Miesten huono kirjoitustaito on syy siihen, etten kiinnostu
Täällä on ollut paljon keskusteluita, joissa miehet valittavat naisten ”nirsoutta”. Minulle on äärimmäisen suuri turn off se, kun mies tekee yhdyssanavirheitä tai lauseet kertovat muuten vain puutteellisesta kyvystä käyttää kieltä.
Huonosti kirjoittava ei tietenkään todennäköisesti itse edes tajua tekevänsä virheitä. Taas tänään heitin deittiprofiiliini tulleet viestit roskakoriin ja olin pöyristynyt näiden viestiä lähettäneiden miesten ”tasosta”. Siksi ajattelin julkisesti kertoa yhden syyn naisten vastaamattomuuteen.
Kommentit (81)
Sama homma, vaikka kuinka koetan keskittyä muihin asioihin, ovat tietynlaiset kirjoitusvirheet niin suuri turn-off ettei niistä vain pääse yli. Muuten olen hyvinkin rento (lukuisat henkilöt sanoneet), mutta tässä kohtaa ilmeisesti nillittävä pikkusielu.
Hei menääx paneen?? Mä asustan Ikuris, vpoin hakee sut toyjotalla. T: kaxkytä senttiä taskussa;D ;D
Meitä on kaksi koulukuntaa. Kynämiehet ja panomiehet. Siitä vaan valitsemaan, kummasta lammesta ammentaa. Panomies ei tässä viittaa niinkään seksuaalisiin haluihin tai kykyihin kuin mielenmaisemaan.
No sattuipas samalla kellonlyömällä oikein elävä esimerkkikin ilmaantumaan verrokiksi. :D
T. 3
Ole sitten ilman, mitä täällä valitat. Vai luuletko olevasi suurikin palkinto?
Vierailija kirjoitti:
Sama homma, vaikka kuinka koetan keskittyä muihin asioihin, ovat tietynlaiset kirjoitusvirheet niin suuri turn-off ettei niistä vain pääse yli. Muuten olen hyvinkin rento (lukuisat henkilöt sanoneet), mutta tässä kohtaa ilmeisesti nillittävä pikkusielu.
Mulla sama eli olen tosi rento muuten enkä todellakaan mikään nuttura kireällä -tyyppi. Mulla on keneltä tahansa tutulta kysyttäessä loistava huumorintaju enkä ole pikkusieluinen nipottaja muuten.
Taito itsensä ilmaisemiseen kirjallisesti on minusta osoitus sellaisesta älykkyydestä, jota odotan kumppaniltani. Uskon myös, että utelias ihminen lukee paljon ja paljon lukemalla taas oppii väkisinkin kirjoittamaan oikein.
Vierailija kirjoitti:
No sattuipas samalla kellonlyömällä oikein elävä esimerkkikin ilmaantumaan verrokiksi. :D
T. 3
Nauroin samaa :D
T. Toinen 3
Paras oli kerran kun esittelytekstissä eräällä sankarilla luki "olen toimitus johtaja". Et sitten osaa edes titteliäsi kirjoittaa oikein?
Vierailija kirjoitti:
Meitä on kaksi koulukuntaa. Kynämiehet ja panomiehet. Siitä vaan valitsemaan, kummasta lammesta ammentaa. Panomies ei tässä viittaa niinkään seksuaalisiin haluihin tai kykyihin kuin mielenmaisemaan.
Täällä yksi nipottaja, jolla on aivan LOISTAVA kumppani myös seksin suhteen.. Yhtä ollaan pidetty nyt monta vuotta ja yhtä hyvin kirjoittavaa miestä saa hakea.
Kaikesta huolimatta (tai sen ansioista) mies on todellakin aina ollut naisten suosiossa ja kaikki naiset ovat olleet myös hyvin ”tasokkaita”. Ulkonäöltään ja saavutuksiltaan elämässä arvioituna.
Miksi tämä on ongelma?
Mies lähestyy yhdyssana virheineen. Kirjoitus siirtyy roska koriin.
Missä ongelma?
HemmoP kirjoitti:
Miksi tämä on ongelma?
Missä ongelma?
Sille miehelle voi olla ongelma kun vastakaikua ei tipu, vaikka kuinka olisi viestissään korostanut perhe keskeisyyttään ja keskustelu taitojaan. Tämä selvennykseksi.
Minä kyllä tajuan. Kirjoitan virheellisesti koko ajan. Minulta puuttuu usein kokonaisia sanoja ja jopa tavuja. Olen tullut siihen tulokseen, että minulla on lievä luki- ja keskittymishäiriö, joka on pahentunut iän myötä. Kännykällä kirjoittaminen on pahentanut ongelmaa huomattavasti. Tuottamani tekstin laatu ei kuitenkaan vaikuta verbaalisiin lahjoihini.
HemmoP kirjoitti:
Miksi tämä on ongelma?
Missä ongelma?
Ongelma tuntuu olevan suurempi miehillä, jotka eivät saa vastauksia aktiivisesta yrittämisestä huolimatta. Hehän jäävät ilman ”pillua” ja tästä on palstalla jatkuvasti itkua.
Ilman yhdyssanavirhemiestä jäävä nainen ei jää ilman muuta, kuin perinteistä kumppania. Nainen katsoa ottaa itselleen vakipanon ja jatkaa syvällisiä keskustelujaan ystäviensä kanssa.
En tiedä vastaanko nyt provoon mutta menköön.
Itsekään en oikeasti siedä jos mies vaikka kirjoittaa "suklaa levy" tai "perä kontti", tuollaisethan opeteltiin kirjoittamaan yhteen jo ala-asteella. En muista kirjoitusvirheistä niin välitä, mutta jos ei osaa edes yksinkertaisia yhdyssanoja niin hei hei.
Joo, hyi. Mua inhottaa empä ja niimpä -miehet.
Tosin, kuka edes haluaisi seurustella kielipoliisin kanssa? Ei edes toinen kielipoliisi, koska lopulta jompikumpi saa toisen kiinni ja siitä syntyvä raivoisa riita ja katkeruus ei lopu ikinä.
Odottele vaan jotain hikistä pilkunviilaajaa...
MiäsHenkilö kirjoitti:
Minä kyllä tajuan. Kirjoitan virheellisesti koko ajan. Minulta puuttuu usein kokonaisia sanoja ja jopa tavuja. Olen tullut siihen tulokseen, että minulla on lievä luki- ja keskittymishäiriö, joka on pahentunut iän myötä. Kännykällä kirjoittaminen on pahentanut ongelmaa huomattavasti. Tuottamani tekstin laatu ei kuitenkaan vaikuta verbaalisiin lahjoihini.
Sinun kohdallasi ei voida puhua siitä ongelmasta, jota aloitus käsitteli. Kirjoitat aivan riittävän hyvin ja ongelmasi tiedostaminen on sekin osoitus älykkyydestä. Ongelman tiedostaessaan tulee tarkistettua ne tärkeimmät kirjoituksensa.
T. Aloittaja, jolla on itselläänkin lievä lukihäiriö
Totta. Jopa monella yliopistotutkinnon suorittaneilla miehillä (usein tekniikan alalta) on harvinaisen heikko kirjoitustaito.
Ei sytytä, ei.