Raskausmyrkytys--voiko vauva säilyä terveenä?
Todettiin raskausmyrkytys viikolla 32 ja vauvan kasvu hidastunut. Kauhea huoli ja suru. Miten nyt käy?
Kommentit (4)
Ihan terveitä vauvoja minulla on syntynyt, kuten sairaalassa samassa huoneessa olleillakin.
Pieniähän ne ovat olleet, mutta siihen ovat voineet vaikuttaa perintötekijätkin. Ainakin mummonsa, eli minun äitini muistettiin aikoinaan pienimpänä yksinään syntyneenä vauvana, kaksosia ja kolmosia lukuunottamatta. Hänen syntyesssään sota-aikana ei vielä raskausmyrkytyksen oireita nykyiseen tapaan seurattu eikä tietenkään ole tietoa, olisiko hänenkin äidillään ollut oireeton raskausmyrkytys vai oliko vauva muuten vaan niin pikkuinen.
Ihan terveitä vauvoja minulla on syntynyt, kuten sairaalassa samassa huoneessa olleillakin.
Pieniähän ne ovat olleet, mutta siihen ovat voineet vaikuttaa perintötekijätkin. Ainakin mummonsa, eli minun äitini muistettiin aikoinaan pienimpänä yksinään syntyneenä vauvana, kaksosia ja kolmosia lukuunottamatta. Hänen syntyesssään sota-aikana ei vielä raskausmyrkytyksen oireita nykyiseen tapaan seurattu eikä tietenkään ole tietoa, olisiko hänenkin äidillään ollut oireeton raskausmyrkytys vai oliko vauva muuten vaan niin pikkuinen.
Miksi tuo viesti tuli kahteen kertaan, vaikka ensimmäisellä yrityksellä varmenne oli aivan varmasti väärä?
No jospa uskot paremmin kun tuli toistettua.
Meillä syntyi jo rv31 raskausmyrkytyksen vuoksi.
Sektio vasta 3. päivä sen jälkeen kun itse tunsin oloni huonoksi...lääkärit vain naureskelivat että kyllä sä vielä jaksat.... Olisko ollut jotain 5-6vko sen jälkeen kun ekan kerran neuvolasta passittivat polille (proteiinit 1+).
Lopputulos terve tyttö, joka kotiutui rv 36 ikäisenä. Eli 5 viikkoa kasivoi keskolassa.