Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa työpukeutumisessa, please

Vierailija
01.04.2013 |

Tähän saakka olen ollut aina tehtävissä jossa työtakki päällä, eli lähes sama mitä sen alla. Nyt olen aloittamassa uudessa tehtävässä virastossa,jossa käy myös korkea-arvoisia vieraita. Tähän asti siis en ole joutunut aamuisin miettimään mitä päälle, mutta nyt vissiin täytyy. Jelpatkaa alkuun mitä vaatteita hommaan, rahaakaan ei ole liiemmälti, mutta haluaisin aloittaatyönisiisteissä vaatteissa. Kiitos jos joku jeesaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät varmaan suurinpiirtein, miten toimistoon pukeudutaan? Mikä sua eniten mietityttää tai missä tarvitsisit apua?

Vierailija
2/13 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole koskaan ollut virastotyössä. Lähinnä se voinko mennä tyyliin siisteissä farkuissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko hillitty, vakuuttava, yhteen sopiva ja naisellinen puvusto lienevät tavoitteitasi? Onko sinulla "omia" värejä?

Oletko tutustunut Voglian mallistoihin? Minä pidän sen asuista työssä. Sattuvat istumaan muodokkaalle vartalolleni. Onko sinulla lempimerkkejä tai lempikauppoja?

Vierailija
4/13 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi mennä siisteissä tummissa farkuissa. Kannattaa myös ostaa jotkut siistit kengät, jos sulla ei sellaisia ennestään ole. Ja yläosia, kauluspaitoja, neuleita tms. Mitenkään ylihienosti ei virastossa pukeuduta.

Vierailija
5/13 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, että käykö sulla heti alusta asti asiakkaita. Ja oletan, että et ole esimiesasemassa. Jos ei käy asiakkaita, niin mahdollisimman tummat farkut käyvät useimmissa virastoissa. Yläosaksi kauluspaita ja perusmallin neuletakki. Nämä vaatekappaleet saa ainakin halpisketjuistakin ostettua, ja sitten voi ostaa siistimpää ja laadukkaampaa, kunhan palkka alkaa juosta.

Vierailija
6/13 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos ne korkea-arvoiiset vietaat on sellä tapaamisessa sun kanssasi, niin kyllä mä niinä päivinä laittaisin jotain farkkuja parempaa. Suorat housut  tai hameen ja jakun. Näin mä teen silloin kun on tärkeämpiä vieraita, vaikka nomaalisti meillä voikin olla farkuissa ja neuleessa. Mut tämä toki riippuu myös omasta asemastasi työpaikalla. Assareita ja toimistosihteereita ja "suunniteelijoita" pukupivät ei meilläkään koske.

Vierailija
7/13 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Ei ole mitään omaa väríä, tyyli rento, lähinnä farkut ja trikoopaita/neule, värikkäitä puukoruja ym. tai sellaisia vaatteita joita ei tarvitse silittää. Ai niin ja kengätkin pitää hankkia. No mulla on vielä 2 viikkoa aikaa haalia uusi työvaatetyyli. Kaikki vinkit kiitollisena vastaan. ap

Vierailija
8/13 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin esimies neuvoi (2003) ettei farkuissa töhin ole tulemista(farkut on duunareitten housut...) ja olen jättänyt farkut kotiin. Nyt meille on viime vuosina palkattu lisää väkeä(olen itse siis lasten kanssa kotona)ja olen huomannut että uusilla työntekijöillä kylläkin on farkut ja joku siisti bleisesri/jakku, joten olenn miettinyt että onko tuo farkku juttu vähän aikansa elänyt?(korjatkaa jos olen väärässä)

Itse olen siis suosinut kauluspaita+hame/suorat housut/mekko+bleiseri/kauluspaita, + korkkarit

Vierailija
9/13 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon tosiaan että farkkutyyli käy, en osaa olla hameessa/suorissa housuissa oikein luontevasti, ei tunnu omalta. Työnkuvani on vielä vähon epäselvä. Toimin ainakin erilaisissa kokouksissa asiantuntijaesittelijänä.ap

Vierailija
10/13 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viikoittain työni kautta tekemisissä virastoihmisten kanssa ja ihan tavallisia vaatteita heillä on, farkkuja näkee monilla.

Vierailija
11/13 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 20:01"]

Toivon tosiaan että farkkutyyli käy, en osaa olla hameessa/suorissa housuissa oikein luontevasti, ei tunnu omalta. Työnkuvani on vielä vähon epäselvä. Toimin ainakin erilaisissa kokouksissa asiantuntijaesittelijänä.ap

[/quote]

Siinä vaiheessa kun astelet muiden eteen esittelemään, pitää päälle yleensä vetää jotain farkkuja siistimpää, vaikkapa juuri ne suorat housut ja jakku. Niitäkin on erilaisia, löydät varmasti sellaiset, jotka tuntuvat hyvältä päällä :) 

Yleisenä vinkkinä, parempi olla aluksi vähän virallisemmin pukeutunut, ja sitten vähän katsot mitä muut naiset työpaikalla pukevat päälleen, ja rukkaat sen mukaan pukeutumista. Oma tyyli saa näkyä töissä, mutta kohtuuden rajoissa.

Vierailija
12/13 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Eli hommaan siistit tummat farkut, kauluspaidan ja neuletakin, siistit kengät.

Vierailija
13/13 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin toimialasta ja firmasta kiinni. Mä olen IT-alalla projektipäällikkönä ja meillä kyllä käy farkkutyyli ihan hyvin suurimpaan osaan asiakastapaamisistakin. Tiettyjä suurasiakkaita varten pukeudun kyllä palaveria varten jakkupukuun, mutta useimmissa tapauksissa ihan suorat, tummat farkut, kauluspaita tai twinsetti riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi