Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muita helppoja ammatteja on olemassa kuin graafinen suunnittelija ja liikunnanopettaja?

Vierailija
07.03.2019 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

somevaikuttaja

Mitä tekee somevaikuttaja? Mietin tässä alan vaihtoa. Olen hyvä haistamaan trendejä, osaan keksiä asioihin omaperäisiä ja tuoreita näkökulmia. Keksin myös nopeasti ideoita ja olen hyvä yhdistämään asioita.

Mihin voisin hakea töihin?

Kirvoitan ympärilleni myös hyvää energiaa ja luovuutta. Pystyn näkemään ihmisten vahvuuksia ja saan näitä vahvuuksia esiin.

Vierailija
22/78 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstamoderaattori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Graafinen suunnittelu on raskasta työtä, visuaalisten ideoiden keksimistä.

Olen hiukan opiskellut graafisia suunnittelua: tykkään kuitenkin olla enemmän tekemisissä ihmisten kanssa kuin koneiden.

Kun työstää koko päivän jotain ideaa, raksutus jatkuu illallakin. Työt tulee uniin.

Kannattaa joskus kokeilla jotain raskasta työtä ennen kuin sanoo graafista suunnittelua raskaaksi.

Toki on tavallaan raskasta että duunin raskaus on puhtaasti ittestä ja omista vaatimuksista kiinni (toki tilaajistakin), mutta on se kyllä aika kevyttä keppostelua kun vertaa duuneihin jotka ovat oikeasti fyysisesti ja psyykkisesti raskaita.

Tunnetko monta graafista suunnittelijaa? Minä tunnen viisi. Luovuudelle on pahinta olla puristuksissa aikataulujen ja asiakkaan vaatimuksien välissä. Graafisen suunnittelijan pitää kuitenkin olla luova. Tavallaan asiakas maksaa siitä, että annat pääkoppasi toisen käyttöön.

Töiden epäsäännöllisyys, joskus töitä voi olla ympäri vuorokauden ja sitten taas tulee stressiä siitä, että ei ole töitä.

Perfektionistina oli kokoajan ahdistus siitä, että tekeekö tarpeeksi hyvää jälkeä.

Vierailija
24/78 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen työhön leipääntyy, vaikka olisi aluksi tosi innostunut siitä. Ehkä mieluummin menisin leikkaamaan kalaa, kuin olisin graafinen suunnittelija. Henkisesti helpompaa.

En usko että voisin leipääntyä koskaan olemaan tyttöjen liikunnanopettaja.

Vierailija
25/78 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat niitä fyysisesti ja psyykkisesti raskaita töitä sitten?

Vierailija
26/78 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen työhön leipääntyy, vaikka olisi aluksi tosi innostunut siitä. Ehkä mieluummin menisin leikkaamaan kalaa, kuin olisin graafinen suunnittelija. Henkisesti helpompaa.

pervo

Vierailija
27/78 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsit sitten juuri liikunnanopettajan? Opettajana itsekin, kyllä liikunnanopettajan työtä pidän työläänä ja vastuullisena. Siellä voi loukata itseään pahemmin kuin lukuainetunneilla, ja jokaisen tunnin suunnittelu ja toteutus kamalaa säätämistä välineiden ja tilojen kanssa. Itse en kyllä jaksaisi.

Vierailija
28/78 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oman pääkopan toisen käyttöön antaminen koskee kyllä muitakin semiluovia ammatteja. Pitää osata tosi tarkkaan laittaa rajat asiakkaan vaatimuksille, muuten uupuu aika nopeasti.

Vierailija
29/78 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukut aloitukselle?

ap

Vierailija
30/78 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

somevaikuttaja

Ei ole minkään sortin ammatti.

Vierailija
31/78 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

somevaikuttaja

Mitä tekee somevaikuttaja? Mietin tässä alan vaihtoa. Olen hyvä haistamaan trendejä, osaan keksiä asioihin omaperäisiä ja tuoreita näkökulmia. Keksin myös nopeasti ideoita ja olen hyvä yhdistämään asioita.

Mihin voisin hakea töihin?

Kirvoitan ympärilleni myös hyvää energiaa ja luovuutta. Pystyn näkemään ihmisten vahvuuksia ja saan näitä vahvuuksia esiin.

Perustat omat somekanavat, joille keräät noin tarpeeksi suuren uniikkikävijämäärän . Brändäät itsesi ja olet uskottava ja pysyt brädissäsi. Luot itsellesi toiminimen tai yrityksen. Tai sitten liityt johonkin valmiiseen yhteisöön.Otat yhteyttä erilaisiin tahoihin ja koitat saada heidän kanssaan yhteistyökuvioita. Suosituimmat somevaikuttajat ovat myös uskollisia omille arvoilleen, eivät vaikkapa tee yhteistyötä jonkun tahon kanssa, joka toimii arvojensa vastaisesti.

Pidät yllä säännöllistä julkaisutahtia ja olet vuorovaikutuksessa seuraajiesi kanssa eri kanavoissa. Otat vastaan myös kriittistä palautetta. 

Hyvät valokuvat ovat yeensä tärkeitä, siksi on tärkeää, että hallitset kuvaamisen ja kuvankäsittelyn, tai palkkaat sitten itselleis esim. assistentin. Suurin osa somevaikuttajista julkaisee myöskin säännöllisesti esim. mainioita instastoreja.

Vierailija
32/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Itse paloin kaksi kertaa loppuun graafisena suunnittelijana ennenkuin vaihdoin alaa. Jos löysin töitä niin siitä ei haluttu maksaa palkkaa, eikä minulla lopulta ollut opiskelujen jälkeen enää varaa pitää osaamistani yllä. Ei kukaan hullu tuollaista orjatyönä tee. Mikään työ mitä olen kokeillut, edes ne fyysisesti raskaat, eivät ole olleet yhtä rankkoja kokemuksia. Viihdyn paljon paremmin siivoajana.

Vierailija
33/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinmyyjä

Vierailija
34/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdata joka päivä,työssä vastahankaisia teinejä, jotka keksivät aina syyn, miksei tarvitsisi liikkua ja heidän k..päävanhempiansa, jotka tietävät opettajaa paremmin mikä numero on lapselle sopiva. Jos numero ei miellytä vanhempia, uhkaillaan valituksella.

Olen sen verran seurannut koulumaailmaa, että juuri tyttöjen liikunnanopettajalla, jos tämä haluaa tehdä työnsä hyvin ja saada oppilaat liikkumaan monipuolisesti, on oppilaiden ja huoltajien kanssa eniten ongelmia. Toisaalta tyttöjen liikunnanopettajissa on eniten niitä, jotka saavat tytöt inhoamaan liikuntaa.

Vierailija
35/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunginvaltuutettu. Voit lakata välittämästä muista ihmisistä, jankuttaa jotain shittiä vuosikaudet, pääset heti lehteen jos joku sun mielestä on sulle niinku epäreilu. 

Vierailija
36/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistutkimuksen koordinaattori

Vierailija
37/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunginvaltuutettu. Voit lakata välittämästä muista ihmisistä, jankuttaa jotain shittiä vuosikaudet, pääset heti lehteen jos joku sun mielestä on sulle niinku epäreilu. 

Ei ole ammatti.

Vierailija
38/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sugar babe

Vierailija
39/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kuulostaa siltä, että unohdan media-alan ja jatkan kalan leikkaamista. Henkinen terveys on tärkeintä.

Vierailija
40/78 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja, tyhjentää roskis ja vetää vessa.

Näin meidän työpaikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan