvuuksia ja saan näitä vahvuuksia esiin.

Hm, kuvauksesi perusteella sopisit ennemminkin somepersoonan tehtäviin.

Vierailija
49/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin meidän työpaikassa.

Et tiedä kaikkea. Siivoojalla pitää olla ns. siivoussilmä. Kyllä siivoojat tekevät paljon muutakin, kun tyhjentävät roskiksen ja vetävät vessan. Laskepa huviksesi, kuinka monta pintaa on ympärilläsi.

Siivoojat saavat yllättävän paljon tietoa ihmisistä, esim. roskien mukana. Kannattaa miettiä sitä, kun seuraavaksi laitat asioita roskikseen. Minullakin on tallella esim. pikkulapuille kirjoitettuja rakkausrunoja ja nopeita ”omia” muistiinpanoja, jotka olen kerännyt erinäisillä julkisilta henkilöiltä ministeriön roskiksista.

Olisi toki pintoja puhdistettavana jos siivooja viitsisi vain pyyhkiä, sinäkin vain tutkit roskiksia.

Olet vielä ylpeä siitä.

Vierailija
50/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäri.

Potilaat eivät parane, eivätkä kuole.

Vierailija
51/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt graafisen suunnittelijan töitä yrittäjänä kirjojen suunnittelijana kohta 20 vuotta, siitä ajasta noin 12 vuotta erittäin paljon. Olen valmistunut arvostetusta koulusta, mutta joutunut oppimaan kuitenkin kaiken kantapään kautta - kuten useimmissa töissä käy. Olen kuitenkin taistellut läpi haasteiden ilman työyhteisön tukea yksinäisenä sutena. Olen elänyt työssäni todella kovia aikoja siinä vaiheessa, kun aloin saada isoja, vaativia töitä ja ne lisääntyivät. Jatkuvasti heräsin aamuöisin sydän hakaten ja iltaisin nukkumaan mennessä en tahtonut saada pidettyä silmiäni kiinni, kun otsassa takoi stressi.

Kun vaikeimmat vuodet olivat ohi ja koin osaavani työni riittävän hyvin, työt lisääntyivät edelleen mutta enää tilanne ei stressannut. Tilalle alkoi tulla tunne, että minä se tässä puhkun raakaa työtä tiukoilla aikatauluilla -> leipääntyminen alkoi ja haikailu johonkin muuhun. Mutta sittemmin työmäärä on vähentynyt ja nyt koen taas tilanteen mukavana. Tosin kaihertaa vähän huoli töiden vähyydestä, kun esim. nyt alkuvuosi on ollut kohtalaisen rauhallinen.

Alalla on erittäin kova kilpailu työpaikoista ja yrittäjillä työtehtävistä. Satoja graafikoita on työttömänä eikä heille ole näköpiirissä helpotusta tilanteeseensa. Jos itseltäni työt loppuisivat, epäilen etten enää saisi mistään töitä. Osaavia työnhakijoitakin on liikenteessä paljon.

Rakastan kuitenkin työtäni hetkittäin todella paljon vaikka toisaalta 400-sivuisen kuvakirjan taittaminen on kuitenkin enimmäkseen aika uuvuttavaa samojen asioiden toistoa, raakaa työtä: valmista pitää tulla eikä virheitä saa tulla.

Vierailija
52/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit kertoa sen tärkeimmän

Minkä?

Vierailija
53/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvismaikka. Meidän kuvisope piirteli vain itse kaiken aikaa. Voiko helpompaa työtä enää olla.

Vierailija
54/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin meidän työpaikassa.

Olisi toki pintoja puhdistettavana jos siivooja viitsisi vain pyyhkiä, sinäkin vain tutkit roskiksia.

Olet vielä ylpeä siitä.

Jotkut ihmiset suhtautuvat siivoojiin töykeästi ja kohtelevat aivan kun ilmaa. ”Todistusaineiston” kerääminen on tälläisissä tapauksissa jopa suotavaa. Mieti tätä, kun seuraavaksi kohtaat virastosi käytävällä siivoojan. Sillä voi olla kosto takataskussa.

Vierailija
55/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa voi olla graafinen suunnittelija.

Hyvät graafiset suunnittelijat puolestaan ovat harvassa.

Kuka tahansa voi olla rakettitieteilijäkin, mutta kaikille ei makseta palkkaa siitä.

Vierailija
56/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istut päivät pitkät koneella lämpimässä toimistossa lattea siemaillen ja pukeudut hassusti. Mikä tuosta tekee raskasta?

Latten siemailu ja hassusti pukeutuminen ei liene raskasta, mutta tarkan työn teko kovassa paineessa on.

Vierailija
57/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstan mo.de

Vierailija
58/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti. Istut ja kuuntelet toisella korvalla asiakkaan höpinää.

Vierailija
59/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossupummi

Vierailija
60/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

somevaikuttaja

Mitä tekee somevaikuttaja? Mietin tässä alan vaihtoa. Olen hyvä haistamaan trendejä, osaan keksiä asioihin omaperäisiä ja tuoreita näkökulmia. Keksin myös nopeasti ideoita ja olen hyvä yhdistämään asioita.

Mihin voisin hakea töihin?

Kirvoitan ympärilleni myös hyvää energiaa ja luovuutta. Pystyn näkemään ihmisten vahvuuksia ja saan näitä vahvuuksia esiin.

Hm, kuvauksesi perusteella sopisit ennemminkin somepersoonan tehtäviin.

Kyseessä on luultavasti ihmistyyppi, jonka käteen laittaa vasaran, kyllä se alkaa sitten nakuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme