Remontin tilaajat on kauheita!
Amppareista pisti silmään Raxa.fin juttu, jossa remonttimies avautuu asiakkaista.. Ihan aiheellisia pointteja, mutta ollanko me näin kauheita??
http://www.raxa.fi/node/3252/8486
Kyllähän sitä itekki tulee ärsyynnyttyä töissä asiakkaista, olen siis kosmetologi.. Asiakkaat on aina tietävinään kaiken mikä niitten iholle sopii!! Turha valittaa sitte jälkeenpäin, kun iho kesii pois :D
Kommentit (3)
Kohdelkaa niitä raksamiehiä ihmisinä. Sillä jo saavuttaa paljon, inhottavia asiakkaat, joiden mielestä rakentaja on joku ali-ihminen.
Totta kai - ihan kuten raksamiestenkin olisi hyvä kohdella työn tilaajia ihmisiä ja ymmärtää, että se, mikä heille on vaan joku "kohde", on niiden toisten oma, intiimi koti.
-2-
Hehe, aika karmeita kokemuksia näyttää olevan raksamiehillä.
Meillä - vaikka mitään huijaria ei olekaan osunut kohdalle - on toisaalta myös yhtä sun toista sanottavaa raksamiehille. Vaikka nämä:
- jos lupaatte tulla seuraavana päivänä kello 9, tulkaa silloin tai edes ilmoittakaa myöhästyksestä. Myös meidän työn teettäjien pitäisi päästä töihin ja myös meidän aikamme maksaa rahaa, ei pelkästään teidän.
- jos teillä on avain remontoitavaan asuntoon, jossa työn teettäjät asuvat remontin ajan, olisi ihan kiva, jos viitsisitte soittaa sitä ovikelloa ja odottaa vähän ennen kuin paukkaatte sisään. Meilläkin on tuo makuuhuone ulko-oven vieressä ja ihan oikeesti ois kiva, jos tietäisi, koska se "reiska" aamulla paukkaa ovesta sisään.
- kun hiotaan yms., olisi ihan kiva, jos panisitte edes normaalit suojapressut kohteen ja muun asunnon väliin. Ettei koko koti ole lattiahionnan jäljiltä millin betonipölyn peitossa, koska " ei tullut mieleen laittaa" ja "oho, taisi olla hiomakoneen imusuutin vähän rikki".
- olisi kiva, jos panisitte ulko-oven kiinni perässänne niin, ettei se ole koko päivää auki rappukäytävään. Meillä kun tuo asunto on vieläpä ihan siinä alakerrassa, hissinoven vieressä. Enkä kauheasti ilahdu siitä, että asuntomme on näytteille koko talon asukkaille sen ajan, kun itse olemme töissä.
- Jos olette luvanneet tarjouksen tai hinta-arvion jostain työstä, olisi mukavaa saada se silloin, kun te olette sen luvanneet, eikä vasta seitsemän sähköpostin/puhelinsoiton jälkeen.