Suunniteltu sektio yksityisellä
Onko Suomessa mahdollista saada suunniteltua sektiota yksityisessä sairaalassa? Netistä löysin paljon erilaista tietoa ja haluaisin enemmän tietoa jos joku on yksityisessä sairaalassa synnyttänyt.
Edellisessä synnytyksessä sain pahat repeämät, tehtiin vääriä päätöksiä paniikissa ja kätilö teki vakavan hoitovirheen, jonka vuoksi alatiesynnytys ei tule enää kuuloonkaan, enkä haluaisi kyseiseen paikkaankaan mennä enää synnyttämään. Seuraava raskaus ei ole vielä ajankohtainen mutta synnytystapa ja -paikka on ratkaiseva asia seuraavan raskauden suunnittelussa!
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 15:47"]
Viroon ei missään nimessä! Ei edes yksityissairaalaan. Virolaisista sairaaloista saatuja tulehduksia yms. hoidellaan todella paljon Suomessa.
[/quote]
No virolaisia ne lääkärit täälläkin on. Tuolla klinikalla on paljon asiakkaita suomesta ja ilmeisen hyvä maine. Mielenkiintoinen tuo linkki tuonne Hyksiin. Onkohan tuo ihan vasta alkanut toimimaan kun tuollaiseen en tosiaan vielä viime syksynä törmännyt, vaikka etsimällä etsin tietoa. Joskus ennen joulua oli kyllä uutinen että Suomeen on tulossa yksityisen puolen synnytyssairaala, mutta ei kai se tuo ole? Olisiko noin nopeasti käynnistynyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkomailla synnyttäminen kiinostaa niin Espanjassa saa ainakin sektion useimmista (ellei jopa kaikista) yksityisklinikoista jos vaan lyö rahat pöytään. Jotain neljän tonnin luokkaa se vissiin on, ilman komplikaatioita. Täällä kaikki rikkaat/julkkikset sektioidaan ja sitten siihen vielä samalla vatsanahankuristusleikkaus päälle, jotta pääsee mamma timminä kotiin. Tästä esimerkkinä mm. Shakira. Hänen vauvansa sektioitiin Barcelonalaisella yksityisklinikalla kuukausi ennen laskettua aikaa, jotta lantio ei pääsisi venymään ja sektiopäiväksi valittiin 22. päivä koska Shakira miehineen on syntynyt 2. päivä (2+2).
Tämä menee varmaan yli suomimammojen ymmärryksen mutta latinonaisilla on eri arvot ja ajatusmaailma.
Eikoismaksuluokan/yksityisklinikkan tulo Suomeen on vaan ajan kysymys juuri em. venäläisten rikkaiden takia.
Ihanaa kuulla että tälläisiä vaihtoehtoja on olemassa, ja voi valita sektion vaikka 1kk ennen laskettua aikaa :) Olenkin aina pitänyt Shakiraa jotenkin älykkäänä ja fiksuna tyyppinä, jos nyt julkkiksista joita ei tunne voi jotain päätellä...? Minä en ainakaan aio ikinä ottaa riskiä että alapää menee pilalle, pidän seksielämästäni, joka on hyvää. todella huojentavaa kuulla että ulkomailla saa sektion yksityissairaalassa. tähän poliisivaltioon ei kannata luottaa, sektio voidaan yrittää evätä. Olen jo 40-v. joten en kai helposti tulisi raskaaksi, mutta riski on aina olemassa kun menkat on samanlaiset säännölliset kuten ennenkin, täytyy pitää huoli että on rahaa jemmassa.
En halua /aio hankkia lasta, mutta näin painajaista, että olin viimeisillään raskaana, ja suomalaiset lääkärit aikoivat evätä sektio toiveeni...pahimpia painajaisia joita olen ikinä nähny., ilman tietoa ulkomailla olevista yksityissairaaloista, oikeasti ajattelin jo että lopetanko seksin harrastamisen kokonaan riskin takia että minulle ei myönnettäisi sektiota, ja en huomaisi ajoissa että olenkin raskaana, kuten uutissivustolla luin tänään että suomalais nainen ei tiennyt lainkaan olevansa raskaana ennenkuin synnytti. Ihana tietää että ulkomailla voi saada sektion :) Ihmisen täytyy saada päättä itse omista asioistaan.
Jos ulkomailla synnyttäminen kiinostaa niin Espanjassa saa ainakin sektion useimmista (ellei jopa kaikista) yksityisklinikoista jos vaan lyö rahat pöytään. Jotain neljän tonnin luokkaa se vissiin on, ilman komplikaatioita. Täällä kaikki rikkaat/julkkikset sektioidaan ja sitten siihen vielä samalla vatsanahankuristusleikkaus päälle, jotta pääsee mamma timminä kotiin. Tästä esimerkkinä mm. Shakira. Hänen vauvansa sektioitiin Barcelonalaisella yksityisklinikalla kuukausi ennen laskettua aikaa, jotta lantio ei pääsisi venymään ja sektiopäiväksi valittiin 22. päivä koska Shakira miehineen on syntynyt 2. päivä (2+2).
Tämä menee varmaan yli suomimammojen ymmärryksen mutta latinonaisilla on eri arvot ja ajatusmaailma.
Eikoismaksuluokan/yksityisklinikkan tulo Suomeen on vaan ajan kysymys juuri em. venäläisten rikkaiden takia.