Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusavuista tietävät.

Vierailija
04.03.2013 |

Elikkä meillä vko-vko systeemi. Minä, äiti lähdin 8 vuotta sitten yhteisestä kodista mm.miehen suhteen takia. Mies ei suostu siirtämään lasten kirjoja. Syy:MInä lähdin.

Minulla on elatuksesta 0-sopimus.

Kävin tänään lakinaiseni luona. Ex-miehellä 12 000e paremmat tulot vuodessa kuin minulla. Nyt siis tulenee käymään niin, että exäni joutuu maksamaan minulle.

Laskin äsken laskurilla, hänen elatuskykynsä n.2000e ja minulla - jotain. Hän siis saa lapsilisät ja Kelan maksamat elatustuet.

Osaako joku sanoa, miten tuosta sitten lasketaan hänelle määräytyvä elatustuki minulle?

Olen ehdottanut reilua peliä, että lasten kirjat minulle, jolloin saisin asumistukea, mutta hän ei suostu. Haukkuu minua ahneeksi.

Lapset siis ovat aivan yhtä paljon luonamme. Olen ollut liian kiltti, koska ennen en ole tätä asiaa ajanut eteenpäin..

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten harrastukset ei muuten automaattisesti kuulu maksettavaksi kummallekin! Vain sellaiset harrastukset, joista molemmat vanhemmat ovat yhtä mieltä, tulee yhdessä kustantaa. Samoin monen muunkin asian kanssa. enpä usko, että esim laskettelu tuskin tulee yhteiskustannettavaksi tai jääkiekko, koska kyseessä ns kalliit harrastukset eli se, joka haluaa lapsen harrastavan maksaa ko harrastuksen.

Jos haluat tehdä välit riitaisiksi rahan takia, omapa on asiasi mutta oletkohan miettinyt yhtään nokkaasi pidemmälle? Ja se, että joudut sairauslomalle ei ole miehesi ongelma eikä sitä edes huomioida mitenkään, koska tilanne ei jatkuva vaan kyseessä poikkeustilanne.

Vierailija
42/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olisin tyytyväinen, jos mies ostaisi vaatteet lapsille. Eipä osta.

Lakinaiseni sanoi, että ne harrastukset, joita harrastettu eron aikana kuuluvat lapsilisillä kustannettaviksi. Mutta eipä anna mies niitäkään harrastaa..

Kysyinpä häneltä, mitä tahansa aina vastaus on ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minä olen se sovitteleva osapuoli. Oltiin kesällä sovittelussa, minun pyynnöstä. Siellä mies lupaili, että soitetaan lasten kuulumisia aina viikkojen jälkeen ym. Pyh ja pah.

Vierailija
44/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 19:05"]

Sain äsken kirjallisena haasteena lähteneet tiedot.

Mun elatuskyky on -880e ja exällä +1910e. Nämä siis laskettu julkisten verotietojen mukaan.

[/quote]

Elatuskyvyssä huomioidaan paljon muutakin kuin vain tulot! Mistäs nämä menot on miehelle saatu? Häneltä itseltä?

Vierailija
45/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiset verotiedot. Huomioitu molempien asumismenot jo tuossa.

Vierailija
46/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lakimies ole osannut nuo laskea.

Vierailija
47/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä oikeasti tuo reilua äitiä kohtaan? :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi