Keskustan Tiilikainen ehdottaa Teslakuskeille jopa 5000 euron hankitatukea veronmaksajien pussista.
Siinähän olisi esim. multimiljonääri Sipilän mukava käydä päivittämässä Teslansa uudempaan malliin
Kommentit (53)
Oikea suunta. Porkkanalla mennään.
Vierailija kirjoitti:
Arvaan että nämäkin tuet maksaa työttömät, opiskelijat ja köyhät eläkeläiset. Miksi aina ollaan köyhiempien rahapussilla? Eikö rikkaille mikään riitä? Minä jos olisin rikas en todellakaan ilkeäisi maksattaa omia menoja ihan köyhillä.
kerrotko vielä sen mekanismin että miten muka maksavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Newsflash. Markkinoilla on jo mittava joukko muitakin varteenotettavia sähköautoja kuin tesla. Ja putkessa on tulossa käytännössä kaikilta varteenotettavilta automerkeiltä, sekä jopa uusilta yrittäjiltä.
Oli miten oli mutta en koe järkevänä, että myös ne joilla ei ole itsellään varaa autoon ovat tukemassa muiden auton hankintaa.
Sitä kautta tulee niitä "uusia" käytettyjä autojakin pienellä viipeellä. 1-5 vuoden kuluessa nämä autot ovat käytettyjen autojen markkinoilla.
Ei ole varaa 70k€ Teslaan, mutta jos saa 5k€ tukea niin yhtäkkiä onkin varaa?
Mitä jos ihmiset itse maksaisivat oman autonsa. Jos ei ole rahaa niin menkööt julkisilla.
MISSÄ on sanottu että tuki rajoittuisi vain TESLAAN, ja teslankin saa reilusti alle 70 000€.
Vierailija kirjoitti:
Hybridiautojakin pitää tukea.
pyh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Newsflash. Markkinoilla on jo mittava joukko muitakin varteenotettavia sähköautoja kuin tesla. Ja putkessa on tulossa käytännössä kaikilta varteenotettavilta automerkeiltä, sekä jopa uusilta yrittäjiltä.
Oli miten oli mutta en koe järkevänä, että myös ne joilla ei ole itsellään varaa autoon ovat tukemassa muiden auton hankintaa.
Sitä kautta tulee niitä "uusia" käytettyjä autojakin pienellä viipeellä. 1-5 vuoden kuluessa nämä autot ovat käytettyjen autojen markkinoilla.
Mitä jos ihmiset itse maksaisivat oman autonsa. Jos ei ole rahaa niin menkööt julkisilla.
MISSÄ on sanottu että tuki rajoittuisi vain TESLAAN, ja teslankin saa reilusti alle 70 000€.
no en sanoisi, että reilusti alle 70ke jos lähtöhinta on 60500e ja siihen päälle kaikki muut uuden auton ostoon sisälyvät kulut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaan että nämäkin tuet maksaa työttömät, opiskelijat ja köyhät eläkeläiset. Miksi aina ollaan köyhiempien rahapussilla? Eikö rikkaille mikään riitä? Minä jos olisin rikas en todellakaan ilkeäisi maksattaa omia menoja ihan köyhillä.
kerrotko vielä sen mekanismin että miten muka maksavat?
sen minäkin haluaisin tietää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tesla onkin kohta konkursissa kun hakivat 4,9% koron lainaa. Edellisten lainojen korko ollut 0%. Samaan aikaan firma vuotaa satoja miljoonia vuosittain eikä valmistus ja myyntikulut alita myyntihintaa. Viis kehityskulujen jaosta yksittäisiin autoihin.
Lähinnä ottaa päähän kun musk hyväksikäyttää nicolan nimen markkinoidakseen roskaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räjäytetään koko maapallo saman tien sitten
Tiesitkö, että sähköauton elinkaaren aikana syntyvät päästöt voivat olla suuremmat kuin esimerkiksi dieselauton vastaavat. Päästötaakka syntyy auton valmistuksesta ja sähkön tuotannosta. Miksi tällaista pitäisi tukea verovaroin?
Varmaan joo jos sillä sähköautolla ei ajeta ollenkaan. Noissa vertailuissa muutenkin tuppaa unohtumaan täysin että se dieselin valmistaminenkin tuottaa päästöjä ja kuluttaa myös sähköä. Esimerkiksi kiinalaisten Kemiin suunnitteleman biodieseltehtaan tuotteella EROI arvo on reilusti alle yhden eli sähköä kuluu kyseisellä biodieselillä ajokilometriä kohden enemmän kuin kuluisi jos ajeltaisiin sähköautolla.
Kunhan Li Andersson nousee valtaan pistetään porvarit kyykkyyn. Tehdään nykyisistä pienituloisista työttömistä johtavaa luokkaa! Siinä ei sitten mitään tukia porvareille anneta, autojen hinnat päinvastoin nostetaan, kaikkien pitäisi käyttää vain julkisia. Ei ole oikein että minä joudun maksamaan jonkun porvarin asumisesta maalla
pienistä tuistani, ja nyt minun selkänahasta halutaan vielä lisää. EI KÄY!
tämä.