Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten huono kirjoitustaito on syy siihen, etten kiinnostu

Vierailija
07.03.2019 |

Täällä on ollut paljon keskusteluita, joissa miehet valittavat naisten ”nirsoutta”. Minulle on äärimmäisen suuri turn off se, kun mies tekee yhdyssanavirheitä tai lauseet kertovat muuten vain puutteellisesta kyvystä käyttää kieltä.

Huonosti kirjoittava ei tietenkään todennäköisesti itse edes tajua tekevänsä virheitä. Taas tänään heitin deittiprofiiliini tulleet viestit roskakoriin ja olin pöyristynyt näiden viestiä lähettäneiden miesten ”tasosta”. Siksi ajattelin julkisesti kertoa yhden syyn naisten vastaamattomuuteen.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. On tämä ongelma. Miehen tekstari lokakuun 9. päivä: "Tulen luoksesi 10.10", mutta ei tullutkaan, kello 10.10, vaan vasta seuraavana päivänä eli 10.10. Siihen loppui sekin romanssi!

Sanoisin, että 90 % suomalaisista ei osaa laittaa toista pistettä päivämääräykseen; koulutustaustata riippumatta.

Kellonaika ilmaistaan 10:10.

Ei todellakaan, jos kirjoitat suomea.

http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/51

"Kansainvälisen standardin mukainen kaksoispisteellinen kellonajan merkintä (9:15) on yleinen tietoliikenteessä, digitaalisissa kelloissa yms., ja näissä yhteyksissä kaksoispistettä voi käyttää. Sitä ei siis suositella käytettäväksi suomenkielisissä asiateksteissä, kuten sanomalehtitekstissä."

Mammailu on tietoliikennettä.

62/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut paljon keskusteluita, joissa miehet valittavat naisten ”nirsoutta”. Minulle on äärimmäisen suuri turn off se, kun mies tekee yhdyssanavirheitä tai lauseet kertovat muuten vain puutteellisesta kyvystä käyttää kieltä.

Huonosti kirjoittava ei tietenkään todennäköisesti itse edes tajua tekevänsä virheitä. Taas tänään heitin deittiprofiiliini tulleet viestit roskakoriin ja olin pöyristynyt näiden viestiä lähettäneiden miesten ”tasosta”. Siksi ajattelin julkisesti kertoa yhden syyn naisten vastaamattomuuteen.

Tavallaan samaistun :D

Jos neitokainen ei osaa lausetta aloittaa isolla kirjaimella ja käyttää pistettä niin kylläpä droppaa tunnelman. Muuten ei virheet juurikaan haittaa mutta jos noin perusasiat hukassa niin en oikein näe yhteistä tulevaisuutta.

Virheitähän tulee meillä kaikilla ja kunhan suunnilleen ymmärrettävää on niin hyvä :)  Sinänsä taito kirjoittaa ei kyllä kovin paljoa ihmisestä kerro ja ainahan voi huijata, käyttää oikolukua tai sitten jos kokee relevantiksi niin sivistyssanoja :)

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos neitokainen ei osaa lausetta aloittaa isolla kirjaimella ja käyttää pistettä niin kylläpä droppaa tunnelman. Muuten ei virheet juurikaan haittaa mutta jos noin perusasiat hukassa niin en oikein näe yhteistä tulevaisuutta.

Virheitähän tulee meillä kaikilla ja kunhan suunnilleen ymmärrettävää on niin hyvä :)  Sinänsä taito kirjoittaa ei kyllä kovin paljoa ihmisestä kerro ja ainahan voi huijata, käyttää oikolukua tai sitten jos kokee relevantiksi niin sivistyssanoja :)

No tämä. Kirjoitusvirheiden laatu kertoo kyllä, kuinka suuresta "ongelmasta" on kyse (muodostuuko asia ongelmaksi).

Vierailija
64/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Jopa monella yliopistotutkinnon suorittaneilla miehillä (usein tekniikan alalta) on harvinaisen heikko kirjoitustaito.

Ei sytytä, ei.

Juu ei. Huvittavinta tässä on se, että nämä samat miehet vaativat naiselta akateemista tutkintoa 😂

Vierailija
65/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hyväksy kumppanikseni ärrävikaista.

Vierailija
66/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on kaksi koulukuntaa. Kynämiehet ja panomiehet. Siitä vaan valitsemaan, kummasta lammesta ammentaa. Panomies ei tässä viittaa niinkään seksuaalisiin haluihin tai kykyihin kuin mielenmaisemaan. 

Ei. On kaksi koulukuntaa. Miehet, jotka tekevät asiat kunnolla, ja ovat valmiita näkemään vaivaa oppiakseen asioita, ja on miehiä, jotka ovat ylimielisiä, ja ajattelevat vain sen hetkisiä omia tarpeitaan. Se oppimishaluinen ja -kykyinen haluaa myös oppia, miten puolison keho toimii.

Vierailija
67/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en hyväksy kumppanikseni ärrävikaista.

Pelkele

Vierailija
68/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää miehet jotka ekana sanovat profiilissaan "en oikeen osaa itsestäni mitään kertoa..."  mulle tuo kuulostaa epävarmuudelta mikä ei oikeen sytytä. Itsestäni osaan hyvin perusasiat sanoa millainen olen ja mitä etsin, kiinnostukset jne. :)

Sitten kun kertoo rehellisesti ja avoimesti itsestään vuolain sanoin, haukutaankin itsekeskeiseksi rehentelijäksi ja aletaan välittömästi epäillä ainakin narsistiksi. Suomalaisen miehen on oltava itsevarma sillä lailla vaivihkaisesti, ettei se varsinaisesti näy ulospäin kuin hienoisina vihjeinä.

Miten kiinnostuksen kohteista kertominen voisi olla rehentelyä? Jos kerron, että pidän lukemisesta ja ulkoilusta, mitä narsistista siinä on? Toki pitää olla tasapaino siinä, kuinka paljon kertoo, ja kuinka paljon kysyy. Eikä tietenkään pidä kehua itseään. Mutta ei itsestään kertomisen tarvitse olla itsensä kehumista.

Vierailija
69/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M51 kirjoitti:

Ammattikoulun käyneet miehet kirjoittavat yleensä huonommin kuin lukion käyneet. Yhdys sana virheet ovat tyypillisiä.

Osa ammattikoulun käyneistä on jatkanut teknikoksi tai insinööriksi ja edenneet aika hyvään työhön ja ansioon. Kirjoittaminen voi olla edelleen hakusessa.

Olen työni puolesta lukenut ammattikoulupohjaisten yrittäjien tekstiä aika paljon. Kieli on monasti puutteellista, mutta ne kaverit osaavat monasti tehdä rahaa ja laskea, mikä kannattaa.  Yhdys sana virheille voisi ilkkua, mutta miksi, jos viesti ja ajatus menee perille.

Itse olen lukion ja korkeakoulun käynyt mies.

Hyvät naiset! Katsokaa yhdyssanavirheiden läpi. Sieltä saattaa löytyä helmi.

Mikä siitä miehestä tekee helmen? Raha?

Vierailija
70/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. On tämä ongelma. Miehen tekstari lokakuun 9. päivä: "Tulen luoksesi 10.10", mutta ei tullutkaan, kello 10.10, vaan vasta seuraavana päivänä eli 10.10. Siihen loppui sekin romanssi!

Sanoisin, että 90 % suomalaisista ei osaa laittaa toista pistettä päivämääräykseen; koulutustaustata riippumatta.

Kellonaika ilmaistaan 10:10.

Olisi minustakin kiva, jos ilmaistaisiin noin, mutta Suomessa on tapana käyttää pistettä: https://www.kielikello.fi/-/ajanilmaukset

Vierailija
71/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Jopa monella yliopistotutkinnon suorittaneilla miehillä (usein tekniikan alalta) on harvinaisen heikko kirjoitustaito.

Ei sytytä, ei.

Juu ei. Huvittavinta tässä on se, että nämä samat miehet vaativat naiselta akateemista tutkintoa 😂

Moni mieskirjailija jäisi siis rannalle.

Vierailija
72/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo tyyppi, joka ei osaa käyttää pistettä. :D

73/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää miehet jotka ekana sanovat profiilissaan "en oikeen osaa itsestäni mitään kertoa..."  mulle tuo kuulostaa epävarmuudelta mikä ei oikeen sytytä. Itsestäni osaan hyvin perusasiat sanoa millainen olen ja mitä etsin, kiinnostukset jne. :)

Sitten kun kertoo rehellisesti ja avoimesti itsestään vuolain sanoin, haukutaankin itsekeskeiseksi rehentelijäksi ja aletaan välittömästi epäillä ainakin narsistiksi. Suomalaisen miehen on oltava itsevarma sillä lailla vaivihkaisesti, ettei se varsinaisesti näy ulospäin kuin hienoisina vihjeinä.

Miten kiinnostuksen kohteista kertominen voisi olla rehentelyä? Jos kerron, että pidän lukemisesta ja ulkoilusta, mitä narsistista siinä on? Toki pitää olla tasapaino siinä, kuinka paljon kertoo, ja kuinka paljon kysyy. Eikä tietenkään pidä kehua itseään. Mutta ei itsestään kertomisen tarvitse olla itsensä kehumista.

Sehän ihan riippuu siitä millä tavalla haluaa itsensä tuoda julki. Minua naisten seuraprofiileissa aina naurattaa kun sattuu olemaan sellaisia missä lukee: "Kuvattomille en vastaa" :D Luonnollisesti heillä ei ole tekstiä tuon enempää ja oma kuvakin uupuu XD

Sinänsä tuo aloittaja on sikäli oikeassa ettei kyllä kantsi laittaa tekstiä: "en oikeen osaa itsestäni mitään kertoa..." Tyhjä profiilikin on parempi kuin osoittaa sanallisesti olevansa aloitekyvytön.

Vierailija
74/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille sopivaa näpertelyä tu pilkun viilaaminen.

Asiakokonaisuuksilla nyt ei niin väliä.

75/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo tyyppi, joka ei osaa käyttää pistettä. :D

:D  Siis minä mikkään kielinatsi oo! Jos lause loppuu vaikka ! tai ?, niin muistaakseni silloin piste jätetään laittamatta!  Tosta kun vetää nykyaikaan tahi kirjoitusasuun niin emojin käyttö mielestäni lauseen perässä korvaa pisteen :)

En tiedä asian todellista laitaa, mut tällä logiikalla mennään jatkossakin! Yritä kestää :D

Vierailija
76/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättäen naisten puolella tässä asiassa. Olen siis mies. Jos teksti on täynnä kirjoitusvirheitä ja lukeminen on täyttä kärsimystä, niin miten ihmeessä akateeminen nainen ei siitä ärsyyntyisi? Opetelkaa kirjoittamaan. 

Vierailija
77/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskatrolli kävelee onnensa ohi.

Vierailija
78/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sytytä, ei.

Olisi pitänyt kirjoittaa "monilla".

Vähän kuin ala-asteella kirjoitettua.

Vierailija
79/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että huonolla kirjoitustaidolla on moniin naisiin (vaikka ei tietenkään kaikkiin) luotaantyöntävä vaikutus. Pahinta eivät ole yksittäiset kirjoitusvirheet. Miehellä voi olla sana hallussa, vaikka kirjoittaisi jotkut sanat väärin.

Vierailija
80/81 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yllättäen naisten puolella tässä asiassa. Olen siis mies. Jos teksti on täynnä kirjoitusvirheitä ja lukeminen on täyttä kärsimystä, niin miten ihmeessä akateeminen nainen ei siitä ärsyyntyisi? Opetelkaa kirjoittamaan. 

...tai opetelkaa lähestymään sellaisia naisia, jotka eivät piittaa siitä osaako mies ilmaista itseään verbaalisesti. Siinä vaihtoehdot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi