Suositelkaa työkenkiä! (hoitoala)
Aloitin terkkariopinnot vähän aikaa sitten ja pitäisi hankkia työkengät jo nyt kesätöitä ja harjoitteluita varten. Minkälaiset kengät ovat hyvät? Mitä merkkejä suosittelette? Ja kuinka paljon kengistä pitää (kannattaa) maksaa, että saa laadukkaat ja kestävät?
Kommentit (5)
Eccon sivuja selailinkin eilen, ja olivat aika kivannäköisiä! Tietääkö joku,onko enemmän kapea- vai leveälestisen jalkaan sopivia?
Merrelin ulkoilukengät omistan, ja ovat myös olleet hyvät. Crocseja en halua, kun en vaan usko että pidemmän päälle ovat tarpeeksi tukevat. Mutta jonkinlainen pesumahdollisuus olisi kyllä jees...
Tukeva kenkä ei läheskään aina ole jalalle hyvä, kenkäkauppiaat puhuvat nykyään ei-muotoiltujen pohjien ja tukemattomien kenkien puolesta, jotta jalka itse tekisi työtä ja jalan lihaksisto pysyisi hyvänä. Toki kenkä ei saa olla sellainenkaan, että siihen voisi kompastua.
Itselläni on aika leveä jalka ja Eccolta on löynyt ihan kelpo malleja, sellaisia, joissa on mahdollista säätää kaikkia remmejä. Ei Ecco mikään kaikkein levein kenkä kuitenkaan ole. Eccojani olen puhdistanut lähinnä kertakäyttöisillä pesuräteillä.
2
Itselläni Schollit ja olen ollut todella tyytyväinen! Kengät ovat erittäin hyvät jalassa; ei jalat väsy pitkässä vuorossakaan, vaikka minulla on taipumusta siihen, että jalkoja alkaa särkemään pitkän seisomisen jälkeen. Takaremmi on tukeva, mutta kengät pysyvät myös menossa mukana vaikkei remmi olisikaan kiinni (vaikka pitäisikin olla..). Materiaalin vuoksi todella helppo puhdistaa. Sanoisin, että hinta-laatu-suhde todella kohdillaan! Ja kehuja on kenkien ulkonäöstä tullut sekä potilailta että muilta hoitajilta ;)
Tässä vielä kengät:
http://www.brandos.fi/scholl/new-bonus-15144974-010-white/a58923
Itsellä Eccot käytössä ja olen tykännyt. Merreleitä kehuvat kans. Osa käyttää Crocseja ja kehuvat hyviksi, niiden ehdoton etu on se, että on helppo pitää puhtaana ja pestä.
Nää on makuasioita.