Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin ydinkeskustassa asuvat ?! Missä teidän lapset leikkii ulkona?

Vierailija
06.03.2013 |

Olen aina ihmetellyt voiko ne ulkona leikkiä ollenkaan. Onko vaan sellasia sisäpihoja ? Meillä täällä valkeat hanget hiihdellä ja laskea mäkeä heti  pihassa. Kesällä puutarha ja luonto vieressä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

autojen alla, bussikaistoilla, baarien ulkopuolella, narkkarien seassa, betonihelvetissä.

tätähän sä kysyit.

Vierailija
22/28 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalon sisäpihalla on tosi rauhallista ja turvallista.Paljon leikkipuistoja. Usein lähdetään viikonloppuisin retkelle koko perhe esim. Suomenlinnaan, Seurasaareen.Luukkiin, Nuuksioon, Kallvikiin, Kaivariin jne jne. Meillä lapset 2v, 5v, 8v ja 10v. Kovin pienenä en ole laskenut lapsia yksin ulkoilemaan mutta väittäisinpä myöskin, että sen takia vietämme maalla asuvia lapsiperheitä enemmän aikaa YHDESSÄ koko perhe ulkoillen. Maalla on niin helppo lähettää lapset keskenään ulos ja puuhailla itse jotain muuta. Meistä perheen yhteinen tekeminen on todella arvokasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 jatkaa vielä, että meidän sisäpihalle pääsee avaimella portista tai kolmemetrisen aidan yli. Aika turvallista minusta, kun lapset siellä toisinaan ovat hetken kahdestaan.

Vierailija
24/28 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin juuri ennen ensimmäisen lapsen syntymää keskustaan (onneksi). Jos lapsi olisi ehtinyt syntyä, ei olisi ikinä uskallettu, vaan ajauduttu tähän "rivital-OKT-ainoa-oikea-lapsen-paikka-asua" -harhaan.

Nyt voi todeta, että sosiaalinen elämä on keskusta-asumisen ansiosta pysynyt koko ajan todella vilkkaana, mikä ainakin omalla kohdallani on taannut kaikenlaisten synnytyksen jälkeisten masennusten ym. poissaolon. Ihmisiä kyläilee melkein joka päivä, viidessä minuutissa pääsee ihmisten ilmoille kahvilaan tai puistoon. Ei ole vaaraa mökkihöperöityä.

Joka paikassa on toimintaa, ihania puistoja, merenrantaa ja rajattomat harrastusmahdollisuudet. Puhumattakaan Suomen parhaista kouluista tulevaisuudessa. Ja varhaisaikuisina hirveän iso osa halajaa opiskelemaan ja töihin tänne kuitenkin. Miksi ihmisille syötetään sitä pajunköyttä, että lasten kanssa pitäisi muuttaa pikkupaikkakunnalle ja lähiöihin? Olen täysin päinvastaista mieltä. Kaverit makaa masentuneena ympäryskunnissa, kun pakko oli saada pihasauna ja paljon neliöitä. Muuttakaa lasten kanssa kaupunkiin, jos sosiaalinen elämä on teille tärkeä!

Vierailija
25/28 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsena kaveri, joka asui Mikonkadulla siinä Rautatientorin ja Kaisaniemen puiston välissä – katson tuon kyllä olleen ydinkeskustaa. Pulkkamäki oven edessä ;-) (Itse asuin kaukana ydinkeskustasta, lähes ulkosaaristossa... Katajanokalla.)

Vierailija
26/28 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 13:51"]

Sepän puisto, Merikatu ja Kaivopuisto EI ole Helsingin ydinkeskustaa. Ko. alue on loppujen lopuksi muutama kortteli ja sillä alueella ei kovin montaa asuntoa ole. Just ja just laskisin kaupunginjohtajan edustuskämpän siihen alueeseen, siinä voi vielä asua. Kampinmalmissa, esim Kalevankadun alkupää, nyt on asuntojakin, mutta ne lapset varmaankin leikkii Vanhan kirkon puistossa? Nimim. neljännen polven paljasjalkainen stadilainen.

[/quote]

Mites Malminkatu?

Vierailija
27/28 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Minusta tämä ei ole aito kysymys, vaan tämän tarkoitus on kauhistella, kuinka kukaan voi asua Hgin keskustassa ja kuinka kamalaa lapsilla siellä on. Ja kertoa, kuinka paljon viisaammin itse on osannut asuinpaikkansa valita. Eli tyypillistä helsinkiläisten tökkimistä. 

Ja tähän vastaan, että kuka nyt missäkin viihtyy. Joku maalla, joku kaupungissa. Lapsilla on ulkoilun puolesta asiat täällä ihan hyvin, älä huoli. Kiva että viihdyt syrjemmässä, minä en ikinä viihtyisi

Vierailija
28/28 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen töölöläinen jatkaa: meillä luistellaan Väinämöisen kentällä tai Taiviksen puiston pikkujäällä. Muuten samat leikkipuistot. Kävellen tai pyörällä pääsee kivasti Seurasaareen, Töölönlahdelle tai Kaivariin. Talvella on kävelty jäälläkin.

mutta eihän tämä ydinkeskustaa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän