Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusavuista tietävät.

Vierailija
04.03.2013 |

Elikkä meillä vko-vko systeemi. Minä, äiti lähdin 8 vuotta sitten yhteisestä kodista mm.miehen suhteen takia. Mies ei suostu siirtämään lasten kirjoja. Syy:MInä lähdin.

Minulla on elatuksesta 0-sopimus.

Kävin tänään lakinaiseni luona. Ex-miehellä 12 000e paremmat tulot vuodessa kuin minulla. Nyt siis tulenee käymään niin, että exäni joutuu maksamaan minulle.

Laskin äsken laskurilla, hänen elatuskykynsä n.2000e ja minulla - jotain. Hän siis saa lapsilisät ja Kelan maksamat elatustuet.

Osaako joku sanoa, miten tuosta sitten lasketaan hänelle määräytyvä elatustuki minulle?

Olen ehdottanut reilua peliä, että lasten kirjat minulle, jolloin saisin asumistukea, mutta hän ei suostu. Haukkuu minua ahneeksi.

Lapset siis ovat aivan yhtä paljon luonamme. Olen ollut liian kiltti, koska ennen en ole tätä asiaa ajanut eteenpäin..

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tulet saamaan mitään, mies tienaa 1000 egee enemmän kuukaudessa, miksi se sulle maksaisi mitään?

Vierailija
2/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa lapsilistät yh-korotuksineen, ei mitään muuta kelalta, jos teillä kerran on 0-sopimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi teistä ostaa lapsille vaatteita ja harrastusvälineitä tms. ?  Haen takaa sitä, että mistä se miehen pitäisi sitä elatusta maksaa, kun puoliksi hoidatte..

Vierailija
4/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan vaatteita ja maksan osan harrastuksista..

Vierailija
5/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis saa yh-korotuksella lapsilisät kolmesta. SEkä elatusavun/tuen Kelalta. 142e/lapsi

Vierailija
6/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluat osan lapsilisistä, ok.

Vierailija
7/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakinaiseni oli sitä mieltä, että eivät ole tasaiset olot ja koska lapset 50-50, pienempi osaisen "tulee" saada jotain.

Vierailija
8/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis perustelepa, miksi lasten kirjat pitäisi siirtää sinulle? Siis sen takiako, että saisit yhteiskunnalta itsellesi rahaa? Jos tämä on syy, miehesi on oikeassa, olet ahne.

Elatusapu maksetaan lapsen kuluista, ei siis sinun. Kuinka jaatte lasten menot? Kuka maksaa hoitomaksut, puhelimet, vaatteet, vakuutukset jne? Näitä kuluja varten ovat lapsilisät ja elatusmaksut.

Vierailija
9/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että exäni hankkii tavarat, kuten hänen kuuluisi. Minä ostanut mm.lumilaudat, maksanut tytön harrastuksen, vanhempani maksavat poikani jääkiekon. Ex ei hanki mitään, eikä maksa harrastuksista juurikaan.

Vierailija
10/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käyttäytyy kuin yksinhuoltaja. Eli, jos hän ei halua lapseni harrastavan tanssia, hän ei sitä maksa, minä maksan, jos haluan, että tyttö tanssii.

Vaatteet ostan minä 90%.

Vierailija
11/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei hanki niitä tavaroita. Sanooko se pojalle, että et harrasta enää jääkiekkoa, jos sinä et maksaisi?

Vierailija
12/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ihmettele, kun hänestä erosit. Itsehän se mies ahne on, kun laittaa sinut maksamaan "kaiken".

Vierailija
13/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoo pojalleni, että ei sitä nyt tartte harrastaa ja jättää harkkoihin viennin ym.hankinnat/maksut minun kontolleni (isäni maksaa ko.harrastuksen). Exääni ei kiinnosta. Syytä en tiedä. Kuulemma ei tartte harrastaa.

Vierailija
14/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin hänestä, koska hänellä oli 4 vuotta kestävä suhde kollegansa kanssa.

Päivääkään en ole katunut, mutta 8 vuoden jälkeen toivoisin jo ns.normaalia kanssakäymistä.

Niin ja en ole katkera, toivoisin vaan, että asiat menisivät reilummin.

Vierailija
15/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sellaista sääntöä että lasten pitäisi olla vähemmän tienaavalla ja enemmän tienaavan pitäisi maksaa elareita. Sinähän olet nyt siinä tilanteessa kuin miehet yleensä on. Eli hoidatte puoliksi ja sinä maksat.

Olet tainnut ymmärtää sossun jutut väärin tai sossu luuli että lapste ovat sinulla. Tai sitten sossu yrittää kusettaa teitä.

En ymmärrä miksi tuota järjesteluä pitäisi nyt muuttaa, jos se kerran on tähnkin asti toiminut. Kaupunki tietysti säästäisi vähän kun maksajaksi määrättäisiin maksukykyisemipi.

Vierailija
16/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla tiedoilla palstamammat voi määritellä mitään summia puoleen eikä toiseen, asia pitää hoitaa ihan normaaliin tapaan, siellä se sitten selviää. Voi olla, että mies joutuu sulle jotain maksamaankin, ei voi tietää ellet yritä.

Tuntuu jotenkin oudolta, että jos mä saisin kelalta elatustukea, se johtuisi siitä, että eksällä ei ole varaa sitä maksaa, eli tässä tapauksessa sulla ei ole varaa maksaa lapsistasi elareita eksällesi. Oudolta kuulostaa se, että hän saa sen rahan kelalta ja nyt sun mielestä sen rahan pitäiskin tulla oikeastaan sulle...

Vierailija
17/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tilanne ei vain ole reilu.

Hiihtolomaa  varten ostin lapsille sukset ja laudat. Vanhempani olivat heidän kanssaa viikon laskettelemassa. Minä siis maksoin tarvikkeet, vanhempani muut.

Exäni ei tee mitään lastemme kanssa. Minä käyn säännöllisesti uimassa jaa teen matkoja.

Ihmettelen, miksi hän ei oikeasti toimi lakien mukaan. Hänellä hankintavelvollisuus.

Hän saa lapsia varten n.1000e/kk ja käyttää heihin nolla.

3xlapsilisät yh-korotuksella

3x 142e Kelalta

Vierailija
18/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä. Jos mies on lähivanempi ja saa lapsilisät, niin silloin toinen on etävanhempi ja jos joku jotain maksaa toiselle, niin se on se etävanhempi eli sinä. Ei sellaista tilannetta voi olla että lähivanhemman pitää maksaa etävanhemmalle jotain.

Vierailija
19/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole Sossun asiakkaita. Käyn töissä ja maksan itse vuokrani ja menoni.

Vierailija
20/47 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankintavelvollisuus... ei tarkoita, että viikon loman vuoksi pitää ostaa sukset ja laudat... Ihan teidän oma valintanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä