Jos on etävanhempi, niin miksi oikeastaan pitää tavata lapsia?
Siis lasten takia tietenkin, jos he haluavat, mutta itse kun en haluaisi. En saa siitä itselleni mitään, ja minusta lapset, varsinkin toinen ovat miehen huonokäytöksisiksi kasvattamia rasittavia tylsimyksiä. Jos itse ei saa tapaamisista kuin pahan mielen, niin kannattaako jättää tapaamiset väliin? Syy ei sinänsä ole lapsissa, mutta en keksi edes mitään tekemistä, joka itseä kiinnostaisi lasten kanssa. Tai siis niin vähän, että lapselle se ei riitä.
Kommentit (131)
Olen aika varma että ap haluaakin pilata lastensa elämän, joko tietoisesti tai tiedostamatta, koska on vihainen, katkera ja kaunainen ihminen joka nauttii muiden syyllistämisestä ja itsensä uhriuttamisesta. Lapset saa kätevästi sijaiskärsijöiksi...
Moni narsisti sabotoi lastensa elämää ja tunteita tahallaan koska haluaa että joku on hänestä riippuvainen ja on kiva kun voi pompotella ihmisiä mielensä mukaan. Toisaalta ei voi sietää sitä että joku on hänestä riippuvainen...Ap on selkeästi joko narsisti tai omaan vaikean epävakaan pers.häiriön
Mä ymmärrän Apta.
Kyllä sitä varmasti itsekkin haluaisi olla tapaamatta omia lapsia, jos on vieraantunut näistä ja joku muu on kasvattanut nä ja vieläpä "väärin".
En minäkään haluaisi tavata ihmistä, jonka kanssa pahoitan vain mieleni ja arvomme eivät kohtaa mistään suunnasta, joten miksi se olisi lastenkaan kohdalla poikkeus?
Itse odottaisin, että lapset vähän kasvavat ja tutustuisin heihin sitten paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Jännä aloitus siinä mielessä, että jos asetelma olisi toisin päin, siis lapsistaan kiinnostumaton isä, niin ei hänelle kukaan mitään terapiaa olisi ehdottelemassa, vaan todettaisiin vaan, että sellaisia luusereita ne miehet ovat.
Kyllähän sellaisia etä-isiä on paljon, joita ei lasten tapaaminen kiinnosta paskan vertaa, eikä se ole edes harvinaista.
Provohan tämä on, mutta ihan hauskasti käännetty sukupuoliroolit toisin päin.
Tämä epä ei maksa edes elatusmaksuja. Vie lasten lapsilisätkin.
Eipä yhtä huonoja etäisiä ole
Maksan kyllä, enkä saa lapsilisiä.
ApKuinka paljon maksat miehen tilille? Meneekö lapsilisät ja yh korotus mihen tilille suoraan?
Lapsilisä menee miehen tilille mutta siis kelan kanssa meille sattuikin koominen kommellus, kun mies älysi hakea yh-korotusta. Siis kela ymmärsi hänen hakeneen koko lapsilisää omiin nimiinsä, vaikka asia oli hoidettu tilinumeron muuttamisella, ja lähettivät minulle kirjeen, että lapsilisää aletaan maksaa 1.8..18 miehelle! Olin että wtf, soitin kelaan, selitin, että mies haki vain yh-korotusta. He kysyivät, että sopiiko mulle, että lapsilisä maksetaan miehelle? Sanoin, että totta kai. Sitten he selittivät, että jos lapsilisä maksetaan miehelle, se peritäön minulta takaisin, ja olin vain ihan että joo joo, koska sehän ei ollut meidän tilanne, minkä olin kelaan juuri selittänyt. Että haetaan pelkkä yh-korotus ja että ei oltu muunnettu saajaksi miestä, koska se vaikutti turhalle prosessille, vaan annettu kelaan vain miehen tilinumero. Sitten se kelan täti vielä sanoi, että no hän laittaa tänne, että sitä ei tarttis miehelle enää takautuvasti maksaa ja periä minulta, niin eikös seuraavana mies soita mulle ja sano, että hänen tililleen on tullut kaksi tonnia kelalta! Nyt sitten selvitellän sitä, keneltä kela perii sen takaisin. Sanoin heille, että perikää mieheltä, sinne te olette liikaa maksaneet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on henkisesti 5-vuotiaan tasolla "lällällää" asenteineen ja uhriutumisineen, ei ihme jos omat lapsetkin häntä inhoaa
Eivät inhoa. Toisin kuin tuon yhden isä häntä, joka ei ollut isälleen edes tärkeä. Koska oli niin mul atti tai muuten vajaa. Aikuiset rakastavat kivoja lapsia.
ApSinun lapsesi kasvavat ja he pääsevät irti sinusta
Aikuiset rakastaa lapsia. Sinä et rakasta ketään. Ja niin jäät yksin
Pääsevät irti minusta? Ei sen niin tartte mennä, kukaan kun ei omista toisia, paitsi sä, kun et häissäs muuten saa läheisiä.
ApNiin se menee. Epäviihdyttävät lapsesi pääsevät irti
Pääsevät irti? Kuvitteletko sä, että mä pidän heistä kiinni? Kuten sinä vammmainen vanhempi? En pidä. Ei lapsista pidetä kiinni, he ovat vapaita sieluja jo syntyessään, vain paska ja paha vanhempi juurikin itsekkäästi sitoo lapsiaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus lapset on parempi ns. hylätä jos ei heistä oikeasti välitä, kyllä lapsi aistii jos vanhempi vain teeskentelee välittämistä/rakkautta
Onko oikeasti lapset parempi hylätä? Mielenkiintoisen kylmiä vastauksia.
Ap
Lapsille ehkä jää huono kuva sinusta, jos heidät hylkäät, mutta ainakaan eivät muistele sinua kylmänä ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus vanhempi on vahimgoksi lapsilleen ja ap:n tapauksessa olen aika varma että sekä äidille että lapsille olisi parempi lopettaa tapaamiset kokonaan, uskon että lapset olisivat onnelisempia pelkästään isänsä kanssa ja ap:ta ei ole koskaan kiinnostanut äitiys
Kylmän ihmisen mielipide. Sisäisesti ja henkisesti vaurioituneen.
Ap
Ehkä kannattaisi välillä analysoida omia tunteita ja omaa käytöstä, entä kuin av vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän Apta.
Kyllä sitä varmasti itsekkin haluaisi olla tapaamatta omia lapsia, jos on vieraantunut näistä ja joku muu on kasvattanut nä ja vieläpä "väärin".
En minäkään haluaisi tavata ihmistä, jonka kanssa pahoitan vain mieleni ja arvomme eivät kohtaa mistään suunnasta, joten miksi se olisi lastenkaan kohdalla poikkeus?
Itse odottaisin, että lapset vähän kasvavat ja tutustuisin heihin sitten paremmin.
Kiitos. En koe olevani vieraantunut, mutta siinä tapaamisessa on haasteita ja niihin en tiedä parannusta tai ratkaisua. Uhkana on se, etten sitten nyt hetkeen tapaa lapsia. Lapsille se voi tuntua pahalta, mutta vaihtoehto on, että minun mieleni pahoitetaan ja minusta tulee silloin täysin raivostunut syyllisille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus lapset on parempi ns. hylätä jos ei heistä oikeasti välitä, kyllä lapsi aistii jos vanhempi vain teeskentelee välittämistä/rakkautta
Onko oikeasti lapset parempi hylätä? Mielenkiintoisen kylmiä vastauksia.
ApLapsille ehkä jää huono kuva sinusta, jos heidät hylkäät, mutta ainakaan eivät muistele sinua kylmänä ihmisenä.
?? Lämmin ihminen hylkäsi heidät? Siis mitä?
Ap
Kylmempää kuin lastensa hylkääminen on olla väkisin ja tahtomattaan heidän kanssa tekemisissä, koska lapsi vaistoaa jos vanhemmalle tapaamiset ovat vastentahtoisia ja kaikki osapuolet kärsivät
Eli ne ei kelassa ymmärrä, kun ne on niin tyhmiä, että jos sinne tulee hakemus yh-korotuksesta, että se tarkoittaa vain sitä, ei koko lapsilisää. Tehtiin se hakemus netissä, joita palveluja ei pitäisi ikinä käyttää, koska silloin menee aina jotain vikaan, jos olet itse ymmärtänyt väärin, eikä me tajuttu, että ne ei tajua, että mies hakee VAIN yh korotusta, koska lapsilisä oli mun nimissä!!! Ja siis eivättajua lähestyä perhettä sillä, että ette varmaankaan halua takaisinperintää ja maksua takautuvasti, vain pelkän yh-korotuksen.
Ap
Jos ap ei kykene olemaan äiti niin miksi edes yrittää leikkiä äitiä ja suostuu vastentahtoisiin tapaamisiin? En tajua, parempi se on lapsillekin etteivät joudu vastentahtoisen vanhemman kanssa tekemisiin
Vierailija kirjoitti:
Ensin ap sanoo aloitusviestissä että EI halua tavata lapsia ja myöhemmässä viestissä väittääkin että haluaisi tavata :D Aika jakomielitautista...Tietääköhän itsekään mitä haluaa ja mitä ei?
Diagnoosi : bipolaarinen mielentilahäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä aloitus siinä mielessä, että jos asetelma olisi toisin päin, siis lapsistaan kiinnostumaton isä, niin ei hänelle kukaan mitään terapiaa olisi ehdottelemassa, vaan todettaisiin vaan, että sellaisia luusereita ne miehet ovat.
Kyllähän sellaisia etä-isiä on paljon, joita ei lasten tapaaminen kiinnosta paskan vertaa, eikä se ole edes harvinaista.
ApKuinka paljon maksat miehen tilille? Meneekö lapsilisät ja yh korotus mihen tilille suoraan?
Lapsilisä menee miehen tilille mutta siis kelan kanssa meille sattuikin koominen kommellus, kun mies älysi hakea yh-korotusta. Siis kela ymmärsi hänen hakeneen koko lapsilisää omiin nimiinsä, vaikka asia oli hoidettu tilinumeron muuttamisella, ja lähettivät minulle kirjeen, että lapsilisää aletaan maksaa 1.8..18 miehelle! Olin että wtf, soitin kelaan, selitin, että mies haki vain yh-korotusta. He kysyivät, että sopiiko mulle, että lapsilisä maksetaan miehelle? Sanoin, että totta kai. Sitten he selittivät, että jos lapsilisä maksetaan miehelle, se peritäön minulta takaisin, ja olin vain ihan että joo joo, koska sehän ei ollut meidän tilanne, minkä olin kelaan juuri selittänyt. Että haetaan pelkkä yh-korotus ja että ei oltu muunnettu saajaksi miestä, koska se vaikutti turhalle prosessille, vaan annettu kelaan vain miehen tilinumero. Sitten se kelan täti vielä sanoi, että no hän laittaa tänne, että sitä ei tarttis miehelle enää takautuvasti maksaa ja periä minulta, niin eikös seuraavana mies soita mulle ja sano, että hänen tililleen on tullut kaksi tonnia kelalta! Nyt sitten selvitellän sitä, keneltä kela perii sen takaisin. Sanoin heille, että perikää mieheltä, sinne te olette liikaa maksaneet.
Ap
Sinulta se pitää periä
Mä olen eri mieltä tuosta lasten tapaamisesta, vaikkei se itselle olisikaan niin kivaa. Tosin jos tilanne on sellainen, että se on vain todella vastenmielistä, niin sen piilotteluun en itse oikein kykene, joten siksi tässä ihmettelenkin, että miten sen tilanteen voisi korjata, eli siis miten ihmeessä voisin tavata lapsia niin, ettei mies loukkaa minua ja että siinä olisi jotain järkeä. En vissiin mitenkään :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSinulta se pitää periä
Miehellehän he ovat liikaa maksaneet. Se piti olla pelkkä yh-korotus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä olen eri mieltä tuosta lasten tapaamisesta, vaikkei se itselle olisikaan niin kivaa. Tosin jos tilanne on sellainen, että se on vain todella vastenmielistä, niin sen piilotteluun en itse oikein kykene, joten siksi tässä ihmettelenkin, että miten sen tilanteen voisi korjata, eli siis miten ihmeessä voisin tavata lapsia niin, ettei mies loukkaa minua ja että siinä olisi jotain järkeä. En vissiin mitenkään :(
Ap
Tapaamissopimus ja otat lapset kotiisi
Mielenkiintoista että ap:lla ei tunnu olevan alkeellisintakaan käsitystä lapsi-vanhempi-suhteesta tai ihmisten välisestä vuorovaikutuksesta, aika paljon olen hänen ketjuja lukenut ja sen perusteella olen alkanut epäillä että saattaisi olla aserger tai jonkin muun sortin autisti?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksette järjestä tapaamisia niin, ettei mies ole paikalla?
Niin se menee. Epäviihdyttävät lapsesi pääsevät irti