Vinkkejä miten häirikön saa kuriin
Nykyisen naisystäväni exä häiriköi päivittäin kymmenillä viesteillä. Tilanne on aika stressaava. Miksi jotkut eivät vain käsitä että liitto on ohi. Kyse kuitenkin yli 40vuotiaasta miehestä. Toki näillä vielä harkinta-aika menossa mutta ei tuollaisella käytöksellä naista takaisin saa. Päinvastoin.
Kommentit (18)
Kysytkö nyt ihan tosissasi? Ja ihan aikuisia olette?
Naikkosesi ei taida haluta eroon häiriköstä. Jos haluaisi, olisi jo laittanut puhelimeen eston tuolle numerolle ja hakenut lähestymiskieltoa.
Voi estää toisen numeron niin etteivät viestit/puhelut tule perille.
Voi ilmoittaa suoraan, että älä laita yhtään viestiä enää äläkä soita.
Jos ei usko, ilmoitus että kuvakaappaukset viesteistä lähtevät seuraavaksi poliisille.
Jos ei vieläkään usko, lähestymiskieltohakemus.
Sano akalles että vaihtaa numeroa. Niin minä tein kun ex vainosi. Ja kun ex tuli riehumaan sitten oven taakse niin soitin poliisin ja hommasin lähestymiskiellon. Keinoja on monia, ja jos OIKEASTI tahtoo että joku jättää rauhaan, niin sitten tekee juuri noin kuten minä tein.
Vierailija kirjoitti:
Naikkosesi ei taida haluta eroon häiriköstä. Jos haluaisi, olisi jo laittanut puhelimeen eston tuolle numerolle ja hakenut lähestymiskieltoa.
Ei taida haluta exästä eroon.
Kannattaa jättää koko eukko, ja jos vain harkinta-aika vasta menossa.
Täh? Nykyajan puhelimissa (ainakin iphonessa) on hlvetin helppo estää numero. Olen estänyt monta fuckboyta jotka eivät ole jättäneet rauhaan vaikka olen kieltänyt. En ymmärrä ihmisiä! Jos et oikeasti halua että joku ottaa yhteyttä, se on hlvetin helppo homma ratkaista.
Helppo sanoa että estä se. Tai onhan estäminen helppoa jos ei ole lapsia mutta jos on yhteisiä lapsia niin jossain yhteydessä on oltava. Valitettavasti.
Terveisin viimeksi eilen itkin exän häiriköinnin takia, erosta yli 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei lähestymiskielloilla ole mitään merkitystä tyypeille, jotka on sekaisin. Ei paperilappunen estä yhtään mitään.
Mutta onpahan ongelma viranomaisilla tiedossa ja jatko täten helpompaa jos ei tokene.
Kumpaa ex häiriköi, sinua vai tyttöystävääsi?
Vierailija kirjoitti:
Ei lähestymiskielloilla ole mitään merkitystä tyypeille, jotka on sekaisin. Ei paperilappunen estä yhtään mitään.
Kyllä se vaan on hyvä olla se lappu. Lähestymiskiellon rikkomisesta saa sakot ja voipi saada jopa ihan vankeusrangaistuksenkin. Ja tulee poliisikin nopeammin poistamaan häirikön ovelta, kun kertoo että on lähestymiskielto tyyppiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Helppo sanoa että estä se. Tai onhan estäminen helppoa jos ei ole lapsia mutta jos on yhteisiä lapsia niin jossain yhteydessä on oltava. Valitettavasti.
Terveisin viimeksi eilen itkin exän häiriköinnin takia, erosta yli 10 vuotta.
Kirjaat ne ylös ja ilmoitat poliisille ja lastenvalvojalle ahdistelusta/vainoamisesta. Vollottaminen on hölmöin keino.
Häirikölle haetaan lähestymiskielto. Omille henkilötiedoille turvakielto. Kaikesta ilmoitetaan poliisille, vaihdetaan asuinpaikka, nimi, puhelinnumero, kerrotaan suvulle että tilanne on tämä ja kellekään hölösuulle ei kerrota uutta osoitetta.
Poliiseja on jo pyytänyt apuun pariin kertaan. On myös käynyt pihalla pyörimässä. Lapsen takia ei voi pistää numeroa salaiseksi. Itse voisin käydä vähän "juttelemassa" mutta järki käskee pysyä kaukana. Luulen että se muuttuu pahemmaksi jos hoitaa lähestymiskiellon. Pakko kuitenkin tehdä jotain ennenkuin sattuu jotain.
Kaksi vaihtoehtoa:
A: Ex on häirikkö ja kannattaa harkita näiden edellä mainittujen keinojen käyttöön ottoa. Kokemusta on itselläkin tästä lajista.
B: Suhde ei olekaan niin ohi kuin sinulle annetaan ymmärtää. Olen nimittäin törmännyt tällaiseenkin veijariin, joka väitti että exä vainoaa. Exä ei ollut tiennyt suhteen olevan ohi ja samat tarinat oli olleet sitten toiseen suuntaan minusta...
Kunnioita harkinta-aikaa, ja jätä sinä nainen rauhaan!
Ensimmäinen askel, oltava kaksi puhelinta, toisen numeroa ei anneta mihinkään.
Sitten vastaaja pois käytöstä tästä jota käytetään kun halutaan olla tavoitettavissa.
Salainen numero vain perheen kesken - voi pitää koko ajan auki.
Toinen on: nollalinja, häirikkö möykkää yksinään ja lopulta väsyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan on hyvä olla se lappu. Lähestymiskiellon rikkomisesta saa sakot ja voipi saada jopa ihan vankeusrangaistuksenkin. Ja tulee poliisikin nopeammin poistamaan häirikön ovelta, kun kertoo että on lähestymiskielto tyyppiä vastaan.
Mitä luulet että tyyppi teke eheti kun pääsee pois sieltä vankilasta? Monta tapauta kuullut, että ollaan heti ensimmäisillä vapailla kirveen kanssa sen exän oven takana jälleen. Ei näille täysin sairaille tyypeille auta mikään muu kuin luoti.
Parempi tehdä jotain, kuin olla tekemättä mitään.
Ensin kielto henkilölle ja jos ei toimi niin poliisi.