Oliko tämä loukkaavaa anopin suusta?
"Mistäs me tiedetään, että kenen lapsia nämä kaksi oikeastaan on?" sanoi anoppi meidän lapsistamme minulle, vitsinä kuulemma. Ei ihan vitsiltä minusta tuntunut.
Kommentit (24)
Todella törkeästi sanottu anopilta, olisin itse loukkaantunut sydänjuuriani myöten. Tai ehkä tilanteesta riippuen, mutta pitäisi anopinkin tajuta millaisista asioista voi kepeästi laskea leikkiä ja mistä ei.
Anoppeja pitää ymmärtää, ajatelkaa ne ei ole enää ainut nainen poikansa elämässä ja se sattuu. Tärkeinhän äiti tietysti pojalleen aina on, mutta nyt sillä on muutakin kuin äiti. Kuvittele miten pahalta se tuntuu! Jakaa oma poika jonkun ämmän kanssa! Ja lapset jotka vie pojan ajan, ettei ehdi olla äidin kanssa koko aikaa. Ja siihenkin se ämmä on syyllinen. Ja ajatus että oma poika on harrastanut seksiä sen ämmän kanssa. Kyllä silloin toivoo että kunpa nuo lapset ei olisi mun pojan! Ja saisin poikani takaisin!
Tuo toimii jotenkin vitsinä, jos anopilla ja miniällä on todella läheiset ja rennot välit, ja tiedossa on, että ronskimpikin huulenheitto käy. Jos taas perheessä ei ole tapana heittää tällaista läppää, joka liittyy miniän seksikäyttäytymiseen ja moraaliin, eikä anoppi voi varmasti tietää, miten "vitsi" otetaan vastaan, niin ehdottomasti moukkamainen heitto ja ansaitsee samantasoisen vastauksen (jotain siitä, kuka mahtaa olla lasten oikea pappa). Olisiko edelleen hauskaa, vai hyytyisikö anopin hymy, kun hänen aloittamansa leikinlasku kohdistuisi häneen itseensä?
Sinun pitää opetella sanomaan ihmisille, että tuo ei ollut minusta hauskaa, silloin kun se ei sitä mielestäsi ollut.