Jos on etävanhempi, niin miksi oikeastaan pitää tavata lapsia?
Siis lasten takia tietenkin, jos he haluavat, mutta itse kun en haluaisi. En saa siitä itselleni mitään, ja minusta lapset, varsinkin toinen ovat miehen huonokäytöksisiksi kasvattamia rasittavia tylsimyksiä. Jos itse ei saa tapaamisista kuin pahan mielen, niin kannattaako jättää tapaamiset väliin? Syy ei sinänsä ole lapsissa, mutta en keksi edes mitään tekemistä, joka itseä kiinnostaisi lasten kanssa. Tai siis niin vähän, että lapselle se ei riitä.
Kommentit (131)
Mielestäni kylmempää lasta kohtaan on olla väkisin ja hammasta purren tekemisissä jos ei oikeasti yhtään kiinnosta kuin että suosiolla lopettaa tapaamiset ja jättää lapsen oikeasti rakastavan vanhemman huostaan
Ensin ap mietit että jättäisit lasten tapaamiset välistä, sitten kun joku täällä on samaa mieltä kanssasi niin haukut häntä kylmäksi :D Tajuatko ristiriidan ja epäloogisuuden tässä? Itsehän olet yhtä kylmä kun et pysty rakastamaan lapsiasi
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kylmempää lasta kohtaan on olla väkisin ja hammasta purren tekemisissä jos ei oikeasti yhtään kiinnosta kuin että suosiolla lopettaa tapaamiset ja jättää lapsen oikeasti rakastavan vanhemman huostaan
Niin että sinustakin vanhempi voi ajatella vain omaa napaansa ja olla tapaamatta lapsiaan, jos itseään ei huvita?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ensin ap mietit että jättäisit lasten tapaamiset välistä, sitten kun joku täällä on samaa mieltä kanssasi niin haukut häntä kylmäksi :D Tajuatko ristiriidan ja epäloogisuuden tässä? Itsehän olet yhtä kylmä kun et pysty rakastamaan lapsiasi
Niin, mutta se toinen kuvitteli olevansa joku lämmin ihminen ja osaavansa neuvoa minua.
Ap
Miksi ap täällä ikään kuin kyselet lupaa jättää lastesi tapaamiset? Sen kun jätät, et tarvitse siihen lupaa keneltäkään, vanhempaa ei voi pakottaa tapaamaan lasta jos vanhempi ei halua, elarit tosin täytyy maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei kai sinun sitä täältä tarvitse kysellä. Ilmoitat miehelle että ei laita kakaroita sulle, kun et halua olla tekemisissä. Et varmaan ole ensimmäinen laatuasi. Helppoa, eikö?!
Ei hän niitä mulle "laita". Itse olen hakenut.
ApYleensä lapset käy myös etän luona. Yöpyy ja asuu. Sinullahan ei ole tapaamisoikeutta lainkaan
Meillä ei ole mitään sopimuksia lasten asuinpaikoista eikä tapaamisosta, eikä huolloista.
ApSepä juuri. Et tapaa, et huolla, et elätä
Viet lapsiltasi leivän suusta
Juu mutta siitä ei ole sovittu. Ja siis annan elatustukea, enkä saa lapsilisiä.
Ap
Lapsilisät viet. Elatusmaksuja et maksa.
Se ei lapsia lämmitä että maksat omaa taloasi jossa he eivät asu
Ensin ap kysyy neuvoa ja sitten suuttuu kun häntä neuvotaan :D Miksi sinulle ap pitäisi edes vastata kun suutut aina, sanoi mitä tahansa? Ja alat haastaa riitaa ja jankata
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän sinua enemmän vahingollisen vanhemman "kannattavuudesta" olla lapsensa kanssa. Ja sitä vahingollisuuttahan ei todellakaan mittaa vanhemman vastentahtoisuus/halukkuus olla lapsensa kanssa. Ainakaan oma äitini ei aina ollut kanssani hammasta purren ja pahoitti silti mieleni niin pahasti, että se kohtelu säteilee omiin lapsiini saakka.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei kai sinun sitä täältä tarvitse kysellä. Ilmoitat miehelle että ei laita kakaroita sulle, kun et halua olla tekemisissä. Et varmaan ole ensimmäinen laatuasi. Helppoa, eikö?!
ApYleensä lapset käy myös etän luona. Yöpyy ja asuu. Sinullahan ei ole tapaamisoikeutta lainkaan
Meillä ei ole mitään sopimuksia lasten asuinpaikoista eikä tapaamisosta, eikä huolloista.
ApLapsilisät viet. Elatusmaksuja et maksa.
Maksan kyllä. Miten oma asumiseni tähän liittyy?
Ap
Tunnekylmä vanhempi saattaa olla yhtä vahingollinen lapselle kuin väkivaltainen alkoholisti...Ja vuosia kivikissan juttuja lukeneena olen tullut siihen johtopäätökseen että parempi olisi kaikille osapuolille jos hän todella lopettaisi tapaamiset lastensa kanssa
Vierailija kirjoitti:
Ensin ap kysyy neuvoa ja sitten suuttuu kun häntä neuvotaan :D Miksi sinulle ap pitäisi edes vastata kun suutut aina, sanoi mitä tahansa? Ja alat haastaa riitaa ja jankata
Kaipasin vain keskustelua aiheesta. Ap
En oikein ymmärrä ongelmaa. Haluatko siis olla lasten elämässä vai et? Jos et, niin sitten ilmoitat, että et enää kykene siihen. Jos haluat, niin sun pitää tehdä aikuisena se työ, että viihdyt lastesi kanssa. Se ei vaadi oikeasti ihmeellisiä. Ostat kotiisi vähän askartelutarvikkeita, netistä voi katsoa musiikkivideoita ja tanssia, pihalle voi lähteä kävelemään vaikka lintuja bongaamaan tähän aikaan vuodesta. Jos koet, että isä ei hoida kasvatusta kunnolla, niin ota sinä se käytöstapojen opettajan rooli. Lapset aistii sun vastenmielisyyden, joten heki käyttäytyy vastenmielisesti. Sun pitää alottaa omasta asenteestasi, ennenkuin voit muokata muiden. Mut ei se ratkea kerran viikossa syötävällä hamppariaterialla.
Vierailija kirjoitti:
Tunnekylmä vanhempi saattaa olla yhtä vahingollinen lapselle kuin väkivaltainen alkoholisti...Ja vuosia kivikissan juttuja lukeneena olen tullut siihen johtopäätökseen että parempi olisi kaikille osapuolille jos hän todella lopettaisi tapaamiset lastensa kanssa
Mä tiedän paljon enemmän vanhemman vahingollisuudesta lapsille kuin sä, niin että turha neuvoa minua siinä aspektissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä ongelmaa. Haluatko siis olla lasten elämässä vai et? Jos et, niin sitten ilmoitat, että et enää kykene siihen. Jos haluat, niin sun pitää tehdä aikuisena se työ, että viihdyt lastesi kanssa. Se ei vaadi oikeasti ihmeellisiä. Ostat kotiisi vähän askartelutarvikkeita, netistä voi katsoa musiikkivideoita ja tanssia, pihalle voi lähteä kävelemään vaikka lintuja bongaamaan tähän aikaan vuodesta. Jos koet, että isä ei hoida kasvatusta kunnolla, niin ota sinä se käytöstapojen opettajan rooli. Lapset aistii sun vastenmielisyyden, joten heki käyttäytyy vastenmielisesti. Sun pitää alottaa omasta asenteestasi, ennenkuin voit muokata muiden. Mut ei se ratkea kerran viikossa syötävällä hamppariaterialla.
Hyi, en varmana osta. Kuka juntti haluaa sitä sotkua kotiinsa?
Ap
Älkää vastailko kivikissalle, ihan sama mitä hänelle sanoo niin aina uhriutuu ja hermostuu ja alkaa se "minun äiti sitä ja tätä" jankkaus. Jos neuvotte, suuttuu. Jos olette välinpitämättömiä, suuttuu! Tyypillinen narsisti joka samalla janoaa muiden hyväksyntää ratkaisuilleen ja samalla ei voi sietää jos joku häntä erehtyy neuvomaan...
Oma isäni oli juurikin noilla linjoilla eikä sitten hirveästi tavattukaan. Vuosia myöhemmin sitten mieli muuttui ja kovasti olisi halunnut olla yhteydessä varsinkin loppuvaiheeseensa kun sairastui syöpään. En omalta puolelta nähnyt mitään syytä mennä vieraan ihmisen kuolinvuoteelle seisoskelemaan.
Kivikissa kaipaa keskustelua aiheesta ja sitten suuttuu kun aiheesta keskustellaan :D Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa
Kylmä jätkä kirjoitti:
Oma isäni oli juurikin noilla linjoilla eikä sitten hirveästi tavattukaan. Vuosia myöhemmin sitten mieli muuttui ja kovasti olisi halunnut olla yhteydessä varsinkin loppuvaiheeseensa kun sairastui syöpään. En omalta puolelta nähnyt mitään syytä mennä vieraan ihmisen kuolinvuoteelle seisoskelemaan.
Olitko vähän loukkaantunut, kun et ollutkaan isällesi tärkeä? :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLapsilisät viet. Elatusmaksuja et maksa.
Maksan kyllä. Miten oma asumiseni tähän liittyy?
Ap
Sinun asumisesta ei mainittu mitään. Olet vaan kirjoitellut tänne liikaa. Sitten alat niitä myöhemmin korjailla. Alat valehdella.
Meneekö lapsilisät suoraan miehen tilille? Mies saa varmaan yksnhuoltajakorotuksen. Se on 50e per lapsi kuukaudessa? Maksatko vähintään 300 (olet pienituloinen) suoraan miehen tilille?
Vain rahalla voi ostaa lapsille leipää
Oletko tehnyt elatussopimuksen? Sen kautta mies voi saada puuttuvat tuet kelalta.
Sinun lapsesi elävät alle köyhyysrajan. Suomessa ei yhtä köyhiä lapsia ole. Joka kuukausi viet perheeltä 600.
Sama kaikille äideille, jotka asuvat lastensa kanssa ja pahoittavat lastensa mielet päivittäin huutamalla heille.
Ap